عروس بروز کنترل اپیدمی ایدز تا سال ۲۰۳۰ - عروس بروز

به گزارش سایت عروس بروز، دکتر حسن رخ شاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مهمترین چالش های پیش رو بیماری ایدز اظهار کرد: براساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در دنیا با اچ آی وی، ایدز زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: این در حالیست که در کشور ما نیز بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نزدیک به ۴۰ هزار نفر مبتلا به اچ آی وی، ایدز شناسایی، ثبت و گزارش شده است.

رخ شاد ادامه داد: هدف نهایی در نظام مراقبت بیماری ایدز توسط سازمان جهانی بهداشت، کنترل اپیدمی ایدز تا سال ۲۰۳۰ میلادی تعیین شده است که در راستای دستیابی به این هدف، تمامی کشورهای جهان متعهد شده اند تا سال ۲۰۲۰ استراتژی جامع ۹۰ – ۹۰ – ۹۰ را دنبال کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: در این زمینه انتظار می رود حدود ۹۰ درصد از مبتلایان در دنیا شناسایی شوند؛ ۹۰ درصد از موارد شناسایی شده تحت درمان ضد رتروویروس قرار گیرند و همچنین سطح ویروس ۹۰ درصد دریافت کننده های درمان ضد ویروسی به شکل چشمگیری کاهش یابد.

وی افزود: در کشور ما به نظر می رسد مهمترین چالش پیش رو بیماریابی و شناسایی موارد ناشناخته عفونت اچ آی وی باشد؛ گرچه به دنبال آن ارتقای پوشش درمان و درمان مناسب و به موقع بیماران نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، با دستیابی به این اهداف می توان امیدوار بود که جهان به هدف کنترل اپیدمی ایدز در سال ۲۰۳۰ برسد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروهای ضد ایدز و آزمایشات و مشاوره آن رایگان است، افزود: داروهای مربوط به ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توزیع می شود.

رخ شاد با بیان اینکه مشکلی از باب شناسایی مبتلایان به ایدز در استان نداریم، گفت: دلیل این عامل برخورداری از سطح بالای فرهنگی و اقبال عمومی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.