عروس بروز راهنمای  روش جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در شروع ویندوز 7و8و10 - عروس بروز

زمانی که شما کامپیوتر ویندوز خود را روشن  می کنید، پس از بوت شدن ویندوز برنامه های نصب شده نیز بسته به تنظیمات شروع به اجرا م کنند. این موضوع باعث کاهش سرعت راه اندازی ویندوز و مشکلات دیگری می شود. به همین منظور امروز در رهنامه راه های جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در شروع ویندوز ۱۰، ۸ و ۷  را به شما آموزش می دهیم.

آموزش نحوه جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در ویندوز

How to Disable Startup Programs in Windows 10 , 8 and 7

هرچه نرم افزار های بیشتری را نصب کرده باشید، معمولا زمان زیادی طول می کشد تا ویندوز شما راه اندازی بشود. زیرا بسیار از برنامه در هنگام بوت شروع به اجرا شدن به صورت خودکار می کنند. بدیهی است که ممکن است نیاز باشد تا برخی از برنامه ها به صورت خودکار اجرا شوند. اما برخی از برنامه ها که نیاز ضروری به این فرایند ندارند، باعث کاهش سرعت ویندوز شما می شوند.

نحوه غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه در شروع ویندوز در ویندوز ۷، Vista یا XP (جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در ویندوز ۷)

برای غیر فعال کردن اجرای برنامه در ویندوز ۷، منوی استارت را باز کرده و msconfig.exe را تایپ کنید. سپس در نتایج روی MSConfig کلیک کنید. (در ویندوز XP می توانید با باز کردن Run عبارت msconfig.exe را تایپ و اینتر کنید)

در پنجره باز شده به تب Startup بروید. حال لیستی از برنامه هایی که به صورت خودکار بعد از بوت ویندوز اجرا می شوند را خواهید دید. برای غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه در ویندوز ۷ فقط کافیست با برداشتن تیک باکس کنار آن، برنامه را غیر فعال کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

برای اعمال تغییرات Startup در ویندوز ۷ باید ویندوز را ریستارت کنید. برای ریستارت فوری روی Restart و برای ریستارت در زمان بعد روی Exit Without Restart کلیک کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش باز شدن خودکار آخرین پنجره و برنامه ها اجرا شده بعد از بالا آمدن ویندوز را هم مطالعه نمایید.

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در ویندوز ۱۰ (بعد از آپدیت April 2018)

برای جلوگیری از شروع خودکار برنامه ها در ویندوز، وارد Settings ویندوز شده و عبارت Startup را جستجو کنید. سپس به تب Startup بروید.

در این قسمت لیست برنامه ها را می بینید. برای غیر فعال کردن اجرا خودکار هر برنامه کافیست تا سویچ آن را غیر فعال کنید.

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در ویندوز ۱۰، ۸ و ۸٫۱

اگر از ویندوز ۸ استفاده کرده و یا از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید اما از روش قبل جلوگیری از اجرای نرم افزار در ویندوز نتوانستید استفاده کنید (به علت آپدیت نبودن ویندوز)، از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

دکمه های CTRL+SHIFT+ESC را فشار دهید و یا روی تسکبار راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید.

بعد از باز شدن پنجره Task Manager، روی آیکن More Details در پایین صفحه کلیک کنید. حال به تب Startup رفته و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه Disable اجرای خودکار برنامه غیر فعال می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.