عروس بروز تشخیص کرونا در ۱۵ دقیقه - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز، رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اهمیت دستیابی به این فناوری، اظهار کرد: براساس مأموریت استانداری اصفهان به دانشگاه صنعتی اصفهان برای انجام طرح ساخت کیت تشخیص سریع کرونا در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری، پژوهش های مربوط به این نوع کیت نواری پیشرفته و مقرون به صرفه طی مدت زمان شش ماه انجام و به تولید این محصول منجر شد.

صبیحه سلیمانیان زاد افزود: این طرح با محوریت پژوهشکده زیست فناوری و شرکت نانو زیست صنعت اهورا، از شرکت های رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: در آزمایش‌های الیزا و RT-PCR موجود در مدت زمان طولانی تر (معمولا بین ۳ تا ۴ ساعت) به جواب دست می یابند اما با طراحی این کیت سریع به دلیل استفاده از نانوذرات طلا و رنگ قرمز ناشی از آن، امکان ارزیابی نتایج آزمایش و تایید حضور آنتی بادی ضد ویروس در سرم انسان با چشم غیر مسلح و در کمترین زمان (کمتر از ۱۵ دقیقه)، فراهم شده است.

سید امیر حسین جلالی- مجری این طرح با تاکید بر این که آزمایش‌های آنتی بادی معمولا جایگزین روش‌های شناسایی مستقیم به عنوان ابزار اصلی برای تشخیص عفونت فعال ناشی از ویروس نمی‌شوند، تصریح کرد: با توجه به آغاز موج گسترده جدید ابتلا به کرونا و نیاز به تشخیص سریع بیماری به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی، این نوع کیت می تواند به عنوان ابزار کمکی مفید در شناسایی موارد بیماری راه گشا باشد.

وی با اشاره به این که هدف ما در این پروژه سرعت بخشیدن در کسب نتایج درست و کاهش هزینه‌های انجام آزمایش کرونا در مقایسه با دیگر روش‌ها بود، خاطر نشان کرد: بیشتر مواد مورد نیاز ساخت این کیت در کشور تأمین شده است در حالی که ساخت کیت های موجود در بازار، عمدتاً وابسته به خارج کشور است که به علت قیمت ارز و نیز مسائل تحریمی هزینه های بسیار بالایی دارد.

جلالی ادامه داد: طراحی و توسعه آزمایش های تشخیص سریع کرونا در کنار آزمایش‌های مولکولی که علاوه بر داشتن حساسیت و دقت بالا، امکان بررسی کیفی حضور آنتی‌بادی اختصاصی ویروس (آنتی بادی IgM و IgG) را در بدن در کمترین زمان، کمترین هزینه و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در مقیاس زیاد فراهم کند، از جمله اهداف مهم در انجام این پروژه و دست یابی به این محصول بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان نانو زیست اهورا، با تأکید بر این که دانش فنی ساخت این نوع کیت در اختیار پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی است، تصریح کرد: هم اینک در حال بررسی دستگاه ها و امکانات لازم برای تولید این محصول راهبردی هستیم و امیدواریم که با اخذ حمایت های مالی از مراجع مرتبط علمی کشور، به زودی شاهد تولید انبوه این محصول دانش بنیان باشیم.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور از جمله مراکز علمی و تحقیقاتی است که با به کارگیری توانمندی محققان خود، محصولات متعدد و متنوعی در حوزه پیشگیری و مقابله با این ویروس تولید و به صورت انبوه به جامعه عرضه داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.