عروس بروز طرز تهیه قارچ سوخاری با دو روش متفاوت + نکات کلیدی - عروس بروز

قارچ سوخاری یکی از انواع خوشمزه ترین و مقوی ترین  غذاهای ملل است که دارای کالری بسیار پایین است و سرشار از پروتئین می باشد. اگر قارچ سوخاری شود طعم بسیار مطبوعی می گیرد، طرز تهیه قارچ سوخاری بسیار آسان است و می توان آن را به روش های متفاوتی تهیه کرد.

انواع غذاهای متنوعی را می توان با قارچ طبخ کرد که قارچ سوخاری یکی از انواع غذا ها با قارچ است که که می توان با روش های متفاوت آن را تهیه نمود.

قارچ سوخاری بسیار خوش طعم

سوخاری کردن قارچ روش های متفاوتی دارد که در این مطلب سوخاری کردن قارچ با سس پنیر خامه ای و تخم مرغ را برای شما عزیزان قرار داده ایم . برای ساخت قارچ سوخاری آنها را با آب نشویید، زیرا باعث می شود که قارچ به خوبی سوخاری نشود و رنگ قارچ نیز تیره شود .
برای اینکه قارچ را تمیز کنیم می توانیم لایه روی قارچ را از قارچ به کمک چاقو جدا کنیم.

طرز تهیه قارچ سوخاری با سس پنیری

در ابتدا باید در درون قارچ ها می خواهیم سس پنیر خامه ای قرار دهیم پس باید درون قارچ را خالی کنیم. قارچ ها را بزرگ انتخاب کنید تا براحتی بتوانید درون آن ها را خالی کنید برای خالی کردن درون قارچ باید ساقه های قارچ را از قارچ جدا کنید ساقه های قارچ را نیز می توانید بعد از جدا کردنشان از قارچ سوخاری کنید.

طرز خالی کردن درون قارچ

مواد لازم

پنیر خامه ای : ۴۰۰ گرم
پودر سوخاری : نصف پیمانه
آرد سفید : ۲ پیمانه
سیر : دو حبه
تخم مرغ : ۲ عدد
فلفل قرمز : به میزان لازم
فلفل سیاه : به میزان لازم
ادویه کاری : به میزان لازم
نمک : نصف قاشق چای خوری
قارچ بزرگ : ۲۵ عدد
روغن : به میزان لازم

دستور پخت قارچ سوخاری با سس پنیری

برای تهیه قارچ سوخاری با سس پنیرخامه ای در ظرفی مناسب پنیر خامه ای را بریزید و دو حبه سیر را رنده کرده و به همراه نمک و ادویه کاری و فلفل به پنیر خامه ای اضافه کنید می توانید به جای سیر رنده شده از پودر سیر هم استفاده کنید.
سس آماده شده  را در درون قارچ ها قرار دهید و سپس در ظرفی مناسب مقداری آرد ریخته و قارچ ها را به طور کامل با آرد آغشته کنید. قارچ ها را به این دلیل با آرد آغشته می کنیم که بعد از سرخ شدن قارچ ها به طور کامل  قسمت سوخاری شده قارچ از آن جدا نشود.

طرز تهیه قارچ سوخاری با سس پنیری
در ظرف مناسب دیگری تخم مرغ ها را ریخته و به خوبی تخم مرغ را هم بزنید.

قارج سوخاری با سس پنیری

وبعد از هم زدن تخم مرغ قارچ آغشته شده با آرد را درون ظرف تخم مرغ بیندازید تا همه قسمت های قارچ به خوبی با تخم مرغ نیز آغشته شود .

قارچ سوخاری پنیری
در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ سوخاری پودر سوخاری را در ظرف مناسبی ریخته و قارچ را در پودر سوخاری غلطانده تا به طور کامل قارچ با پودر سوخاری آغشته شود .

قارچ اغشته با پودر سوخاری
در تابه بزرگی مقدار زیادی روغن ریخته و بگذارید تا روغن به خوبی داغ شود و سپس قارچ ها را در درون تابه بیندازید تا بخوبی سوخاری شوند توجه داشته باشید که شعله گاز باید مقداری زیادتر از حد معمولی اش باشد . بعد از اینکه قارچ ها به خوبی سرخ شدند آن ها را از درون تابه بیرون آورده و در صافی بزرگی قرار دهید تا روغن اضافی از درون آنها خارج شود و سپس قارچ های سوخاری را در درون ظرف مناسبی بگذارید و با سلیقه خود، قارچ ها را تزیین کنید.

قارچ سوخاری همراه با سس پنیر خامه ای

طرز تهیه قارچ سوخاری با تخم مرغ

موادلازم

قارچدستور پخت قارچ سوخاری

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد سوخاری : ۱ پیمانه
نمک : یک و نیم قاشق غذا خوری
شیر : دو قاشق غذا خوری
قارچ : ۲ کیلو گرم
فلفل قرمز : به میزان دلخواه
فلفل سیاه : به میزان دلخواه

دستور پخت قارچ سوخاری با تخم مرغ

ابتدا قارچ ها را با دستمالی تمیز کنید و بعد لایه بالایی قارچ را با کمک چاقو از روی آن بردارید.

اندازه مناسب قارچ برای قارچ سوخاری
تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی ریخته و هم بزنید.

تخم مرغ شکسته شده

بعد از هم زدن تخم مرغ ها به طور کامل شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و بعد از اینکه شیر و تخم مرغ به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند نمک و فلفل را به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید.
قارچ ها را که از قبل آماده کرده اید درون شیر و تخم مرغ مخلوط شده بیندازید تا به خوبی قارچ ها با این مخلوط آغشته شوند. سپس آرد سوخاری را که از قبل الک کرده در ظرف مناسبی ریخته و قارچ های آغشته شده به شیر و تخم مرغ را در درون پودر سوخاری بیندازید و هر یک از قارچ ها به صورت جداگانه و کامل با آرد سوخاری آغشته کنید.

قارچ سوخار همراه با تخم مرغ
در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ سوخاری، تابه بزرگی را برداشته و روی شعله تقریبا زیاد گاز قرار دهید و مقدار زیادی روغن در تابه بریزید و پس از داغ شدن روغن قارچ های آغشته شده به پودر سوخاری را درون تابه بیندازید تا به خوبی سرخ شوند .در ساخت قارچ سوخاری رنگ قارچ ها در مرحله سوخاری کردن باید به رنگ قهوه ای در آید . بعد از سوخاری کردن قارچ ها آن ها را در درون صافی ریخته تا روغن اضافی قارچ ها خارج شد و سپس آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید .

دستور تهیه قارچ سوخاری زعفرانی

همانطور که گفتیم؛ قارچ سوخاری را می توان به روشهای مختلفی تهیه کرد و در بالا با دو دستور تهیه قارچ سوخاری با پنیر و تخم مرغ آشنا شدید، این غذا از انواع فست فود های خوشمزه و با کالری زیاد می باشد، در ادامه قصد داریم شما را با روش تهیه قارچ سوخاری آشنا نماییم، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

مواد لازم

  • قارچ متوسط/ ۳۰۰ گرم
  • ماست/ یک قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم
  • آرد سوخاری شده ساده/ به میزان لازم
  • آرد سوخاری شده درشت/ به میزان لازم
  • آبلیمو/ مقداری
  • زعفران دم کرده/ به مقدار لازم

روش تهیه قارچ سوخاری

روش تهیه قارچ سوخاری زعفرانی

در ابتدا قارچ ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید و بعد از کندن پوست نازک آنها کنار بگذارید، سپس در کاسه ای جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و بعد با ماست مخلوط کنید، نمک، فلفل، آب لیمو و زعفران را نیز بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، سپس آرد سوخاری ساده را به تدریج به این مخلوط افزوده و هم بزنید تا غلیظ شود، غلظت مخلوط باید به گونه ای باشد که مایع به راحتی به قارچ ها بچسبد و در صورت زیاد بودن این غلظت و خمیری بودن آن، مایه به قارچ ها نخواهد چسبید.

در آخرین مرحله، قارچ ها را یکی یکی در داخل مایه آماده شده بزنید و بعد به پودر سوخاری آغشته کنید و روی توری بگذارید، اکنون نوبت سرخ کردن قارچ ها می باشد، برای این منظور در داخل تابه ای مقدار لازم روغن سرخ کردنی بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود، سپس قارچ ها را یکی یکی داخل روغن بندازید و سرخ کنید، برای گرفتن روغن اضافی قارچ ها نیز آنها را بعد از سرخ شدن روی دستمال حوله ای بگذارید و سپس به هنگام سرو به همراه سس دلخواه خود نوش جان کنید.

دستور تهیه قارچ سوخاری

قارچ سوخاری یک نوع پیش غذای بسیار خوشمزه است طرز تهیه قارچ سوخاری به راحتی در درون منزل امکان پذیر است، شما عزیزان می توانید قارچ سوخاری را با سس گوجه فرنگی و خیار شور و نان میل کنید. و از روش های بسیار متنوع تزیین غذا برای تزیین قارچ سوخاری استفاده کنید.

منبع : عروس بروز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 641 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها