عروس بروز با انواع مدل رنگ مو آشنا شوید - عروس بروز

شناخت انواع رنگ مو

اکثر خانم هایی که خواهان تغییر در چهره خود هستند ،موهای خود را رنگ می کنند زیرا رنگ کردن مو در زیبایی بسیار تاثیرگذار است . انواع مختلفی از رنگ مو وجود دارد که شما می توانید آنها را انتخاب کنید .

اگر همیشه یک نوع رنگ مو را انتخاب می کنید باید بدانید رنگ موهای دیگری نیز وجود دارند که موقتی و نیمه دائم هستند پس اگر دوست دارید هر چند وقت یکبار موهای خود را به رنگ های مختلفی در آورید بهتر است از رنگ موهای موقت که در بازار فراوانند استفاده نمایید . در این بخش از دنیای مد عروس بروز شما را با انواع رنگ مو آشنا خواهیم کرد.

انواع رنگ مو

۱٫رنگ های گیاهی :

رنگ موی طبیعی از تنوع کمتری از رنگ موی شیمیایی برخوردار است اما مانند رنگ موهای شیمیایی آسیب رسان نیست و برای مو عوارض زیادی ندارد . پس برای در امان ماندن از آسیب های رنگ های شیمیایی بهتر است از رنگ موی گیاهی استفاده نماییدو در دوران بارداری که رنگ موهای شمیایی آسیب های جدی به جنین وارد می کنند بهتر است از انواع رنگ موی گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

حنا از مهم ترین رنگ های گیاهی است که از برگ های خشک یک گیاه که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید ، تولید می شود. برای رنگ گرفتن مو می توانید حنا را ۶۱-۵۱ دقیقه روی مو قرار دهید. رنگ حنا تا ۱۱ هفته باقی می ماند.

هنگام رنگ کردن مو با حنا دستکش بپوشید ، زیرا انگشتان نیز همزمان رنگ می شوند.از دیگر رنگ های گیاهی می توان به logwood و walnut shell اشاره کرد که در افراد حساس به پارافنیلین دی آمین قابل استفاده است.

انواع مدل رنگ مو

۲- رنگ های متالیک:

رنگ موهای متالیک رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و موها با این نوع رنگ با سرعت کمتری رنگ می گیرند اما اثرات آن به راحتی از روی مو پاک نمی شوند. اگر موهایتان را مکرر با این نوع رنگ ها ، رنگ کنید به مرور زمان موها شکننده شده و آسیب می بینند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و … اشاره کرد.

۳- رنگ های صناعی :

رنگ های صناعی به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می شوند و به موها رنگ طبیعی می بخشند.

رنگ های موقت :

این نوع رنگها ، رنگ طبیعی مو را روشن تر و درخشان تر می کنندو با یک بار شامپو زدن از بین می رود و بیشتر از یک هفته دوام ندارند بنابراین تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کنند. این رنگ موها ممکن است به صورت ذرات ریزی روی لباس شخص ریخته شود.

دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد:رقیق ها و غلیظ ها.

رنگ موی جذاب موقت

رقیق ها :

رنگ موهای موقت رقیق به صورت مایع هستند و پس از استفاده و بدون این که آبکشی شوند، به مو مدل می دهند و موها را خیلی ملایم رنگ می کنند. رنگ های به کار رفته در رقیق ها، رنگ های تضمین شده و رنگ های مصنوعی تصفیه شده ای هستند که از نظر ایمنی تست شده اند و مورد تایید FDA هستند.

غلیظ ها :

رنگ موی موقت غلیظ رنگ تیره تری ایجاد می کنند وتقریبا بی خطرند. رنگ های خیلی غلیظ ممکن است به بالش یا لباس مالیده شوند.

اسپری رنگ مو نوعی رنگ موی موقت

همه رنگ های موقت، مواد رنگی را مانند یک پوشش رنگی روی مو می گذارند و به درون ساختمان مو نفوذ نمی کنند و یا خیلی کم نفوذ می کنند . برخی فرآورده ها به صورت اسپری، موس یا ژل ساخته شده اند که برای ایجاد رنگ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی نقره ای، صورتی و … به کار می روند.

رنگ موقت فانتزی

رنگ های نیمه موقت:

وام شان از رنگ های موقت بیشتر است، ولی پس از ۶ تا ۱۱ بار شستشو از بین می روند اما با شامپوهای حاوی ammonia به راحتی شسته می شود پس اگر از این رنگ ها خوشتان نیامد می توانید این رنگ موها را با چند بار شستشو از بین ببرید.

این فرآورده ها کاربردشان آسان است و کمتر از رنگ های اکسیداسیون دایمی، آلرژی ایجاد می کنند اما اثرشان دایمی نیست و نمی توانند رنگی روشن تر از رنگ اصلی موایجاد کنند.

این فرآورده ها حاوی رنگ های آلی هستند . این نوع رنگ ها را که اکثرا به صورت مایع بوده مستقیما به مو مانند شامپو می مالند. این نوع رنگ ها بر خلاف رنگ های موقت به لباس و ملافه و… مالیده نمی شود.

رنگ های نیمه دایم به صورت سری کاملی از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی وجود دارند و نیز انواعی از طیف خاکستری، به رنگ های دودی یا نقره ای موجود می باشند.

رنگ موی نیمه موقت

رنگ های دائمی:

اگر موهای خود را با این نوع رنگ ها ، رنگ کنید به مدت چندین ماه روی موهایتان باقی می ماند اما نباید زیاد از این نوع رنگ ها استفاده کنید زیرا باعث آسیب مو و ریزش مو می شوند. حدود ۱۱درصد استفاده کنندگان این رنگ مو به آن حساسیت دارند .

افرادی که به داروهای سولفونامید و بی حس کننده های موضعی آلرژی و حساسیت دارند،به این رنگ ها نیز حساسیت دارند . گفته می شود این رنگ ها احتمالا سرطان زا هستند بنابراین خانم ها نباید زیاد از این نوع رنگ ها استفاده کنند.

رنگ دائمی مو

شماره های پایه رنگی

رنگها پایه های دهگانه دارند . عمق رنگ در واقع همان پایه رنگ است که برای رنگ آمیزی باید به آن توجه کرد .تن مو سایه ای است که روی تار موی شما منعکس می شود و تیرگی و روشنی را مشخص می کند . این پایه رنگی از تیره به روشن عبارتند از :

مشکی ، قهوه ای تیره ، قهوه ای متوسط ، قهوه ای روشن ، قهوه ای بسیار روشن ، بلوند تیره ، بلوند نیمه روشن، بلوند روشن ، بلوند بسیار روشن ، بلوند بسیار روشن پلاتینه.

پایه ۱ و ۲, مشکی و قهوه ای خیلی تیره:

رنگ موی ذاتی افراد رنگ موی مشکی طبیعی در این دسته قرار میگیرد واین پایه ها دارای بیشترین مقدار رنگدانه در ساقه مو است .

پایه ۳ قهوه ای تیره:

این پایه دارای رنگ دانه های کمتری نسبت به پایه ۱ و ۲ است و افرادی که موهای سفید دارند از این گروه استفاده میکنند .

پایه ۴ قهوه ای متوسط:

اگر می خواهید رنگ موهایتان به قهوه ای تیره نزدیک باشد بهتر است رنگهای پایه ۴ یا ۵ را انتخاب کنید.

رنگ مو قهوه ای متوسط

پایه ۵ قهوه ای روشن:

روشنی بیشتر رنگ در این پایه به دلیل کمبود پیگمنت یا رنگدانه رنگی است.

پایه ۶ بلوند تیره:

این دوپایه (پایه ۶ و ۷) نسبت به پایه های قبل از روشنی قابل توجی برخوردار هستند.

پایه ۷ بلوند متوسط:

پایه متعارفی در رنگ مو است که نه تیره است و نه خیلی روشن اما در دکلره شاید خیلی پایه مناسبی برای رنگهای روشن نباشد.

پایه ۸ بلوند روشن:

پایه مناسب برای اکثر موهای دکلره شده است .

پایه ۹ بلوند خیلی روشن:

پایه ای است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی دارد و رنگهایی زیبا و اغوا کننده در پایه های بلوند خیلی روشن فقط به کمک همین پایه حاصل خواهند شد .

با انواع مدل رنگ مو آشنا شوید

۳٫۴۱۲۰

این مطلب مفید بود ؟۸۱۳۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : دنیای مد تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.