عروس بروز طرز تهیه شربت شیره انگور خوشمزه و نکات طلایی درست کردن آن - عروس بروز

در فصل تابستان نوشیدن یک شربت خوشمزه و خنک و همچنین مقوی بسیار لذت بخش است به خصوص آن دسته از نوشیدنی هایی که با شیره انگور تهیه می شود به عنوان یکی از نوشیدنی سالم و پر خواص محسوب می شود که شاید اکثر افراد کمتر از بقیه نام این نوشیدنی را شنیده باشند، در ادامه مطلب طرز تهیه شربت شیره انگور را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه شربت شیره انگور

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد از جمله : شربت پرتقال، شربت نعناع، شربت لبو و… را آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک نوشیدنی خنک و مقوی هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • شیره انگور : سه چهار لیوان
  • آب ولرم : چهار لیوان
  • یخ : به مقدار لازم
  • آب لیمو : یک چهارم لیوان

طرز تهیه شربت شیره انگور با طعم خاص

در روش تهیه این نوشیدنی بسیار خوشمزه و پرطرفدار شیره را به میزان گفته شده داخل یک پارچ ریخته سپس به آن آب لیمو بیفزایید.

حالا آب ولرم را به پارچ بیفزایید و شروع به هم زدن مواد کنید تا شیره کاملاً داخل آب حل شود سپس اجازه دهید پارچ به مدت ده تا پانزده دقیقه داخل یخچال بماند و یا به آن چند قالب یخ بیفزایید.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه شربت شیره انگور در صورت تمایل به این شربت یک قاشق مربا خوری آبغوره نیز بیفزایید و آن را نوش جان کنید.

آموزش تهیه شربت شیره انگور

نکات تکمیلی

۱. در صورت تمایل به تهیه شربت شیره خرما کم کم شیره را آب بیفزایید تا مانع از شیرین شدن بیش از حد آن شود زیرا، شیرینی شیره خرما به نسبت شیره انگور زیاد است.

۲. این شربت را می توانید در ماه مبارک رمضان نیز تهیه و نوش جان کنید.

۳. استفاده از این نوشیدنی در فصل گرما بسیار مناسب و لذت بخش است.

آموزش تهیه شربت شیره انگور با سرکه

شیره انگور به دلیل داشتن مزه شیرین اکثر آن افراد به آن مزه ترشی مثل سرکه اضافه می کنند که در ادامه دستور تهیه آن را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • شیره انگور
  • آب
  • سرکه انگور
  • یخ

نحوه تهیه :

در تهیه این نوع شربت به ازای هر لیوان آب نصف قاشق سرکه انگور و سه قاشق شیره انگور بیفزایید و سپس آن را داخل یخچال گذاشته و یا به آن تکه های یخ را بیفزایید و نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت شیره انگور با طعم عالی

نکته : مقدار شیره انگور در تهیه این شربت به ذائقه تان بستگی دارد.

ضمن سپس از همراهی شما دوستان عزیز، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : عروس بروز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 523 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها