عروس بروز مراحل پاک کردن ماهی با آموزش آسان مرحله به مرحله - عروس بروز

بسیاری از افراد تصور می کنند که از پس تمیز کردن ماهی بر نمی آیند به همین خاطر آن را به صورت پاک شده خریداری می کنند، در صورتی که تمیز کردن ماهی کاری بسیار ساده و راحت است فقط کافی است، برای شروع کار بر روی میز آشپزخانه چند روزنامه پهن کرده و با کمک یک کارد تیز و قیچی شروع به تمیز کردن ماهی کنید.

نحوه تمیز کردن ماهی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن غذای ماهی به فکر تمیز کردن آن می افتید، در ادامه شما را با مراحل تمیز کردن ماهی آشنا خواهیم کرد بنابراین بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با مراحل پاک کردن ماهی

تمیز کردن ماهی نیاز به طی کردن یک سری مراحل دارد که در ادامه با این مراحل آشنا خواهید شد:

مرحله اول : پاک سازی فلس

ابتدای ترین راه جهت تمیز کردن ماهی پاک سازی فلس ها می باشد بنابراین ماهی را روی روزنامه گذاشته و با کمک کارد و یا قیچی بالک ها را برش داده سپس ماهی را ابتدا به مدت چند دقیقه داخل آب سرد گذاشته و یا به مدت یک تا دو ثانیه اجازه دهید در آب جوش بماند تا فلس ها راحت تر کنده شوند.

حالا با دستمال بیخ دم ماهی را محکم گرفته و با کمک کارد در جهت خلاف خواب فلس روی ماهی کشیده به گونه ای که لبه کارد زیر فلس ها رفته و با ضربات محکم فلس را از بدنه ماهی جدا کنید، در صورتی که از طرف سر به سمت دم بروید فلس ها آسان تر جدا خواهند شود.

پاک کردن ماهی با چند اقدام ساده

نکته : مطمئن شوید که فلس های زیر شکم ماهی و بیخ سر هم جدا کرده باشید و بعد از پایان رساندن این مرحله لایه روی روزنامه را با فلس ها جمع کرده سپس ماهی و تخته برش را بر روی لایه بعدی روزنامه قرار دهید.

مرحله دوم : جدا کردن سر ماهی

به منظور جدا کردن کله ماهی ابتدا نقطه اتصال کله و زیر گلو را با نوک کارد بریده سپس کله را از لبه تخته بیرون گذاشته و با کمک یک دست ماهی را بر روی تخته نگه داشته و با دست دیگرتان سر را به پایین فشار داده و با کارد از تنه جدا نمایید.

آموزش تمیز کردن ماهی

مرحله سوم : تمیز کردن

حالا نوبت به مرحله سوم از تمیز کردن ماهی می رسد بنابراین، ماهی را می توان از شکم و گرده شکاف دهید که به منظور شکافت شکم، نوک کارد را زیر گلوی ماهی برده و پوست شکم را تا ته شکافته و داخل شکمش را خالی نمایید.

برای شکاف گرده، ماهی را به سمت پهلو خوابانیده و با کمک یک دست آن را نگه داشته سپس با دست دیگری نوک کارد را روی گرده و زیر گوش های ماهی برده و در امتداد خط گرده پوست را تا بالای دم شکافته و کارد را داخل شکاف فرو برده تا به حفره شکم رسیده و آن را مانند کتاب باز کرده و داخل شکم را خالی نمایید.

حالا ماهی را بعد از شکافتن زیر آب سرد برده و با نوک کارد و یا برس،سیاهی را از داخل شکم آن از بین ببرید و داخل آبکش بگذارید و در پایان به منظور رفع بوی دست یک برش لیمو را همراه با یک قاشق تفاله قهوه داخل دست بمالید و با آب سرد شست و شو دهید.

چند راه ساده برای تمیز کردن ماهی

نکته : در صورتی تمایل به تهیه ماهی شکم پر دارید باید از گرده بشکافید.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، امیدواریم با استفاده از مراحل گفته شده بتوانید به راحتی در منزل ماهی تمیز کنید و در انواع غذاها از آن استفاده کنید، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور به آشنایی بیشتر با غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : عروس بروز

برچسب :

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 419 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها