عروس بروز لزوم افزایش ظرفیت آزمایش کرونا در کشور‌ها - عروس بروز

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز‏، مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند کشور‌ها باید ظرفیت آزمایش کرونای خود را افزایش دهند.

ماریا وان کرخوف مسئول بخش همه گیری سازمان جهانی بهداشت گفت:”ما توصیه‌هایی را برای کشور‌هایی که در مراحل مختلف شیوع قرار دارند، اعم از اینکه تعداد کم یا تعداد زیادی از ابتلا در آن‌ها وجود داشته باشد، ارائه کرده ایم و این کشور‌ها باید راهبرد آزمایش خود را با نیاز‌های کشورشان تطبیق دهند.” وی ادامه داد این کشور‌ها باید بسته به ظرفیت و شدت انتقال، این ظرفیت را افزایش دهند.

وی افزود:”با بررسی خاص و تحقیقات خوشه‌ای، ممکن است نیاز باشد تا افرادی که در طیف خفیف‌تر ابتلا قرار دارند یا افرادی که واقعاً بدون علامت هستند، مشخص شوند. فرصتی برای یافتن موارد فعال به منظور قرنطینه افراد در نظر گرفته شود و به این ترتیب امکان ردیابی بیشتری نیز وجود دارد، اینجا جایی است که شما می‌توانید مبتلایان را شناسایی و آن‌ها را قرنطینه کنید.”

او گفت:”اگر ما به ایمنی به معنای طبیعی آن فکر کنیم وضعیت خطرناکی به وجود می‌آید، زیرا به افراد زیادی نیاز دارید که به آن مبتلا شوند و نمی‌توان تخمین زد که چند درصد از جمعیت نیاز به آلوده شدن دارند، اما این بدان معناست که بسیاری از افراد آلوده هستند، بسیاری از افراد به بستری شدن نیاز دارند و بسیاری از مردم خواهند مرد.”

مایک رایان مسئول بخش برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت هم گفت:”اما آزمایش گسترده مبتنی بر جمعیت در اکثر کشور‌ها در این مقطع واقعاً چندان مفید نیست و منابع زیادی را جذب می‌کند.”

وی افزود:” این موضوع بسیار مهم است. لزوماً شما چند آزمایش را انجام نمی‌دهید، مهم است که سرعت آزمایش بالا نگه داشته شود.” سومایا سوامیناتان از مقامات این سازمان هم گفت:”بنابراین بهترین راه برای دستیابی به این نوع از ایمنی در جمعیت از طریق واکسن خواهد بود.”

ماریا وان کرخوف همچنین اشاره کرد که چند درصد از جمعیت نیاز به ایمنی و محافظت دارند. این چیزی است که ما هنوز سعی در درک آن داریم، اما به طور کلی، قابلیت انتقال نسبت به افرادی که نیاز به مصونیت زیاد دارند بیشتر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها