عروس بروز بهبودیافتگان کرونا هم باید ماسک بزنند؟ - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر کرمی با اشاره به عادی انگاری کرونا در قزوین، تصریح کرد: ماسک زدن یکی از عوامل مهم در امر پیشگیری از شیوع کرونا است، فردی که کرونا گرفته و بهبودیافته است نیز باید حتماً از ماسک استفاده کند چراکه براثر عدم استفاده از ماسک ویروس‌های تنفسی را به سایر افراد منتقل می‌کند.

وی افزود: ماسک زدن الزاماً برای حفاظت از خود ما نیست بلکه برای جلوگیری از انتشار ویروس از بدن ما به افراد پرخطر است؛ برخی از افراد ماسک نمی‌زنند و می‌گویند ما کرونا گرفتیم و خوب شدیم بنابراین بدنمان ایمن است اما باید بدانند که آن‌ها نیز زمینه انتشار ویروس به افراد دیگر را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: عادی انگاری خیلی خطرناک و بدترین قسمت آن عدم استفاده از ماسک است، خیلی از افراد به دنبال واکسن‌های چندمیلیونی برای جلوگیری از کرونا هستند درحالی‌که ماسک می‌تواند نقش پیشگیری‌کننده داشته باشد.

کادر درمان نوروز ۱۴۰۰ نیز مرخصی ندارند

وی یادآور شد: ازدحامی که در بازار وجود دارد و خریدهای عید که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تبعات زیادی در پیش خواهد داشت، کادر درمان علوم پزشکی قزوین در سال آینده نیز مانند نوروز ۹۹ مرخصی و تعطیلات ندارند و باید بر سرکار خود حاضر شوند.

کرمی بیان کرد: خیلی از افراد می‌گویند کادر درمان پول کارهایشان را می‌گیرند این در حالی است که افزایش حقوق پرستاران علی‌رغم اینکه چند بار مطرح شد هنوز محقق نشده است از طرفی بعد از یک سال کار سخت هر فردی نیاز به استراحت دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیک سختی در انتظار است و کادر درمان در آمادگی کامل قرار دارد، ما پیش‌ازاین ۶۵۰ بیمار داشتیم و آماده هستیم اما باید بدانیم که کرونا درمان قطعی ندارد و نباید منتظر معجزه باشیم اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند تخت آماده کردیم اما کرونا درمان ندارد و ما نمی‌توانیم از مرگ‌ومیر پیشگیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در حال حاضر در همه جای دنیا برای درمان کرونا صرفاً از داروهای پیشنهادی برای کنترل مشکلات تنفسی استفاده می‌کنند و درمان قطعی هنوز وجود ندارد، مردم توجه کنند که اگر مسافرت‌ها افزایش پیدا کند شاهد پیک بعدی کرونا در اردیبهشت خواهیم بود، این پیک‌ها به ضرر مردم و کادر درمان خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها