عروس بروز نرخ بالای مرگ و میر زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از مهر از ساینس دیلی، همچنین نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد ۱۱ درصد از نوزادان از طریق مادرشان به کروناویروس آلوده می‌شوند.

در این مطالعه، بیش از ۲۱۰۰ زن باردار از ۱۸ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفتند.

این مطالعه بی نظیر است زیرا هر زن مبتلا به کووید ۱۹ با دو زن باردار غیرمبتلا به این بیماری که در یک دوره در همان بیمارستان زایمان کرده بودند مقایسه شد.

جدا از افزایش خطر مرگ، زنان و نوزادان آنها با احتمال بیشتر زایمان زودرس، پره اکلامپسی و بستری در ICU یا لوله گذاری روبرو هستند. این مطالعه نشان داد مادرانی که آزمایش بیماری شأن مثبت بود، ۱۱.۵ درصد از نوزادان شأن نیز آزمایش شأن مثبت داشتند.

«مایکل گراوت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «نتیجه تحقیق این است که زنان باردار به احتمال زیاد به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند، اما در صورت ابتلاء به این بیماری، احتمالاً به شدت بیمار شده و نیاز به مراقبت‌های ICU، تهویه یا تجربه زایمان زودرس دارند.»

گراوات در ادامه می‌افزاید: «یک نکته مهم این بود که در خانمهایی که کووید ۱۹ آنها بدون علامت یا خفیف بود، در معرض افزایش خطر بستری در بخش ICU، زایمان زودرس یا پره اکلامپسی نبودند. حدود ۴۰٪ از زنان در این مطالعه بدون علامت بودند. یافته‌ها نشان داد که زنان بارداری که چاق بوده یا دارای فشار خون بالا یا دیابت بودند بیشترین خطر ابتلاء به بیماری شدید را داشتند.»

نوزادان زنان آلوده به کووید ۱۹ به احتمال زیاد زودرس به دنیا می آیند. این مطالعه نشان داد که عفونت آنها معمولاً خفیف است. به نظر می‌رسد شیردهی ارتباطی با انتقال بیماری ندارد. با این وجود، زایمان سزارین ممکن است با افزایش خطر ابتلاء نوزاد به بیماری همراه باشد.

محققان اکیداً توصیه می‌کنند که همه زنان باردار واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 389 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها