عروس بروز علایم پوستی کروناست یا زونا؟ - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز»، دکتر مهدی حقدوست در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زونا معمولا تنها قسمت محدودی از بدن را درگیر کرده و با درد و سوزش همراه می‌شود، اما علائم پوستی ناشی از کرونا کل نقاط بدن را درگیر کرده و درد و سوزش ندارد.

وی اضافه کرد: علایم پوستی کرونا شبیه آبله مرغان بوده و بیشتر از قسمت تنه شروع می‌شود، اگر از ما سوال کنند که آیا کرونا در افرادی که مبتلا به زونا شده‌اند، شایع‌تر است، پاسخ این است که بله چنین اتفاقی می‌تواند روی دهد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی مبتلا به زونا می‌شوند که یا جسمی و یا از نظر روحی ضعیف باشند و یا دچار کمبود ویتامین بوده و کورتون مصرف کنند.

حقدوست با بیان اینکه سیستم ایمنی ضعیف فردی که به زونا مبتلا شده است، می‌تواند منجر به ابتلا به کرونا هم شود، گفت: با این وجود نمی‌توان ادعا کرد که زونا، پیش زمینه‌ای برای ابتلا به کرونا بوده و یا زونا، کرونا را تشدید می‌کند. سن ابتلا به زونا هفت سالگی الی ۹۰ سالگی را شامل می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد ابتلا به کرونا، اثری از سرفه، اسهال یا سرفه نبوده و فرد با علایم پوستی شبیه آبله مرغان به ما مراجعه می‌کنند که البته در روزهای اول این شباهت علایم کرونا و آبله مرغان، پزشکان را در تشخیص بیماری به اشتباه می‌انداخت.

وی اظهار کرد: علایم پوستی کووید۱۹ شبیه ضایعات پوستی آبله مرغان هستند که از تنه شروع شده و به تدریج در سراسر بدن، دست و پا و صورت پخش می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خاتمه آفت‌های دهانی متعدد را از دیگر علایم پوستی کرونا عنوان کرد و گفت: در برخی موارد، تعداد زخم‌ها در دهان به ۲۰ عدد هم می‌رسد که در این حالت هم خبری از سرفه و تب نبوده و آفت‌ها ممکن است پزشک را به اشتباه بیندازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 288 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها