عروس بروز احتمال ابتلای همزمان به آنفولانزا و کرونا - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز، آنا نوشت: آمیتیس رمضانی در مورد این‌که آیا فردی می‌تواند همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا مبتلا شود یا خیر، گفت: ویروس آنفلوانزا و کرونا هر دو به عنوان ویروس تنفسی شناخته شده‌اند سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی را مورد حمله قرار می‌دهند البته از نظر سیر بیماری با یکدیگر متفاوت هستند، اما ممکن است که یک فرد هر دو بیماری را همزمان بگیرد که این موضوع روند درمان را بسیار سخت‌تر کند.

وی افزود: هنوز در مورد کرونا نمی‌دانیم که این بیماری در چه افرادی شدید خواهد بود، ولی در مورد بیماری آنفلوانزا می‌دانیم که برای مثال در زنان باردار فرم خطرناک این بیماری را شاهد هستیم.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور و مدیرگروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: همچنین در فصل پاییز تشخیص بیماری کرونا از آنفولانزا بسیار سخت‌تر می‌شود و این موضوع ممکن است کار روند درمان را با مشکل‌های شدیدی روبرو کند.

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا ابتلا به بیماری کرونا در میان کودکان سن مشخصی دارد یا خیر گفت: همه کودکان در هر سنی می‌توانند به بیماری کرونا مبتلا شوند، اما چون سیستم ایمنی قوی‌تری دارند ممکن است علائم بالینی متفاوتی نسبت به بزرگسالان داشته باشند که قدرت تشخیص را کمتر می‌کند.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور در پاسخ به این سؤال که افرادی که متوجه می‌شوند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند چه زمانی باید به بیمارستان مراجعه کنند، گفت: بیمارانی که مبتلا به بیماری زمینه‌ای بودند باید بلافاصله پس از نشانه‌های علائم کرونا خودشان را به بیمارستان معرفی کنند، اما برای دیگر افراد باید بگویم که بیماری کرونا چهار علامت اصلی یعنی تب، افزایش سرفه شدید، کاهش هوشیاری، تنگی نفس که جزو علائم هشدار دهنده هستند.

وی افزود: تنگی نفس نیز جزو علائم خیلی خطرناک است که بیمار سریعاً پس از ابتلا به این نوع علامت باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنم.

رمضانی با اشاره به افزایش تحقیقات در مورد بیماری کرونا گفت: در حال حاضر بر روی ابتلا مجدد افراد به این بیماری را تحقیقات لازم در حال انجام است تا متوجه شویم که ویروس کووید-۱۹ تا چه اندازه جهش پیدا کرده که در این زمینه متوجه شدیم چند مورد ویروس جهش یافته داخل کشور داریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها