عروس بروز اطلاعاتی که باید درباره شوینده ظرفشویی بدانید - عروس بروز

بهترین شوینده های ماشین ظرفشویی

هرکدام از شوینده های ماشین ظرفشویی مزایا و معایب خود را دارند.پودر، ژل و قرص ماشین ظرفشویی از مهمترین این محصولات به شمار می روند. اغلب پودر ماشین ظرفشویی قیمت کمتری دارد و به نسبت قدرت پاک کنندگی کمتری در مقایسه با ژل و قرص خواهد داشت. در میزان استفاده از پودر ماشین ظرفشویی جهت شستشوی بهتر لازم است تا جانب احتیاط لحاظ گردد. اگر مقداری کمتر از مقدار مجاز مورد استفاده قرار گیرد، شستشو بطور مناسبی تولید نشده و اگر بیش از اندازه مجاز از پودر ماشین ظرفشویی استفاده شود، کف زیادی در ماشین ظرفشویی ایجاد شده و ظروف پس از شستشو لیز و نامطلوب باقی می ماند. اگر حجم ظروف مورد شستشو کم بوده و ظروف مورد شستشو چربی و لک و آلودگی کمتری داشته باشند، به دلیل مقرون به صرفه بودن ژل ماشین ظرفشویی پیشنهاد می گردد. اما قرص ماشین ظرفشویی اگرچه قیمت بالاتری به نسبت پودر و ژل دارد، اما شستشوی بهتری را برای ظروف فراهم کرده و بهتر است زمانی از قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود که حجم ظروف بالا بوده و آلودگی و چربی زیادی بر ظروف باشد. قرص ماشین ظرفشویی در بازار متفاوت و متنوع است و مشتریان بر حسب نیاز و استفاده از قرص ماشین ظرفشویی لازم است تا از برند مناسب استفاده نمایند.قرص ماشین ظرفشویی مناسب است که علاوه بر شستشو و پاک کنندگی ظروف عملیات چربی زدایی و لکه برداری از ظروف را نیز انجام داده و سبب از بین رفتن رسوبات داخل ماشین ظرفشویی نیز می گردد.

ترکیبات مواد شوینده ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی در برندهای معتبر و باکیفیت اغلب از سه قسمت تشکیل شده است که این سه جز رنگ های مختلفی دارند. یک جز عملیات شستشو از ظروف را انجام میدهد، جز دیگر وظیفه چربی زدایی از ظروف را عهده دار است و جز سوم عملیات جلادهندگی و درخشندگی ظروف را انجام می دهد. مواد شوینده ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف ترکیبات متفاوتی دارد و وجود یون های منیزیم و کلسیم در آن ها و استفاده از سیترات ها، پلی کربنات  و فسفات ها در قرص ماشین ظرفشویی متداول و پرکاربرد است.

نحوه استفاده از شوینده ها

جهت استفاده از شوینده های مختلف ماشین ظرفشویی می بایست به نحوه استفاده از این شوینده ها توجه شود. اگر از پودر ماشین ظرفشویی استفاده می شود می بایست میزان استفاده مورد توجه قرار گیرد. اگر کمتر از حد مورد انتظار پودر استفاده شود، شویندگی مناسبی حاصل نشده و استفاده بیش از اندازه از پودر سبب کف زیاد و لیزی ظروف می گردد. ژل ماشین ظرفشویی از پودر بهتر است. می بایست میزان مورد نظر ژل را در محفظه ماشین ظرفشویی قرار داد تا مطابق با برنامه زمانی مورد نظر شستشو بطور مناسب انجام گیرد. قرص ماشین ظرفشویی نیز در صورت استفاده می بایست در محفظه ماشین ظرفشویی قرار داده شود. توصیه میگردد تا بیش از یک قرص در ماشین ظرفشویی قرار نگیرد، زیرا استفاده بیشتر از یک قرص سبب کف بیشتر و شستشوی نامناسب تر می شود. اگر به هر دلیلی محفظه قرص ماشین ظرفشویی باز نشود می توان قرص ماشین ظرفشویی را در کف ماشین قرار داده و عملیات شستشو را آغاز کرد. قرص ماشین ظرفشویی به دلیل انحلال بالا در آب به سرعت در آب حل شده و عملیات شویندگی و چربی زدایی را انجام می دهد.

چه نوع شوینده ای برای ظرفشویی انتخاب کنیم؟

لازم است تا با توجه به حجم ظروفی که قرار است شسته شوند و میزان آلایندگی و چربی آن ها نوع شوینده مناسب انتخاب شود. اگر حجم ظروف کم باشد و میزان آلایندگی ظروف و چربی آن ها کم باشد، توصیه می گردد تا از ژل یا پودر ماشین ظرفشویی استفاده شود، زیرا این دو محصول در مقایسه با قرص به صرفه تر هستند، اما اگر حجم ظروف زیاد بوده و ظروف آلودگی زیادی داشته باشند و چربی و لک در آن ها زیاد باشد بهتر است از قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود. قرص ماشین ظرفشویی در مقایسه با پودر یا ژل ماشین ظرفشویی اندکی گران تر است. همچنین قرص ماشین ظرفشویی علاوه بر شستن ظروف عملیات درخشندگی و جلا دهندگی آن ها را نیز انجام می دهد و در ترکیبات خود موادی دارد که عملیات رسوب زدایی از ماشین ظرفشویی را انجام می دهند و از این طریق سبب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می شوند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.