عروس بروز طرز تهیه مارمالاد آلبالو با طعم فوق العاده - عروس بروز

همانطور که می دانید مارمالاد مانند مربا از شکر و میوه تهیه می شود اما تنها تفاوت این دو با هم این است که در مارمالاد تکه های میوه دیده نمی شود و به صورت ژله ای و خمیر می باشد که دارای انواع مختلفی هستند و یکی از انواع آن مارمالاد آلبالو می باشد، در ادامه مطلب طرز تهیه مارمالاد آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد.

آشنایی با روش تهیه مارمالاد آلبالو

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع مارمالاد از جمله : مارمالاد سیب، مارمالاد کیوی، مارمالاد موز، مارمالاد هویج و…را آموزش دادیم بنابراین، اگر به دنبال تهیه یک مارمالاد خوش رنگ و خوش طعم هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • آلبالو : یک و نیم کیلو
  • پودر ژله آلبالو : چهار قاشق غذا خوری
  • آب لیمو : یک قاشق مربا خوری
  • شکر : یک کیلو

دستور تهیه مارمالاد آلبالو

طرز تهیه مارمالاد آلبالو با طعم خاص

در روش تهیه مارمالاد ابتدا آلبالو ها را بعد از شستن و جدا کردن چوب و برگ هایشان با کمک گوشت کوب له کرده سپس داخل یک قابلمه لعابی لابه لای آن ها شکر ریخته و اجازه دهید به مدت تقریبا سه ساعت داخل یخچال بماند.

حالا آلبالو را داخل یک قابلمه ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم بجوشد سپس زمانی که در حال جوشیدن است آن ها را هم زده و کف روی آن ها را نیز بگیرید.

در مرحله بعدی پس از زمان بیست دقیقه آلبالو ها را از روی حرارت برداشته و بعد از اینکه کمی خنک شدند آلبالو ها را کم کم داخل یک صافی با سوراخ های گشاد ریخته و با کمک پشت قاشق آن ها را بگردانید تا هسته آن خارج و مارمالاد وارد ظرف دیگر شود.

حالا مایه را مجدداً به قابلمه برگردانده و بر روی حرارت قرار دهید تا به غلظت مورد نظر برسد سپس پودر ژله را داخل آب جوش ریخته و به مایه مارمالاد بیفزایید و اجازه دهید تا مایه مارمالاد مثل یک مایه چسبناک و غلیظ شود.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مارمالاد آلبالو به مایه مارمالاد آب لیمو افزوده و پس از کمی هم زدن از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود سپس، داخل ظرف های شیشه ای تمیز و درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نکته : در صورت تمایل می توان کمی جوز هندی، دارچین، هل و یا وانیل در تهیه آن استفاده نمایید همچنین، صافی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که هسته از آن عبور نکند.

طرز تهیه مارمالاد آلبالو با طعم خاص

آموزش تهیه مارمالاد آلبالوی وانیلی

مارمالاد آلبالو را می توان با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه دستور تهیه مارمالاد را به شما دوستان آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • وانیل شکری : نصف قاشق چای خوری
  • آلبالو : دو کیلو گرم
  • شکر : هفت پیمانه
  • ژلاتین : چهار تا پنج ورق

نحوه ساخت مارمالاد آلبالو

نحوه تهیه :

ابتدا آلبالو ها را بعد از جدا کردن دم و برگ هایشان شسته و هسته وسط آن ها را خارج کنید سپس آن را داخل یک قابلمه لعابی ریخته و لابه لای آن ها شکر بریزید.

حالا اجازه دهید آلبالو ها به مدت هشت ساعت داخل یخچال بمانند تا آلبالو ها آب انداخته و شکر نیز کاملاً حل شود سپس، آب آلبالو ها را جدا کرده و بر روی حرارت گذاشته تا به جوش آید.

در مرحله بعدی پس از نصف شدن آب آلبالو ها آن را به آلبالو ها بیفزایید سپس ظرف آلبالو را بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بجوشد.

در این مرحله حرارت را خاموش کرده و بعد اینکه آلبالو کمی از حرارت افتادند داخل مخلوط کن ریخته تا به شکل پوره شوند سپس مجدداً روی حرارت گذاشته تا به غلظت مورد نظرتان برسد.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مارمالاد آلبالو ژلاتین را به مدت دو دقیقه داخل آب سرد خیس کرده سپس از آب خارج کرده و همراه با وانیل به آلبالو ها بیفزایید و پس از زمان یک دقیقه حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود و در آخر مارمالاد آماده شده را داخل ظرف شیشه ای تمیز بریزید.

دستور تهیه مارمالاد آلبالو

نکات تکمیلی

۱. مقدار مواد گفته شده برای ده نفر مناسبی می باشد.

۲. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا سی دقیقه و زمان پخت و انتظار آن نیز نیم ساعت می باشد.

در صورت تمایل به آشنایی با دستور تهیه انواع مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : عروس بروز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 523 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها