عروس بروز تأثیر آلودگی هوا در ابتلا به تب یونجه - عروس بروز

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، تب یونجه عبارت‌ است‌ از یک‌ واکنش‌ حساسیتی به‌ مواد حساسیت زا موجود در هوا که‌ چشم‌ها، بینی‌، سینوس‌ها، گلو، و لوله‌ های‌ برونشی موجود در ریه‌ها را گرفتار می‌کند . نام‌ این‌ بیماری‌ گمراه‌کننده‌ است؛، زیرا یونجه‌ باعث‌ واکنش‌ حساسیتی نمی‌شود و در این‌ بیماری‌ تبی‌ وجود ندارد. این بیماری بیشتر در فصل گرده‌ افشانی‌ گیاهان‌ تشدید می‌شود و با پایان‌ آن‌ فروکش‌ می‌کند.

اکنون در این مطالعه جدید پزشکان بیمارستان دانشگاه پزشکی «تایچونگ» تایوان در داده های بهداشتی ۱۴۰ هزار و ۹۱۱ کودک را در تایوان و نیز تصاویر ماهواره ای از شهرهای آنها را برای ردیابی سطح آلودگی بررسی کردند.

آنها دریافتند، کودکانی که در مناطقی متولد می شوند که در معرض آلودگی هوا قرار دارد، بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی کودکان معروف به «رینیت آلرژیک» هستند. رینیت آلرژیک وضعیتی است که به التهاب غشای پوشاننده بینی منجر می شود و به طور معمول علائمی از جمله عطسه، خارش و آبریزش یا انسداد بینی را شامل می شود.

نویسندگان این مطالعه گفتند: این بیماری مشکلات جدی بهداشتی ایجاد نمی کند، اما علائم آن به ویژه اگر شدید باشد، می تواند بر زندگی اجتماعی، عملکرد تحصیلی و زندگی کاری تأثیر بگذارد.

این محققان اظهار داشتند که نمی توانند دلیل این ارتباط را بیان کنند، اما حدس می زنند که این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که مرحله مهمی از رشد سینوس ها در کودکی صورت می گیرد.

چندین مطالعه دیگر نیز وجود ذرات ریز به قطر ۲.۵ میکرومتر (PM۲.۵) – ۱۰۰ بار نازک تر از موی انسان را در هوا با ابتلا به بیماری های تنفسی آلرژیک مرتبط دانسته اند.

مطالعه که در نشریه Environmental Research منتشر شده است، نیز ارتباطی را میان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک شدید (TRAP) با افزایش اضطراب در کودکان نشان می‌دهد.

اعتقاد بر این است که این مطالعه اولین پژوهشی است که از تصویربرداری عصبی برای ارتباط دادن اختلالات متابولیکی در مغز و افزایش علائم اضطراب در کودکان سالم با قرار گرفتن در معرض TRAP استفاده می‌کند.

این مطالعه نشان داد غلظت «میوینوزیتول» ( myoinositol) در مغز کودکانی که در معرض TRAP قرار گرفته بودند، افزایش یافته بود. میوینوزیتول نشانگر واکنش عصبی التهابی مغز به TRAP است.

مطالعه دیگری که در نشریه Environmental Research منتشر شد نیز نشان داد که قرار گرفتن در معرض TRAP در سال‌های اول زندگی و در دوران کودکی به طور قابل توجهی با ابتلا به افسردگی و علائم اضطراب شده در سنین ۱۲ سال همراه است. یافته‌های مشابه در مورد بزرگسالان نیز گزارش شده است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ارتباطات واضح میان قرار گرفتن در معرض TRAP و سلامت روان در کودکان بیشتر بوده است.

به گفته محققان، این مطالعات در مجموع شواهد فزاینده فراهم می کند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در سال های اول زندگی و در دوران کودکی می‌تواند به ابتلا به افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روانی در بزرگسالی منجر شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها