عروس بروز کرونا ۲۶۸‌خانواده کهگیلویه‌و‌بویراحمدی‌را سیاه‌پوش کرد - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز به نقل از ایسنا، دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۵۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٣ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ هزار و ۶۹۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۴۴۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٨ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (٥٣درصد)، کهگیلویه (١٧درصد)، باشت (١٣درصد)، چرام (٨درصد)، گچساران (٦ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

یزدان پناه عنوان کرد: متاسفانه به علت جهش‌های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی ویروس بیشتر شده است و درصد زیادی از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند که درصدی از آن‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند که می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر بیماران شود لذا هر بیمار علامت دار، تماس با افراد بیمار و کسانی که تست کرونا آن‌ها مثبت شده است باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.

وی با اشاره به این که نقش مردم در قطع زنجیره این ویروس حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شامل استفاده همه مردم بخصوص جوانان از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، سربسته و پرخطر است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شرایط کنونی راه‌های عمده انتقال کروناویروس مراسمات خانوادگی و حضور در تجمعات است که مردم باید از حضور در نشست‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی پرهیز کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.