عروس بروز آیا باید طلاق بگیرم؟  17 نشانه برای جدایی - عروس بروز

 

حتی پایدارترین ازدواج ها هم دچار فراز و فرود می شوند. بنابراین اگر از خود می پرسید: “آیا باید طلاق بگیرم؟” بدانید که شما تنها نیستید. نیمی از متاهلان به طلاق فکر کرده‌اند. اما تعیین اینکه آیا ازدواج شما باید به پایان رسیده یا خیر، یک تصمیم کاملاً شخصی است. البته برخی نشانه های واضح وجود دارد که نشان می دهد ازدواج شما رو به پایان است، از جمله خیانت، نداشتن ارتباط جنسی، رفتارهای سمی یا سوء استفاده. اما اکثر نشانه هایی که می گویند شما باید به ازدواج خود پایان دهید بسیار ظریف تر هستند و ممکن است مدتی طول بکشد تا شما آنها را ببینید.

 

البته فقط به این دلیل که برخی از این پرچم های قرمز برای شما آشنا به نظر می رسد به این معنا نیست که شما باید فوراً طلاق بگیرید؛ چرا که می توان با حمایت اعضای خانواده، دوستان یا مشاور ازدواج مشکل را برطرف کرد. مشاوره ازدواج ممکن است فوری موجب بهبود رابطه شما نشود اما می تواند مشکلات رابطه شما را پیدا کند و به شما بیاموزد برای داشتن رابطه ای سالم تر، شادتر و پایدارتر چگونه باید رفتار کنید. مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین زوج درمانگران در کشور به صورت آنلاین و حضوری آماده ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به مراجعان است.

 

برخی از رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد زمان طلاق رسیده است (یا حداقل به باید به مشاور ازدواج مراجعه کنید) در ادامه آمده است:

 

  1. به توانایی های خود شک می کنید

وقتی دیگر اولویت شریک زندگی تان نیستید یا بدتر از آن، شما را بی ارزش می کند. به طوری که احساس می کنید آدم مهمی نیستید و به تمام توانایی های خود شک می کنید. قضیه زمانی بدتر می شود که شریک زندگی شما باعث شود احساس کنید همه چیز تقصیر شماست.

 

  1. ۲. همسر شما دیگر تلاشی برای بهبود رابطه نمی کند

ازدواج ها اغلب با چالش های گوناگونی روبرو هستند اما همیشه پس از هر مشکلی زوجین باید به حل مشکل متعهد شوند، نه فقط یکی از آن دو.

  1. ۳. دیگر تلاش نمی کنید

شما تلاشی برای بهبود رابطه نمی کنید؛ زیرا فکر نمی کنید مقصر هستید. گاهی اوقات ممکن است تصور کنیم که بیشترین تقصیر در ازدواج مربوط به شریک زندگی ما است. اگر حاضر نیستید نقص های خود را در ازدواج بپذیرید، این یک نشانه گویا برای جدایست.

 

  1. ۴. کمتر برای هم وقت می‌گذارید

اختصاص زمان زیاد به کار کردن و حتی به تلفن همراه یک نشانه جدی است که ازدواج در معرض خطر است به ویژه اگر عمدی باشد. در واقع اگر دیگر هیچ وقتی را با هم نمی گذرانید یا تمام وقت خود را در محل کار یا با دوستان سر می کنید، و از این وضعیت  احساس آرامش می کنید، رابطه شما به مرحله جدایی رسیده است.

 

  1. از یکدیگر حمایت نمی کنید و به یکدیگر گوش نمی دهید

گوش دادن فعال به آنچه همسرتان می گوید برای بقاء ازدواج ضروری است. وقتی هیچ یک از همسران وقت نمی گذارند تا واقعاً آنچه را که طرف مقابل بیان می کند بشنوند، یعنی افکار و احساسات شریکشان برای شان مهم نیست. این امر اغلب باعث می شود آنها شخص دیگری را برای حرف زدن پیدا کنند که غالباً هم منجر به خیانت طرفین می شود. در ازدواج های سالم هر دو شریک به عنوان یک تیم روی همه چیز از والدین گرفته تا اداره خانه تا حمایت از رویاهای شخصی یکدیگر کار می کنند. اگر هر دو شما در مدارهای کاملاً جداگانه حرکت می کنید و درباره مسائل روزمره با هم حرف نمی زنید، این نشانه یک مشکل جدی است.

 

  1. ۶. انتظارات غیرواقعی دارید

توانایی یا عدم توانایی سازگاری با تغییرات در زندگی زناشویی تا حد زیادی به انتظارات واقع بینانه از همسر بستگی دارد. اگر انتظارات از پیش تعیین شده برآورده نشوند، نارضایتی زیادی ایجاد می کند و سازش را غیرممکن می کند.

 

  1. رابطه صمیمی و عاطفی با همسر خود ندارید

علامتی که ازدواج شما را با شکست مواجه می کند این است که علاقه قطعی به رابطه جنسی وجود ندارد.

 

  1. ۸. مصالحه و سازش ندارید

بخش عمده ای از ازدواج شامل تلاش برای برآوردن نیازهای شریک زندگی و در عین حال اطمینان از برآوردن نیازهای شما است. اما اگر شریک زندگی شما به طور مداوم از گوش دادن به آنچه شما نیاز دارید (زمان ، محبت ، رابطه جنسی ، کمک در تربیت کودکان) یا از به اشتراک گذاشتن نیازهای خود امتناع می کند باید درباره ادامه رابطه نگران باشید.

 

  1. برنامه های آینده شما با هم هماهنگ نیست

وقتی برنامه های زندگی شما با یکدیگر هماهنگ نیستند یا اصلاً امکان هماهنگی ندارند، باید مراقب باشید. در روابط طولانی مدت زمینه های سازش وجود دارد اما اگر یکی از شما کاملاً مطمئن است که فرزند می خواهید و دیگری قاطعانه امتناع می کند به احتمال زیاد رابطه دچار مشکل خواهد شد.

 

  1. ۱۰. سنگ اندازی کردن

سنگ اندازی یا مشکل تراشی زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین خواهان جدایی و اتمام ازدواج باشد.

 

  1. ۱۱. احترام در رابطه وجود ندارد

یکی از مهمترین جنبه های یک ازدواج سالم احترام متقابل است. هنگامی که این امر از بین می رود و یک شریک به طور مداوم احساس می کند که طرد شده است نشان می دهد رابطه سالم نیست؛ چراکه این بی احترامی حتی ممکن است به احساس تحقیر تبدیل شود. تحقیر در ازدواج سم است.

 

  1. ۱۲. شما بیشتر از گذشته با هم دعوا می کنید

برخی زوج ها همه مشکلات را به یک دعوا تبدیل می کنند! تا جایی که تقریباً هر مسئله به یک تجربه سمی و مخرب احساسی تبدیل می شود. اگر بحث هایی شما هرگز حل نمی شود، قطعاً شما در این رابطه مشکل بزرگی دارید. حدود۷۰ درصد از زوج های مطلقه مشاجرات حل نشده ای را گزارش کرده اند که منجر به احساس ناامیدی در آنها می شد این در حالیست که با آموختن مهارت های ارتباطی و حل مسئله این مشکل به راحتی قابل حل شدن است.

 

  1. ۱۳. خیانت سریالی

اگر شریک زندگی شما چندین رابطه داشته باشد بسیار محتمل است ازدواج شما به شکست بی‌انجامد؛ چرا که سخت است به کسی که چندین بار خیانت کرده است بتوان اعتماد کامل داشت.

 

  1. خشونت خانگی

واقعیت این است که اگر یک مورد خشونت خانگی رخ داده باشد احتمال اینکه دوباره تکرار شود زیاد است. اگر در این مورد شک دارید این سوال را از خود بپرسید: اگر دختری داشتید که قربانی خشونت خانگی شده بود آیا او را تشویق به ادامه ازدواج می کردید؟ “امیدوارم پاسخ شما یک “نه” قاطع باشد. هنگامی که سلامتی و ایمنی شما با ماندن در ازدواج به خطر می افتد بدون تردید باید از آن رابطه خارج شوید.

 

  1. ۱۵. افسرده شده‌اید

اگر مدتی را صرف بهبود رابطه کرده اید و نتیجه نگرفته اید و علائم افسردگی را تجربه می کنید این می تواند به سلامت روانی شما ضربه بزرگی وارد کند.

 

  1. ۱۶. دائماً رویای مجرد بودن را در سر می پرورانید

این یکی از جدی ترین علائم است؛ زیرا این نوع خیال پردازی اغلب قبل از طلاق اتفاق می افتد؛ زیرا زندگی کنونی شما باعث می شود احساس ناامیدی کنید. حتی اگر نمی خواهید به ازدواج خود پایان دهید این رویاپردازی می تواند علامت بدی باشد.

 

مرکز مشاوره یاسان با داشتن مجرب ترین کادر مشاوره و روانشناسی آمادگی ارائه بهترین خدمات در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زوجین و مشاوره طلاق به مراجعان را به صورت آنلاین و حضور دارید. کافیست برای دریافت وقت به سایت یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 385 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.