عروس بروز چرا واکسن کوبایی در ایران مجوز گرفت؟ - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا افشار در حاشیه نشست با اعضای ستاد مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی آبادان که امروز (۲۶ اسفندماه) برگزار شد، در خصوص نحوه تایید واکسن کوبایی کرونا در ایران اظهار کرد: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود باید دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو باشد؛ کمیته علمی کشور ما به جز تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، خود نیز برای استفاده عمومی واکسن، مجوز صادر می‌کند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند واکسنی اجازه تزریق عمومی پیدا خواهد کرد که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد.

افشار با اشاره به شرایط شیوع کرونا در خوزستان بیان کرد: کادر بهداشت و درمان سنگ تمام گذاشته‌اند و از آنها قدردانی می‌کنیم. در یک سال و یک ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد، خوزستان دوره‌های سختی را طی کرده است و اکنون شاهد پیک سوم بیماری در این استان هستیم.

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی کرونا در خوزستان گفت: شرایط اقلیمی خوزستان به گونه‌ای است که دوره بیماری در این استان طولانی‌تر از استان‌های دیگر است و وجود مرزها، وسعت و گستردگی خوزستان در این زمینه تاثیرگذار است.

وی افزود: کادر درمان با تمام توان زحمت کشیدند و با وجود اینکه دچار خستگی و فرسودگی شده‌اند، گله‌ای نداشتند اما باید مجموعه دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت توجه و اهتمام بیشتری نسبت به این عزیزان داشته باشد.

افشار بیان کرد: در حال حاضر تقریبا خوزستان دو ماه است که درگیر پیک سوم شده است. اکنون روند نزولی بیماری به ویژه در جنوب غرب خوزستان مشاهده می‌شود. رنگ‌بندی برخی شهرها نیز در حال تغییر از قرمز به نارنجی است و تعدادی هم در حال قرمز شدن هستند.

وی ادامه داد: در مجموع، وضعیت بیماری در خوزستان نزولی شده است. از طرفی سوش جدیدی در خوزستان وجود دارد که قدرت سرایت و کشندگی بیشتری دارد بنابراین باید مراقبت‌های جدی انجام شود و در صورت مشاهده علائم، به موقع به مراکز درمانی مراجعه شود.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در خوزستان مشاهده می‌شود که تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی، شانس بهبود را کاهش و آمار مرگ و میر را افزایش می‌دهد. در این دوره این بیماری بر خلاف دوره‌های قبلی، روند بدحال شدن بیماران بسیار زودتر رخ می‌دهد در نتیجه مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی و درمانی از ورود به فاز شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بحث رهگیری و بیماریابی فعال در خوزستان در دستور کار قرار گرفته است. اکنون بیشترین میزان انجام روزانه تست PCR و رپید در خوزستان انجام می‌شود. از روز گذشته روش جدیدی در خوزستان آغاز کردیم و اکیپی از طریق آنتی‌ژن در حال فعالیت هستند که اثربخشی خوبی دارد. اگر در دو سه روز آینده، از این تست نیز نتیجه مثبتی حاصل شود؛ امیدواریم در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد تست به منظور افزایش بیماریابی و جلوگیری از ورود بیماران به بخش بستری به ویژه در مبادی ورودی و خروجی خوزستان انجام شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها