عروس بروز موج دوم همه گیری جهانی کرونا در راه است؟ - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از میزان، هرچه افراد از قوانین رفتاری و محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از همه گیری این ویروس ایجاد شده بیشتر تخطی کنند، خطر بروز موج ثانویه بیشتر است.

به گزارش پایگاه «دی دبلیو»، در بسیاری از کشورها، قوانین محدود کننده و سختگیرانه دیگر به طور کامل اجرا نمی‌شوند؛ آلمان، اسپانیا و یونان از نخستین کشورهایی بودند که در اروپا چنین اقداماتی را کاهش دادند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که ویروس کرونا ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود.این سازمان تاکید کرده است که اگر افراد به طور مناسب با ویروس کرونا مقابله کنند می‌توانند به الگوهای رفتاری که قبل از اعمال اقدامات محدود کننده غالب بودند، بازگردند.

در بسیاری از کشورها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها بازگشایی شده اند؛ در استرالیا، دولت پس از شناسایی چندین مورد ابتلا، محدودیت‌ها را دوباره تشدید کرد.

تمایل مردم به سفر نیز در حال افزایش است که این دلیلی برای افزایش میزان ابتلا به این ویروس است؛ مردم دوباره در اماکن کوچک گرد هم جمع می‌شوند و خطر این همه گیری و نرخ تکثیر این ویروس دوباره در حال افزایش است.

آمریکا و برزیل و پس از آنها هند و آفریقای جنوبی افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان به کرونا را تجربه کرده اند.هنوز هیچ استاندارد بین المللی برای نحوه تعریف موج دوم ویروس کرونا وجود ندارد و حتی سازمان بهداشت جهانی هیچ نقشه راه روشنی ندارد.

دانشمندان در حال مقایسه ویروس کرونا با آنفولانزای اسپانیایی هستند که از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ ادامه داشت.بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، این ویروس بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون جانباخته در سراسر جهان برجای گذاشت.

همه گیری ویروس آنفولانزای اسپانیایی سه موج داشت و موج دوم به مراتب تلفات بیشتری داشت و بین مراحل مختلف، ویروس جهش پیدا کرده بود؛ ممکن است این جهش در مورد ویروس نوظهور کرونا هم رخ بدهد.

افراد در برابر بیشتر ویروس‌ها ایمن می‌شوند؛ در صورت آلوده شدن به ویروس، بدن آنتی بادی تولید می‌کند و در صورت موفقیت در مبارزه با ویروس، فرد ایمن می‌شود؛ پس از آن، ویروس دیگر نمی‌تواند به آن شخص آسیب برساند اما همچنان مشخص نیست که این روند در مورد ویروس کرونا هم صدق می‌کند یا خیر.

برخی افراد ایمنی گله‌ای را راهکاری برای کم کردن سرعت انتشار ویروس کرونا عنوان می‌کنند. ایمنی گله زمانی روی می‌دهد که درصد بالایی از جمعیت نسبت به ویروس ایمن شده باشند؛ برای توقف انتشار ویروس بین ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت باید نسبت به آن ایمن باشند.

فعالیت ویروس‌ها در آب و هوای سرد سیری بسیار بالاتر است؛ معمولاً سرعت فعالیت ویروس‌ها در هوای گرم نسبت به هوای سرما کمتر است. هوای خشک و سرد شرایط ایده آلی برای رشد و تکثیر ویروس هاست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها