عروس بروز سوغاتی‌های فضایی که چین به زمین آورد - عروس بروز

به گزارش عروس بروز به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA)، کپسول سفینه فضایی سرنشین‌دار شنژو-۱۳  که سه فضانورد چینی را در ۱۶ آوریل به زمین بازگرداند، روز سه شنبه باز و تخلیه شد.

شنژو-۱۳ آخرین ماموریت سال گذشته میلادی برای ساخت ایستگاه فضایی بود. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد.

براساس گزارش منتشر شده، اقلامی که بازگردانده شده‌اند ۷۳ کیلوگرم وزن دارند و شامل تعدادی تجهیزات آزمایشی، دانه‌های زراعی، تمبرهای یادبود، نقاشی‌های نوجوانان هنگ کنگی و دو کارت حافظه ۸K با کیفیت بالا حاوی تصاویر و فیلم های گرفته شده توسط فضانوردان در مدار هستند.

سوغاتی‌های فضایی که چین به زمین آورد

دو دوربین ۸K توسعه یافته توسط China Media Group (CMG) در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ با فضاپیمای رباتیک تیان‌ژو ۳ به ایستگاه فضایی چین فرستاده شد. این دو دوربین قادر به گرفتن عکس‌های تمام فریم و فیلم برداری با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه هستند.

این ویدئوها دارای بالاترین استانداردهای فنی هستند که تا به حال در تاریخ بشر در فضا گرفته شده است و در مستند «CMG “Into Space» گنجانده شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 29 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها