عروس بروز طرز تهیه نخود بو داده با استفاده از فر و بدون فر - عروس بروز

نخود چی یا نخود بو داده از انواع تنقلات پرطرفدار است که دارای مقادیر فراوانی فیبر و پروتئین است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که می توانید به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید، در ادامه طرز تهیه نخود بو داده را با دو روش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه نخود بو داده

پیش از تهیه نخود بو داده این نکته را به یاد داشته باشید به دلیل اینکه نخود مخصوص نخودچی از نخودهای معمولی ریز تر هستند به آن نخودچی گفته می شود، همانطور که می دانید در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه شاه بلوط بو داده، گندم بو داده و برنجک بو داده آشنا کردیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

  • نخود : یک لیوان دسته دار
  • نمک، فلفل قرمز و سیاه : به مقدار لازم

آموزش تهیه نخود بو داده

طرز تهیه نخود بو داده با طعم بی نظیر

در روش تهیه نخود بو داده ابتدا نخود ها را پاک کرده و بعد از شستن داخل یک ظرف ریخته سپس به آن آب ولرم بیفزایید و به منظور از بین بردن نفخ آن ها و همچنین ترد شدن اجازه دهید به مدت بیست و چهار ساعت بماند.

حالا آب آن ها را هر چند ساعت تعویض کرده و مجددا به آن آب ولرم بیفزایید به اندازه ای که روی نخود ها را بگیرد سپس آن را آبکش کنید.

در مرحله بعدی پوست نخود ها را جدا کرده سپس داخل یک قابلمه نخود های بدون پوست را بریزید و بر روی آن آب ولرم ریخته به اندازه ای که روی آن ها بپوشاند.

حالا قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و پنج دقیقه پس از جوشیدن آب حرارت را خاموش کنید زیرا، نیازی به نرم و پخته شدن کاملا نخود ها در این مرحله نمی باشد فقط از حالت سفتی در آیند کفایت می کند.

در این مرحله فر را روشن و روی دمای دویست درجه سانتی گراد تنظیم کرده سپس داخل آن را کاغذ روغنی گذاشته و نخود ها را روی کاغذ بریزید.

حالا سینی فر را تکان داده تا نخود ها از هم فاصله بگیرد و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه داخل فر بماند سپس سینی را از فر بیرون آورده و با قاشق هم بزنید.

در مرحله پایانی مجدداً سینی را به مدت بیست دقیقه داخل فر گذاشته تا کاملا ترد شوند سپس از فر خارج کرده و روی آن را فلفل سیاه، قرمز و نمک بپاشید و بعد از خنک شدن با کشمش نوش جان کنید.

روش پخت نخود بو داده

آموزش تهیه نخود برشته بدون فر

در صورت در دسترس نبود فر می توانید در تابه نیز نخود بو داده بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید بنابراین، نخود چی ها را طبق روش بالا خیس و آبکش کرده و پوست آن ها را نیز جدا نمایید.

حالا نخود ها را به مدت پنج تا هفت دقیقه داخل قابلمه پخته و آبکش کرده سپس کمی روغن داخل تابه تفلون ریخته و بعد از داغ شدن نخود ها را به آن بیفزایید و آن را هم بزنید.

در مرحله پایانی بر روی نخود ها فلفل سیاه، قرمز، پاپریکا و نمک بریزید و به مدت پنج تا هشت دقیقه تفت دهید تا نخود ها سرخ شوند و به شکل گرم نوش جان کنید.

آشنایی با طرز تهیه نخود بو داده

نکته : به اندازه ای که نخود ها به روغن آغشته شوند داخل تابه روغن بریزید.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : عروس بروز

برچسب :

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها