عروس بروز طرز تهیه آش عدس خوش طعم و خوش پخت - عروس بروز

آش از انواع غذاهای سنتی بسیار خوشمزه می باشد که یکی از انواع آن آش عدس است که برای روزهای سرد گزینه بسیار مناسبی است همچنین، می توانید در ماه مبارک رمضان نیز این غذا را تهیه و نوش جان کنید بنابراین، اگر علاقه زیادی به عدس دارد این نوع آش را تهیه تا از طعم بی نظیر آن لذت ببرید، در ادامه طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه آش عدس با طعم بی نظیر

عدس از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند و برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید و موثر است، می توانید عدس ها را پخته و داخل فریزر گذاشته و در روزهایی که زمان کافی برای پخت آش ندارید با عدس های پخته شده داخل فریزر یک آش عدس خوشمزه تهیه کنید، بنابراین اگر به دنبال یک آش خوشمزه و مقوی هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • سبزی آش : چهارصد گرم
  • عدس : سیصد و پنجاه گرم
  • پیاز : دو عدد متوسط
  • رشته آش : صد و پنجاه گرم
  • زردچوبه و روغن : به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

نحوه تهیه آش عدس با طعم عالی

طرز تهیه آش عدس بسیار خوشمزه

در طرز تهیه آش عدس ابتدا عدس را شسته سپس اجازه دهید به مدت دو ساعت داخل آب خیس شوند سپس پیاز ها را نیز به شکل خلالی خرد کرده و کمی روغن داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید.

حالا بعد از داغ شدن روغن، به آن پیاز ها را بیفزایید و تفت دهید سپس به آن فلفل سیاه، نمک و زردچوبه افزوده و دوباره کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی عدس ها را آبکش کرده و همراه با چهار لیوان آب به قابلمه بیفزایید و درب قابلمه را به مدت یک ساعت ببندید تا عدس های کاملا پخته شوند.

حالا به قابلمه سبزی آش بیفزایید و کمی هم بزنید و دوباره یک لیوان آب جوشیده اضافه کنید و درب قابلمه بسته سپس اجازه دهید قابلمه به مدت چهل دقیقه بر روی حرارت باشد.

در مرحله پایانی به قابلمه رشته آش افزوده و دوباره نصف تا یک لیوان آب جوشیده به قابلمه بیفزایید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی حرارت بماند تا آش جا افتاده شود و بعد داخل ظرف مناسب کشیده و به شکل داغ نوش جان کنید.

دستور تهیه آش عدس

نکات تکمیلی

۱. به منظور طعم بهتر آش از عصاره گوشت بره یا آب قلم می توانید استفاده نمایید.

۲. در صورتی که آش لعاب مورد نظر را نداشت یک قاشق غذا خوری آب را با آرد حل کرده و به آش بیفزایید.

۳. می توانید از نخود یا لوبیا هم استفاده نمایید.

۴. سبزی آش شامل : صد گرم گشنیز، دویست گرم جعفری و صد گرم پیازچه می باشد.

۵. این آش را در وعده ناهار، شام و پیش غذا میل کنید.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تهیه آش در منزل علاقه دارید بهتر است بر روی انواع آش و سوپ کلیک نمایید تا آش مورد علاقه تان را تهیه و نوش جان کنید.

منبع : عروس بروز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها