عروس بروز کرونا مشکلات قلبی را وخیم‌تر می‌کند - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از ایرنا، محققان ایتالیایی که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند: بیش از ۱۴ درصد از بیمارانی که به دلیل عفونت کرونا در بیمارستان بستری می شوند به عوارض قلبی ناشی از این بیماری مبتلا می شوند. علاوه بر این حدود ۱۳ درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری می شوند از پیش به وضعیت های قلبی و عروقی مبتلا بوده اند.

داده های این مطالعه نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد از بیماران کرونایی که از پیش به مشکلات قلبی – عروقی مبتلا بودند یا افرادی که بعد از ابتلا به کرونا به مشکلات قلبی مبتلا شدند، جان خود را از دست دادند.

محققان دانشگاه «کاتانزارو» در ایتالیا که این مطالعه را انجام داده اند، در مقاله ای نوشتند، نتایج این مطالعه نشان داد که هر دو مشکلات قلبی و عروقی که از پیش وجود داشتند و ابتلا به عوارض قلبی و عروقی مرتبط با کرونا با میزان مرگ و میر در بیماران آلوده به کووید-۱۹ ارتباط دارد.

به گفته این محققان، یافته های این مطالعه که بر اساس آنالیز ۲۱ مطالعه که شامل بیش از ۷۷ هزار و ۳۰۰ بیمار بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا، آسیا و اروپا می شود، تاییدی است بر این مدرک که افراد مبتلا به بیماری قلبی با افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدیتر کووید-۱۹ و نیز آسیب قلبی روبرو هستند.

آنها افزودند: با وجود این که اکثر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به علائم ضعیفی مبتلا می شوند، اما سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی عروقی، بیماری مزمن ریه و دیابت در معرض خطر ابتلا به موارد جدی کرونا روبرو هستند.

این مطالعه که در مجله PLOS ONE منتشر شده است، نشان داد که بیش از ۳۶ درصد بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند، پیش از بستری شدن فشار خون بالا داشتند و کمتر از ۲۰ درصد آنها به دیابت مبتلا بودند. داده ها نشان داد که حدود ۱۱ درصد از این بیماران افراد سیگاری و حدود ۳۴ درصد از آنها چاق یا دارای اضافه وزن بودند.

محققان گفتند: کمتر از ۱۲ درصد بیماران قبل از بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، سابقه بیماری عروق کرونر داشتند، تقریباً ۱۰٪ نارسایی قلبی و اندکی بیش از ۵٪ به بیماری انسداد مزمن ریه یا COPD مبتلا بودند.

این داده ها نشان دادند: زمانی که این بیماران به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، بیش از ۱۰ درصد آنها شواهدی دال بر آسیب به قلب نشان دادند و تقریبا ۱۰ درصد آنها به آنژین مبتلا شدند. همچنین حدود ۱۸ درصد از آنها دچار ضربان نامنظم قلب شدند و ۴ درصد آنها به حمله قلبی و دو درصد آنها به نارسایی مزمن و یا جدی قلب مبتلا شدند.

با وجود این که نرخ کلی مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹، ۹.۶ درصد بود، اما حدود ۴۲ درصد از بیماران به دلیل ابتلا به بیماری قلبی ناشی از این ویروس و یا وخیم تر شدن بیماری های قلبی توسط این ویروس، در بخش مراقبت های وِیژه بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این محققان تاکید دارند: پزشکان باید از تأثیر بالقوه شرایط قلبی و عروقی و عوارض آن بربیماران مبتلا به کووید-۱۹ آگاه باشند و این موضوع نیاز به نظارت گسترده تر و مکرر دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 464 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها