عروس بروز ۵۵۰۰ بیمار خاص چشم‌انتظار واکسن آنفلوانزا - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایرنا، با توجه به اعلام توزیع واکسن آنفلوآنزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برای گروهای پرخطر بیماران با مراجعه به انجمن بیماران خاص متقاضی دریافت واکسن هستند. انجمن تلاش خواهد کرد حداقل برای سه هزار تن از بیماران خاص بروجرد شامل بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی واکسن مورد نیاز را تامین نماید و مابقی بیماران که از نظر مالی کمتر مشکل دارند این واکسن را آزاد تامین کنند.

فاطمه یاراحمدی، رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: در مرحله اول تقاضای واکسن فعلا انجمن متقاضی ۵۰۰ دوز واکسن شده که امید است با موافق شبکه بهداشت بتوان در مرحله بعد تعداد بیشتری از بیماران خاص را تحت پوشش قرار داد. انجمن آمادگی دارد برای سهولت و تسریع در کار مراکز بهداشتی و درمانی، مجموع تزریق واکسن بیماران خاص را برعهده گیرد. حدود ۵۰۰ تن از بیماران خاص بروجرد مبتلایان به ام اس هستند که لیست این افراد جز دریافت کنندگان واکسن نیست و اعلام شده آزاد واکسن دریافت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم یادآور شد: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر استان شامل بیماران خاص، سخت علاج و کادر بهداشت و درمان آغاز شده و کادر بهداشتی طبق شیوه نامه، با اولویت مراکز غربالگری کرونا و نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت کارکنان عفونی و کرونا، ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، مراقبت‌های ویژه ( icu، ccu)، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی، واکسن را دریافت می کنند.

مریم کوشکی ادامه داد: کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود و سری دوم واکسن تا پایان هفته با اولویت بیماران خاص، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی، کودکان و سایر افراد پرخطر در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت توزیع می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.