عروس بروز امکان شناسایی و درمان سرطان ریه در مراحل اولیه - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از ایسنا از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان درمان‌های سرطان سلول سنگفرشی ریه محدود است و انجام تحقیقات بیشتر برای پی بردن و بررسی علت بیماری و توسعه روش‌های جدید برای درمان آن لازم است.

دکتر ” باب وارلاس”(Bob Varelas) محقق این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون گفت: مطالعه ما بینشی از چگونگی آسیب رسیدن به مجاری هوایی ریه به آسیب‌هایی که می‌توانند به سرطان منتقل شوند، ارائه می‌دهد. شناسایی و درمان این آسیب‌های پیش سرطانی فرصتی مناسب برای جلوگیری از گسترش سرطان ریه فراهم می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد اختلال در پروتئین‌هایی که شکل اپیتلیوم ریه را کنترل می‌کنند سیگنال‌هایی را تحریک می‌کند که رشد سلول پیش سرطانی را در مجاری تنفسی ریه تقویت می‌کنند.

با استفاده از ترکیبی از مدل‌های آزمایشی جدید(بافت‌های انسانی و رویکردهای محاسبات زیستی) محققان توانستند نشان دهند که آسیب به معماری(قطبیت) سیگنال‌های اپیتلیوم ریه باعث ایجاد آسیب‌هایی می‌شود که شبیه آسیب‌های پیش سرطان در انسان است که این موارد نیز در پیشرفت کارسینوم سلول سنگفرشی ریه نقش دارند. آسیب قطبیت می‌تواند تا حدی توسط عواملی مانند قرار گرفتن در معرض دود سیگار که در ایجاد سرطان ریه نقش دارند، ایجاد شود.

محققان همچنین فاکتورهایی را شناسایی کردند که این فاکتورها برنامه بیان ژن مرتبط با پیشرفت قبل از سرطان در بیماران انسانی را کنترل می‌کند. از این ژن‌ها آنها یک فاکتور رشد به نام Neuregulin-۱ را شناسایی کردند که با رشد سلول‌های پیش سرطانی مرتبط است و می‌تواند برای درمان آسیب‌های پیش سرطانی در مدل‌های تجربی مورد هدف قرار گیرد.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Proceedings of National Academy of Sciences” منتشر شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها