عروس بروز توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا در زنجان - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایسنا، جواد تاج‌کی عصر امروز (۹ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به همزمانی شیوع بیماری کرونا و آنفلوانزا در فصل سرما، اشتیاق و علاقه به تزریق واکسن آنفلوانزا بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حدود ۲ الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور می‌شد، افزود: طبق وعده‌های داده شده توسط وزارت بهداشت، حدود ۱۰ برابر سال‌های گذشته واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده و توزیع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به نگرانی مردم از همزمانی بیماری آنفلوانزا و کرونا و تقاضا برای تزریق واکسن آنفلوانزا، تصریح کرد: به علت شباهت علائم بیماری کرونا و آنفلوانزا، تشخیص این دو بی ماری از هم دشوار است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه ورود یک دفعه ده برابری واکسن آنفلوانزا به کشور، خود سبب ایجاد ازدحام و غفلت از بیماری کرونا خواهد شد، ادامه داد: واکسیناسیون آنفلوانزا به‌صورت مرحله‌ای و براساس اولویت‌ها و گروه‌های پرخطر انجام خواهد شد.

تاج‌کی با بیان اینکه اولین مرحله توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا به مراکز خدمات جامع سلامت، بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و بیمارستان‌های استان‌ها اختصاص یافته است، اظهار کرد: سهمیه استان زنجان از سه روز گذشته تحویل گرفته شده و اکنون واکسیناسیون این گروه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخ توزیع واکسن آنفلوانزا اعلام نشده است، افزود: مرحله دوم توزیع واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر، افراد مسن، و کودکان زیر ۱۰ سال خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه همه بیماران، بیمار خاص محسوب نمی‌شوند، تصریح کرد: کسانی‌که بیماری آنان سبب ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود مانند افراد دیالیزی، بیماران سرطان بدخیمی، بیماران آنمی و تالاسمی جزو بیماران خاص هستند که براساس پرونده‌های موجود و ارائه کارت ملی واکسینه خواهند شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در مرحله دوم، واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها برای بیماران دیگر توسط پزشک تجویز شده و تزریق خواهد شد، ادامه داد: گفتنی است سپس برای افراد کم‌خطر واکسن آنفلوانزا توزیع خواهد شد.

تاج‌کی با بیان اینکه قرار نیست همه دارو‌ها در کشور تولید شود و شاید از لحاظ اقتصادی مقدور نباشد که واکسن آنفلوانزا در کشور تولید شود، اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا براساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا تنها مختص بیماری آنفلوانزا بوده و هیچ تاثیری بر بیماری کرونا ندارد، افزود: بیماران زمینه‌ای به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، زیرا با ضعف سیستم ایمنی بدن مستعد ابتلا به بیماری کرونا می‌شوند و در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه براساس برنامه وزارت بهداشت به همه گروه‌های هدف واکسن آنفلوانزا تزریق خواهد شد، تصریح کرد: امسال حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا اگر کشور‌ها به وعده‌های خود عمل کنند، وارد کشور خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه آخرین دارو‌های موثر بر بیماری کرونا در استان وجود دارد، ادامه داد: برخی از آخرین دارو‌های مورد استفاده که برای بهبود حال بیماران کرونایی موثر بوده‌اند، به اندازه کافی در استان موجود بوده و در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

تاج‌کی با اشاره به تولید اقلام بهداشتی با کیفیت بالا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه‌ها دارو‌های مورد استفاده برای بیماران کرونایی را تحت پوشش خود قرار نداده‌اند و ۹۰ درصد را خودمان پرداخت می‌کنیم و هزینه آن از بیمار گرفته نمی‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 376 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.