عروس بروز رطب و خرما قبل از مصرف باید شسته شود - عروس بروز

رطب و خرما قبل از مصرف باید شسته شود

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایرنا، فریده نظری سه‌شنبه ۲۸ مرداد در خصوص نحوه خرید و نگهداری رطب و خرما در شرایط شیوع بیماری کرونا به رسانه‌ها اعلام کرد: رطب و خرما را دربسته‌بندی‌های بهداشتی و از مراکز معتبر، شناخته‌شده و بهداشتی خریداری و از خرید انواع فله‌ای و بدون بسته‌بندی خودداری کنید. به سالم بودن بسته‌بندی، دارا بودن مجوز سازمان غذا و دارو، تاریخ‌مصرف، تولید و انقضا توجه کنید.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قبل از مصرف ابتدا دانه‌های خرما را به‌طور مجزا با آب سالم بشورید زیرا خرما ازجمله خوراکی‌هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود تا از آلودگی‌های احتمالی در زمان برداشت، بسته‌بندی و عرضه پاک شود. البته از تماس مواد گندزدا مانند الکل و آب‌ژاول با خرما به‌صورت مستقیم باید خودداری شود.

نظری گفت: اگر از تمیز بودن خرما مطمئن نیستید بهتر است قبل از مصرف، خرماها را درون ما کروفر یا هر وسیله گرماساز دیگر حرارت داده و سپس میل کنید حرارت به میزان ۷۰ درجه سلسیوس و به مدت یک دقیقه باعث از بین رفتن ویروس می‌شود. حرارت دهی باید به‌گونه‌ای باشد که حرارت به همه نقاط خرما برسد درصورتی‌که دسترسی به ما کروفر یا وسایل گرماساز دیگر مقدور نباشد با گذاشتن خرما درون ظرف و حرارت دادن آن بر روی شعله ملایم از ایمن بودن خرما مطمئن شوید.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت‌: رطب باید در دمای یخچال و به‌دوراز گرمای محیط نگهداری شود اما نگهداری خرمای خشک بیرون از یخچال و درون ظرف دربسته اشکالی ندارد همچنین از مصرف زیاد خرما مثل سایر مواد قندی و شیرینی باید خودداری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها