عروس بروز اصول انتخاب شلوار مناسب بر اساس فرم بدن - عروس بروز

 

مدل‌های جذاب و زیبایی که با سایزهای مختلف در تبلیغات لباس می‌بینید و گویا هر چه بپوشند به آن‌ها می‌آید، در واقع آدم‌هایی با اندام و بدن‌های معمولی هستند. تنها فرق آن‌ها با سایر افراد داشتن دانش و اطلاعات کافی در خصوص انتخاب لباس‌هایی متناسب با فرم بدنشان است. در نتیجه اگر از خرید شلوار و لباس‌هایی که به اصطلاح به شما نمی‌آیند خسته شده‌اید، باید با اصول انتخاب شلوار بر اساس فرم بدن آشنا شوید. در این مطلب به بررسی نکات مهمی برای انتخاب شلوار و یا در مجموع نکات لباس مردانه و زنانه می‌پردازیم.

انتخاب شلوار بر اساس فرم بدن

پیش از آنکه به خرید لباس و شلوار اقدام کنید یا با انواع شلوارهای ترند و رایج آشنا شوید، باید با فرم بدن خود آشنایی داشته باشید. از این طریق می‌توانید بهترین لباس‌ها را به‌آسانی و بدون کمک دیگران برای خود انتخاب کرده و زیباتر از همیشه جلوه کنید. از این رو رایج‌ترین انواع فرم بدن را معرفی می‌کنیم و می‌توانید با مقایسه ویژگی‌های اندام خود با این فرم‌ها، به فرم بدن خود پی ببرید. سپس شلوار مناسب را با توجه به نکات مذکور انتخاب کنید.

گلابی

افراد دارای اندام گلابی شکل دارای باسن و ران‌های پر و درشتی هستند و شانه‌ها، سینه‌ها و بازوهای ظریفی دارند.‌ در واقع این فرم از بدن در میان فرم‌هایی قرار می‌گیرد که بالاتنه آن‌ها از پایین‌تنه کمی کوچکتر است. به طور معمول شلوار مردانه مناسب برای این دسته از افراد شلواری است که بتواند کمی تعادل بین بالاتنه کوچک و پایین‌تنه بزرگ ایجاد کند. در نتیجه باید به سراغ شلوارهای راسته، بگ و بوت‌کات یا دمپا بروند. به این ترتیب تعادل ایجاد شده بین بالاتنه و پایین‌تنه آن‌ها موجب برجسته‌تر به نظر رسیدن بالاتنه خواهد شد و به عبارتی ظریف بودن بازوان و سینه‌ها کمتر به چشم می‌آید. همچنین برای این فرم بدن پوشیدن شلوار جذب انتخاب مطلوبی نیست.

 

سیب

اندام سیبی شکل تا حدودی با اندام گلابی شکل شباهت دارد. البته اگرچه در اغلب موارد افراد دارای این فرم بازوان ظریفی دارند، اما در قسمت سینه، شکم و کمر دارای ظاهری پر، کشیده و پهن هستند. در مقابل دارای پاهای کشیده و خوش فرمی بوده و جذابیت اصلی فرم آن‌ها در این مسئله است. در نتیجه باید شلواری را انتخاب کنند که تمرکز اصلی آن به رخ کشیدن زیبایی این ناحیه باشد.

به طور معمول شلوارهای زنانه فاق بلند و بوت‌کات یا دمپا برای آن‌ها انتخاب مناسبی بوده که توجه را از بزرگ بودن شکم و پهلوها به زیبایی پاها انعکاس می‌دهد. همچنین شلوارهایی که دارای جیب در قسمت عقب هستند به بزرگتر نشان دادن باسن آن‌ها کمک می‌کند. حتی می‌توانید در صورت تمایل به سراغ شلوارهای گن‌دار بروید که باعث جمع‌تر شدن ناحیه شکم و پهلوها شود. از جهتی شلوارهای کمر پهن انتخاب مناسبی برای فرم بدن سیب نیست.

 

مستطیلی

در فرم بدن مستطیلی اندازه بالاتنه و پایین‌تنه تقریباً یکسان و مشابه است. به عبارتی کشیدگی شانه‌ها، سینه‌ها و بازوان با میزان کشیدگی و پر بودن ران‌ها و باسن تقریباً برابری کرده و اندام مستطیلی شکلی را نشان می‌دهد. خبر خوب آنکه اگر دارای این نوع فرم بدن هستید، انتخاب لباس مردانه و زنانه برای شما بسیار آسان است.

در واقع به انتخاب نوع شلوار خاصی نیازی ندارید و وجود تعادل بین بالاتنه و پایین‌تنه شما باعث شده است تا بتوانید هر شلواری را که بخواهید، انتخاب کنید. با وجود این، بسیاری از متخصصین انتخاب شلوارهای کارگو، مام، حرم و فاق کوتاه را برای شما پیشنهاد می‌کنند. در نتیجه بهتر است از شلوارهای خیلی گشاد دوری کنید.

 

مثلث وارونه

افراد دارای فرم بدن مثلث وارونه دارای شانه‌های کشیده و پهنی هستند. به اصطلاح چهارشانه به نظر می‌رسند. در قسمت پایین‌تنه هم دارای پاها و باسن ظریفی هستند و در واقع بدن آن‌ها به شکل یک مثلث برعکس نشان داده می‌شود. به طور کلی در هنگام خرید لباس مردانه و زنانه انتخاب شلوارهای مام استایل، خمره‌ای، سندبادی، طرح‌دار، کارگو، بوت‌کات و در مجموع هر شلواری که موجب برجسته‌تر نشان دادن پایین‌تنه شود، انتخاب مناسبی است.

همچنین به طور کلی با داشتن فرم بدن مثلث وارونه باید به سراغ شلوارهای رنگ روشن بروید. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، سعی کنید مدل‌های شلوغ، چند جیب، چاپ‌‌دار و طرح‌دار را انتخاب کنید. این شلوارها موجب برجسته‌تر و پرتر دیده شدن پایین‌تنه شما خواهد شد و در نتیجه تعادل بیشتری بین بالاتنه و پایین‌تنه شما ایجاد می‌کند.

ساعت شنی

اندام ساعت شنی از فرم‌های معروف است و اغلب شما با آن آشنا هستید. در این فرم کمر فرد بسیار باریک بوده و بالاتنه و پایین‌تنه هر دو پر و برجسته هستند. به طور معمول شلوارهای فاق بلند و کمربنددار که زیبایی کمر را بیشتر به نمایش بگذارند، انتخاب مطلوبی هستند. همچنین شلوار دمپا گشاد، راسته و جذب هم انتخاب جذابی برای فرم بدن ساعت شنی است. در واقع اندام و پاهای این نوع بدن از زیباترین نمونه‌ها به حساب می‌آید و انتخاب شلوارهایی که این زیبایی را بیشتر نشان دهند، انتخاب مناسبی است.

 

ریز اندام

افراد ریز اندام به طور معمول دارای قد کوتاهی بوده و اغلب اندام‌های بدن آن‌ها ظریف است. اگر دارای این فرم از بدن هستید، می‌توانید به سراغ شلوارهای فاق بلند بروید که اندامتان را کشیده‌تر نشان می‌دهد. شلوارهای بوت‌کات و دمپا گشاد هم موجب کشیده‌تر نشان داده شده پایین‌تنه و به‌ویژه پاها می‌شود. در نتیجه افزودن یک کفش پاشنه بلند به این نوع شلوار کشیده می‌تواند تأثیر چشمگیری در زیبایی استایل و لباس‌های شما داشته باشد. همچنین شلوارهای جذب و اسکینی یا همان لوله تفنگی هم از بهترین گزینه‌ها برای لباس مردانه و زنانه افراد ریز اندام است.

 

سخن پایانی

در نهایت شایان ذکر است که تمامی نکات و اصول مذکور تنها تعدادی پیشنهاد هستند. از این رو می‌توانید در صورت تمایل در هنگام خرید شلوار آن‌ها را در نظر گرفته و امتحان کنید. همه افراد با این فرم‌های بدن اجباری به دنبال کردن این اصول و قواعد ندارند و هر شخص می‌تواند بر اساس سلیقه و دلخواه خود نوع شلوار را انتخاب کند. در نتیجه به سراغ لباس‌ها و شلوارهایی بروید که با پوشیدن آن‌ها از ظاهر و انتخاب خود رضایت کامل دارید.

منبع: مرکز خرید آنلاین بانی مد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها