عروس بروز بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از ایرنا، نصرت بهرامی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: دوران بارداری دورانی خاص، شیرین و لذت بخشی و در عین حال یک دوره هیجان بخش برای مادر و خانواده است از طرفی با ترس و نگرانی هایی همراه است که می توان با آموزش و مراقبت این نگرانی و استرس را کاهش داد .

وی گفت: باتوجه به ظهور پاندمی ویروس کرونا، ترس و نگرانی هم بیشتر شده ضمن اینکه این بیماری یک بیماری ناشناخته است و با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در باره آن کسب می شود که اطلاعات قبلی را نیز نقض می کند، جهش هایی در ویروس کرونا رخ داده، علائم متفاوت تر شده و استرس خانواده ها را نیز نسبت به قبل بیشتر کرده است.

این کارشناس ارشد مامایی گفت: قبلا به مردم توصیه می شد با مشاهده علائم سرماخوردگی به کرونا مشکوک و به مراکز درمانی مراجعه کنند اکنون می گویند احساس خستگی و بیحالی نیز می تواند از علائم کرونا باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: باید مراقب باشیم زیرا علائم کرونا ثابت نیست و علائم خفیف و بی علامت نیز ممکن است سریع علائم شدید را به دنبال داشته باشند لذا همه زنان باردار باید از نظر علائم کرونا و پیشرفت بیماری بررسی شوند.

این کارشناس ارشد مامایی بیان کرد: متاسفانه در دوران بارداری برخی علائم مانند تنگی نفس، خستگی، احتقان بینی، تهوع و استفراغ مشابه علائم اولیه بیماری های ویروسی از جمله کرونا است.

بهرامی افزود: ۹۰ درصد مادرانی که دچار کرونا شده اند بدون نیاز به بستری و در مراحل اولیه بهبود پیدا کردند.

وی در خصوص انتقال کرونا از مادر به جنین نیز گفت: در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از طریق جفت مادر به جنین وجود ندارد اما امکان نقض مطالعات فعلی در آینده وجود دارد.

وی افزود: چند مورد ابتلای نوزادان به کرونا مشاهده شده است ولی نحوه انتقال آن مشخص نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 397 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها