عروس بروز طرز تهیه دسر باواریا خوشمزه و متفاوت برای مهمانی ها - عروس بروز

کرم باواریا، نوعی دسر ژله ای محسوب می گردد که به عنوان یک دسر کلاسیک بسیار خوشمزه می توانید در میان وعده های غذایی خود و در مهمانی ها، مورد استفاده قرار دهید. طرز تهیه دسر باواریا به سوئیسی ها نسبت داده شده است. اما تقریبا در همه جا روش آماده کردن این دسر خوشمزه از خیلی وقت پیش رواج پیدا کرده است.

دسر باواریا یا کرم باواریا

طرز تهیه ی دسر باواریا

کرم باواریا همچون موس قهوه و دسر پلمبیر یک دسر متفاوت محسوب می گردد و بسیار خوشمزه می باشد. این کرم با استفاده از ژلاتین غلیظ می شود که شما می توانید در آن از پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین بهره بگیرید، با این تفاوت که ورق ژلاتین، دسر را شفاف می کند اما پودر ژلاتین کمی رنگ دسر را کدر می نماید. روش درست کردن دسر باواریا را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

 روش تهیه ی دسر خوشمزه ی باواریا

مواد لازم:

  • شیر: یک لیوان
  • زرده ی تخم مرغ: دو عدد
  • شکر: نصف لیوان
  • پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
  • خامه: ۲۲۰ گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر باواریا

طرز تهیه دسر باواریا

برای تهیه کرم باواریا ابتدا نصف مقدار شکری که دارید را با خامه مخلوط کنید کمی با چنگال هم بزنید و در فریزر قرار دهید. بعد از بیست دقیقه از فریزر خارج کرده با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد. حالا این خامه فرم گرفته را تا زمان مصرف در یک ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید. حالا زرده ی تخم مرغ را که از سفیده جدا کرده اید با بقیه شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و کشدار بدست آید.

طرز تهیه دسر باواریا یا کرم باواریا در این مرحله از طرز تهیه دسر باواریا, شیر را بگذارید تا کاملا گرم شود سپس ابتدا مقداری از آن را در مخلوط شکر و زرده ی تخم مرغ ریخته و سریع با ویسک (همزن دستی استیل) هم می زنیم سپس کل شیر را اضافه کرده و ظرف را روی بخار آب با حرارت متوسط قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم

روش تهیه ی دسر باواریا

روش تهیه دسر باواریا این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که یک لایه ضخیم از مواد، پشت قاشق را بگیرد، در این حین ژلاتین را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب تا حل شود تا برای افزودن به مواد آماده گردد ( حدود ۳۰ ثانیه). وقتی مخلوط شیر با دیگر مواد غلیظ گردید آن را از روی حرارت بردارید و ژلاتین و وانیل را در آن بریزید و با ویسک، خوب هم بزنید( اگر نتوانستید خوب هم بزنید و در مخلوط شما گلوله های ریزی وجود داشت، آن را از صافی عبور دهید).

طرز تهیه دسر باواریا با طعمی عالیحالا دمای کرم را باید با دمای محیط یکی کنید تا بتوانید خامه را به آن اضافه نمایید، برای این کار ظرف حاوی کرم را درون ظرفی که در آن یخ و نمک ریخته اید قرار دهید و شروع به هم زدن بکنید تا دمای آن پایین بیاید. با این کار دمای کرم با دمای محیط یکی می شود و شما می توانید در این مرحله خامه را به آن اضافه نمایید سپس  هم بزنید تا کرم یکدستی بدست آید.

مراحل آماده سازی کرم باواریاطرز تهیه دسر باواریا در منزل در این مرحله از دستور تهیه دسر باواریا, کرم آماده شده را در قالب یا قالب های دلخواه خود قرار دهید و به مدت سه ساعت یا کمتر تا زمانی که کرم شما سفت شود درون یخچال بگذارید.

طرز تهیه دسر خوشمزه ی باواریا

دستور تهیه دسر باواریا دو رنگ

دسر باواریا یک نوع دسر شیک مجلسی و خوشمزه است که همچون پاناکوتا و موس شکلاتی با خامه صبحانه تهیه می شود و می توان آن را به شکل ساده، شکلاتی، میوه ای و نیز در رنگ های مختلف تهیه کرد و لذت برد.

مواد لازم

  • شیر/چهار و نیم پیمانه
  • زرده تخم مرغ/ ۸ عدد
  • شکر/ ۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین/ ۲ قاشق غذا خوری
  • آب جوش/ یک سوم پیمانه
  • خامه صبحانه/ ۲۵۰ گرم
  • اسانس وانیل/ یک چهارم قاشق مرباخوری
  • پودر قهوه، کاکائو، رنگ خوراکی و …/ به میزان لازم

روش تهیه دسر باواریا

روش تهیه دسر باواریا دو رنگ

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و زرده های آنها را جدا کنید، سپس شکر را به آن افزوده و با دور تند همزن برقی مخلوط را هم بزنید، وانیل را نیز افزوده و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا ترکیب کرم رنگی بدست آید.

اکنون پودر ژلاتین را به روش بن ماری ذوب کنید (آب جوش را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار کتری یا قابلمه قرار دهید)، بهتر است ژلاتین در همان حالت بماند تا حرارت آن از دست نرود، همچنین می توانید داخل مایکروویو بگذارید تا به این طریق ژلاتین در آب حل شود.

در مرحله بعدی، شیر را داخل قابلمه ای کوچک یا شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شیر کمی ولرم شود، سپس مخلوط شکر و تخم مرغ را به شیر ولرم که روی حرارت قرار دارد، بیفزایید و دائما هم بزنید، بعد مخلوط ژلاتین و آب را به آن بیفزایید. (توجه داشته باشید، در صورتی که شیر داغ باشد، دسر خراب خواهد شد.)

در این مرحله از طرز تهیه دسر باواریا نیز باید خامه صبحانه را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و قابلمه  را از روی حرارت کنار بگذارید، بعد از حدود ۵ دقیقه می توانید مواد را از صافی عبور داده و یکدست کنید.

مجددا مواد را روی حرارت بگذارید تا حدود ۵ دقیقه دیگر بجوشد، حال در صورتی که دوست دارید، دسر شما دو رنگ یا سه رنگ شود، لازم است مایه دسر را به چند قسمت تقسیم کنید و به دلخواه کاکائو، پودر قهوه و یا رنگ های خوراکی بیفزایید.

دستور تهیه دسر باواریا

برای تهیه دسر باواریا قالبی یا لیوانی لازم است مواد را داخل قالب بخصوص یا لیوان مورد نظرتان بریزید و اگر دسر شما چند رنگ است، می توانید لایه اول را داخل قالب یا ظرف ریخته و حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید، بعد از نیم بند شدن لایه اول می توانید لایه دوم را به آن بیفزایید و به این ترتیب لایه های دیگر را تکرار کنید. به منظور آماده شدن کامل دسر نیز باید آن را به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد به دلخواه و با استفاده از میوه  های تازه، ترافل رنگی، چیپس شکلات و … تزیین کرده و نوش جان کنید.

بعد از آن دسر شما آماده است و می توانید روی دسر باواریا را به دلخواه خود تزیین نمایید. همانطور که ملاحظه کردید طرز تهیه دسر باواریا بسیار راحت است و این دسر خوشمزه را می توانید به عنوان جایگزین مناسب کرم کارامل برای انواع مهمانی ها تهیه کنید.

منبع : عروس بروز

برچسب :

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 505 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها