عروس بروز لیالی قدر معراج دل‌های ویران و ذهن‌های پریشان - عروس بروز

به گزارش عروس بروز، سومین شب قدر برابر بیست و یکمین شب ماه مبارک رمضان از شب‌های سرنوشت‌ساز در ماه مهمانی خداوند است که مردم ایران با وجود کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسجدها، تکایا و حسینیه‌ها آمدند تا برای حاجت‌روایی دل خود با قلبی شکسته و اندوهگین با معبود خویش راز و نیاز کنند.

ماه مبارک رمضان ماه خداست و هر شب و روز آن با روز ها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم تفاوت دارد اما شب های قدر با همه شب هایی که در زندگی می گذرانیم فرق دارد چون نگاه و دلمان به معبود نزدیک تر می شود تا برای چند ساعت هم که شده روحمان به خداوند مهربان و بخشنده نزدیک تر شود.

شب قدر، شبی است که قرآن به یک‌باره بر پیامبر اسلام نازل شده و در آن تقدیر خلایق تعیین می‌شود و در این شب فاصله زمین و آسمان به حداقل رسیده و دعای بندگان مستجاب می‌ شود، این  شب چنان سنگین و با فضیلت است که هر قطره اشکی که در این شب با تضرع و دلی شکسته  از گوشه چشم می‌چکد و هر ذکری که بر لب جاری می‌شود کوله‌باری سنگینی از غفلت‌ها را از روح می‌زداید.

شب قدر مهلتی برای همه آنان است که عمر خود را به بی راهه رفته‌اند، تا لحظه‌ای به خود آیند و اندیشه کنند؛ اگر انسان می‌خواهد خدا چیزی به او عطا کند قطعاً بدون تلاش و کوشش و بی‌جهت به آن دست نخواهد یافت و باید در این زمینه و برای رسیدن به آن تلاش کند.

در رابطه با عظمت شب قدر همین‌ مقدار بس که خداوند متعال برای این شب یک سوره در قرآن کریم با نام سوره قدر نازل کرده؛ ضمن اینکه در آموزه‌های دینی و سفارش‌های بزرگان دینی به بهره‌برداری از شب قدر بسیار توصیه شده است.
انجام اعمال مختلفی همچون غسل شب احیا، خواندن دو رکعت نماز این شب، قرآن به سر گرفتن، خواندن دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح، دعای ابوحمزه ثمالی و استغفار و توبه در این شب توصیه شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 25 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها