عروس بروز تزریق واکسن ایتالیایی کرونا روی نخستین داوطلب - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از مدیکال اکسپرس، یک بیمارستان ایتالیایی اعلام کرد: واکسن کرونا که توسط محققان ایتالیایی توسعه داده شده به نخستین داوطلب انسانی تزریق شد.

قرار است آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای ایتالیایی‌ها در سطح گسترده‌تر در موسسه ملی اسپالانزانی برای بیماری‌های عفونی در رم انجام شود.

براساس داده‌های موجود، روند ۶ ماهه برای بررسی این واکسن طی شده و نخستین داوطلب انسانی پس از چندین ماه پژوهش واکسن کرونا را دریافت کرده است.

این داوطلب، یک خانم بوده که حدود ۵۰ سال سن داشته و نخستین دوز از واکسن تولید شده توسط شرکت بیوتکنولوژی وم ReiThera را در موسسه Spallanzani دریافت کرد.

آزمایشات، بین محققان موسسه‌های ReiThera و Spallanzani، بر روی ۹۰ داوطلب تقسیم شده و بر اساس سن انجام می شود تا اثر بخشی دوزهای مختلف واکسن را که از ماه مارس تهیه شده است، آزمایش کنند.

اگر نتایج نخستین مرحله آزمایش‌های انسانی اثبات شود، تا پایان سال تعداد بیشتری از داوطلبان حتی در خارج از ایتالیا می‌توانند برای مراحل دوم و سوم بالینی آن تحت نظر قرار بگیرند.

این واکسن قبلاً از آزمایش‌های بالینی، آزمایش‌های حیوانی را پشت سر گذاشته است؛ جوزپه ایپپولیتو، مدیر علمی موسسه اسپالانزانی گفت:«حداقل ۲۴ هفته طول خواهد کشید تا آزمایش‌های انسانی واکسن در مرحله نخست انجام شود».

ایتالیا با شرکت داروسازی “استرازنکا”( AstraZeneca) یک توافق‌نامه امضا کرد تا تامین ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن‌های آزمایشی متفاوت که این شرکت با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه می‌دهد را برای ایتالیایی‌ها تضمین کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 363 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها