عروس بروز استفاده از ضد آفتاب چه تاثیری در سلامت پوست دارد؟ - عروس بروز

پروسه مراقبت از پوست و استفاده از راهکارهای موثر برای حفظ سلامت و شادابی آن، مراحل مختلفی دارد که استفاده از محصولات ضد آفتاب را می‌توان یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین مراحل این فرایند دانست. با استفاده از ضد آفتاب‌های مناسب پوست خود می‌توانید با صرف هزینه اندک، به ساده‌ترین شکل ممکن از سلامت پوست مراقبت کرده و به کند شدن روند پیری پوست کمک کنید. رسیدگی به پوست و انتخاب روتین پوستی مناسب شامل استفاده از بهترین محصولات ضد آفتاب برای ایجاد لایه‌ی محافظ در برابر اعمال اثرات مخرب اشعه‌های مضر نور خورشید است.

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب به اندازه‌ای زیاد است که برخی از افراد استفاده از آن را مهم‌ترین بخش از روتین پوستی روزانه می‌دانند‌‌. بر همین اساس متخصصان پوست به افراد توصیه می‌کنند که بدون استفاده صحیح از مقادیر کافی کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشوند. در این مطلب اثرات استفاده از ضدآفتاب بر سلامت پوست را بررسی کرده و ضرورت استفاده از این محصول مراقبتی را توضیح می‌دهیم.

تاثیر استفاده از ضد آفتاب بر سلامت پوست

ضدآفتاب از کرم‌های بسیار موثر در محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید است. در ادامه با تاثیرات ضدآفتاب بر پوست آشنا خواهید شد:

محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور خورشید از اشعه‌های مضر مانند اشعه UV تشکیل شده است و قرار گرفتن پوست در معرض اعمال اثرات این اشعه‌ها سلامت آن را تهدید می‌کند. وقتی بدون استفاده از کرم ضدآفتاب با Spf  مناسب تحت تابش نور خورشید قرار بگیرید، پوستتان در بلند مدت دچار چروک، خطوط پیری، کک و مک، لکه‌ها و تیرگی‌های متعدد خواهد شد و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کرم ضدآفتاب مناسب پوست، سدی دفاعی در برابر تابش اشعه‌های نور خورشید است و ضمن حفظ سلامت سلول‌های پوستی از تسریع روند پیری جلوگیری می‌کند.

کمک به درخشندگی پوست

استفاده از مقادیر مناسب محصولات ضد آفتاب باید در طول روز و وعده‌های مختلف تکرار شود تا سطح اثربخشی خود را حفظ کند. بنابراین بهتر است در بازه‌های زمانی ۲ تا ۳ ساعت یک بار کرم ضد آفتاب را تجدید کنید. جلوگیری از اثرگذاری نور خورشید بر پوست از ایجاد لکه‌ها و تیرگی‌ها نیز جلوگیری کرده و به روشن‌تر شدن پوست چهره کمک می‌کند. بنابراین لازم است برای درخشنده و شفاف شدن پوست صورت خود استفاده از کرم ضد آفتاب با spf مناسب را در دستور کار قرار دهید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی و التهاب

نور آفتاب و گرمای هوا به ایجاد التهاب، قرمزی و سوختگی پوست سرعت می‌بخشند. ایجاد این شرایط خصوصا برای پوست‌های حساس و آسیب پذیر محتمل‌تر است. خرید و استفاده اصولی از کرم‌های ضد آفتاب برندهای معتبر معتبر لایه‌ای محافظ را بر روی پوست شما ایجاد کرده و مانع بروز آفتاب سوختگی، سوزش، التهاب و قرمزی پوست خواهد شد. انواع ضدآفتاب لافارر به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی به شما برای مراقبت مناسب از پوست خود در برابر تاثیرات آفتاب و گرما کمک می‌کند.

تغذیه و آبرسانی پوست

کراتین، کلاژن و الاستین که به عنوان پروتئین‌های ضروری پوست شناخته می‌شوند در فرمولاسیون کرم‌های ضد آفتاب وجود دارند و به تغذیه سلول‌های پوستی می‌پردازند. ساختار این نوع محصولات همچنین شامل انواع ویتامین‌های ضروری است که به آبرسانی عمیق لایه‌های پوست کمک می‌کند‌. انواع ضدآفتاب بیوردما با اثربخشی در کوتاه‌ترین زمان به محافظت از پوست و رساندن مواد مغذی به انواع سلول‌های پوست کمک می‌کند. عدم وجود رطوبت کافی در سلول‌ها به چروک و کشیده شدن پوست منجر می‌شود؛ اگر پوستی خشک و شکننده دارید، می‌توانید علاوه بر استفاده از آبرسان‌های مناسب جنس پوست خود، از کرم‌های ضد آفتاب با قابلیت آبرسانی استفاده کنید.

جلوگیری از بروز جوش و آکنه

کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های خشک و نرمال با انواع کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های چرب و پرتعریق متفاوت است. کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب فاقد چربی بوده و از ایجاد جوش و آکنه بر سطح پوست ممانعت می‌کنند‌. قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش‌های پوستی به شمار می‌آید. کرم ضد آفتاب با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب از ایجاد جوش جلوگیری کرده و دارای ترکیبات مناسب برای تعدیل سطح چربی پوست در پوست‌های چرب است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

از دیگر اثرات استفاده از ضد آفتاب‌ها بر سلامت پوست، جلوگیری از امراض گوناگون مانند سرطان پوست است که به ویژه با عبور از سن ۲۰ سالگی، سلامت افراد را تهدید می‌کند. فرمولاسیون کرم‌های ضد آفتاب از مواد مغذی و تقویت کننده تشکیل شده است و مقاومت سلول‌ها در برابر تاثیرات عوامل مخرب را افزایش می‌دهد تا از سرطان پوست و سایر بیماری‌ها در امان بمانید.

 

نتیجه گیری

استفاده از کرم ضد آفتاب از مهم‌ترین ضروریات برای محافظت از پوست محسوب می‌شود و به همین دلیل است که محصولات ضدآفتاب در میان سایر محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی جایگاه ویژه‌ای دارند. در نتیجه لازم است ساختار کرم ضد آفتاب را با توجه به جنس پوست خود انتخاب کرده و استفاده از آن را در اولویت روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.