عروس بروز جزئیات بارش در بخش‌هایی از کشور - عروس بروز

به گزارش عروس بروز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۲ اردیبهشت سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال است و روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق و شمال شرق کشور، سواحل خزر، شمال غرب همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

وی گفت: روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در شمال غرب و شمال شرق کشور و پنج‌شنبه در نواحی شمال غرب بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز با شکل‌گیری توده گردوخاک و انتقال آن به غرب و جنوب غرب در این نواحی پدیده غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی داریم این شرایط روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت علاوه بر مناطق مذکور در بخش‌هایی از مرکز کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: فردا در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور وزش شدید باد موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت دریای عمان و تنگه هرمز مواج است، اضافه کرد: در دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران، ‌ در برخی ساعات رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جدید گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال جاری تا ۹ اردیبهشت ۱۴۶.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۱۷.۶ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 1 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها