عروس بروز انواع پارچه های لاکچری لباس عروس : - عروس بروز

پارچه نقش مهمی در زیبایی لباس عروس دارد. انتخاب نوع پارچه مناسب هم در قیمت لباس عروس تاثیر دارد و هم این که لباس عروس بر تن شما بشیند. معمولا همه نوع جنس پارچه در دوخت و راحی لباس عروس استفاده میشود اما پارچه هایی مانند ساتن ، گیپور ، توری ، مخمل و .. محبوبیت بیشتری برای طراحی لباس عروس دارند. همچنین ضخامت و نوع پارچه لباس عروس در مدل لباس عروس بستگی دارد که برای زمستان از پارچه های ضخیم تر و تابستان پارچه های نازک و سبک تر استفاده میشود. با مقاله ای که مزون لباس عروس پاریس تهیه کرده است همراه باشید تا باهم ویژگی ها و انواع پارچه لباس عروس را برای شما بیان کنیم.

آشنایی با انواع پارچه لباس عروس :

بیشتر پارچه ها برای دوخت و طراحی لباس عروس کاربرد دارد ولی  انتخاب نوع پارچه لباس عروس به عوامل زیادی مانند محل برگزاری مراسم ، شرایط آب و هوایی ( زمستان یا تابستان ) فرهنگ ، بودجه و.. بستگی دارد.

  • پارچه لباس عروس میکادو :

 

پارچه میکاتو از جنس ابریشم است ولی از ساتن و شیفون ضخیم تر است. به دلیل سنگین بودن این نوع پارچه چین و چروک ندارد. و به دلیل ضخامت بالا مناسب عروس خانم هایی است که مراسم آن ها در فصل زمستان است. پارچه میکادو به دلیل دوخت و طراحی سان بسیار شیک و در عین حال ساده است و مناسب عروس خانم هایی است که به دنبال سادگی لباس عروس هستند.

  • پارچه لباس عروس کرپ :

کرپ از جنس ابریشم است و پارچه نسبتا سبک و شفافی است. این نوع پارچه برجستگی های بدن عروس خانم ها را به خوبی نمایان می کند. بیشتر مناسب کسانی است که اندام متناسب و توپری دارند. پارچه کرپ از محبوب ترین پارچه برای طراحی لباس عروس در مزون های تهران و مزون عروس پاریس است.

  • پارچه لباس عروس حریر :
  • پارچه حریر ترکیب ابریشم و نایلون ، و پلی استر است. پارچه حریر به دلیل این که در لباس عروس هایی با تور دنلابه دار بیشتر مورد استفاده قرار دارد مورد محبوبیت بسیاری از مزون ها و عروس خانم ها قرار دارد.

 

  • پارچه لباس عروس توری :

تور به عنوان یکی از پارچه های پر کاربرد و محبوب برای دوخت لباس عروس است. ویژگی های پارچه تور این است که به صورت لایه لایه بر روی دامن لباس عروس ، ویا آستین ها قرار می گیرد و به پر چین و پف کردن دامن لباس عروس میشود.  تور پارچه سبکی است و در بیشتر لباس عروس ها به کار میرود.

  • پارچه لباس عروس شیفون :

شیفون پارچه ای حریر مانند و مات است و لطافت و سبکی خاصی دارد. پارچه شیفون معمولا برای تزئینات رویی لباس عروس به کار میرود.  پارچه شیفون به دلیل سبک بودن برای مروارید  دوزی و دانتل دوزی بسیتار مناسب است. پارچه شیفون به دلیل سبکی مناسب برای فصل تابستان است.

  • پارچه لباس عروس ساتن :

پارچه  ساتن بسیار براق است و استحکام خوبی دارد.  پارچه ساتن سنگین است وبه همین دلیل بر روی بدن  قرار می گیرد.

  • پارچه لباس عروس گیپور :

پارچه گیپور از جنس ابریشم است. بر روی پارچه نقش و نگار هایی قرار دارد که زیبایی لباس عروس را دوچندان می کند.  پارچه گیپور برای دوخت کامل لباس عروس مناسب نیست و بیشتر بر روی دامن یا آستین های لباس عروس کاربرد دارد. معمولا از ترکیب دو نوع پارچه گیپور و دانتل برای دوخت و طراحی لباس عروس استفاده میشود . پارچه گیپور قیمت بالایی دارد و برای خرید لباس عروس یا اجاره لباس عروس باید هزینه زیادی متقبل شوید ولی اگر از ترکیب دو نوع پارچه لباس عروس دوخته شده باشد قیمت آن کاهش می یابد.

  • پارچه لباس عروس دانتل :

پارچه دانتل و گیپور شبیه به هم هستند ولی پارچه دانتل نقش و نگارهایش برای روی تور دوخته میشود. از لحاظ قیمت پارچه دانتل گران تر است ولی ترکیب این دو نوع پارچه قیمت مناسب تری از لباس عروس میدهد. دوخت و طراحی دو پارچه دانتل و گیپور بسیار دشوار است و برای طراحی لباس عروس نیاز به تجربه و دو یا سه بار پرو لباس عروس دارد.

  • پارچه لباس عروس تافته :

این نوع پارچه حالت خشک و مات دارد. و بیشتر در قیمت دامن لباس عروس کاربرد دارد.

  • پارچه لباس عروس ارگانزا :

پارچه ارگانزا مانند حریر شیشه ای و توری است. و بیشتر برای پف دامن لباس عروس  استفاده میشود. این نوع پارچه بیشتر برای دنلاله لباس عروس ، دامن لباس عروس ، و لایه رویی لباس عروس کاربرد دارد.

  • پارچه لباس عروس مخمل :

پارچه لباس عروس خیلی برای طراحی و دوخت لباس عروس رایج نیست و برای کسانی که دوستدارند لباس عروس خاص و منحصر به فردی داشته باشند استفاده میشود.  پارچه مخمل سطح نرمی دارد و حالت سایه روشن ایجاد می کند. چون پارچه مخمل جنس ضخیمی دارد

بیشتر برای فصل لباس برای لباس عروس کاربرد دارد.

 

  • پارچه لباس عروس دمسک :

این نوع پارچه عموما برای بدنه لباس عروس استفاده میشود. پارچه دمسک بافت سبکی دارد و دارای طرح های برجسته همرنگ یا متضاد با لباس عروس است.

 

  • پارچه لباس عروس پولک دار :

این نوع پارچه ظاهر بسیاری شیک و لاکچری دارد و به شدت برای لباس عروس استفاده میشود پارچه پولک دوزی شده اغلب با دست دوخته میشود و قیمت بسیار بالایی دارد.

 

  • پارچه لباس عروس ریون :

این نوع پارچه مانند ابریشم لخت و حالت براقی دارد. قیمت پایین این نوع پارچه باعث شده که در دوخت و طراحی لباس عروس زیاد استفاده شود چون علاوه بر زیبایی قیمت مناسبی به لباس عروس میدهد. دوام این نوع پارچه بسیار بالا است و بر روی بدن عروس خانم ها به خوبی قرار میگیرد.

 

لوازم تزئینی برای پارچه های لباس عروس :

معمولا کمتر لباس عروسی پیدا می‌شود که صاف و ساده و بدون هیچ تزیینی دوخته شده باشد. لوازم تزیینی روی لباس عروس به‌شدت متنوع هستند. برای تزیین لباس یا از هنرهای دستی استفاده می‌کنند و یا از وسایل تزیینی آماده که در خرازی‌ها و پارچه‌فروشی‌ها پیدا می‌شود. تزیین لباس عروس معمولا مرحله نهایی کار است.

گل

گل یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تزیینات روی لباس عروس است. کسی که روی لباس عروس کار می‌کند، ممکن است با تور، پارچه یا حریر گل درست کند یا از گل‌های آماده استفاده کند. گل‌های آماده در شکل و اندازه‌های مختلف وجود دارند. بعضی از آنها از پارچه‌های لطیف و بعضی دیگر از پارچه‌های خشک با آهار زیاد درست می‌شوند. معمولا کنار گل‌ها از رشته‌های مروارید، شکوفه، یا روبان استفاده می‌شود.

سنگ‌دوزی

برای سنگ‌دوزی، اول باید طرح را روی لباس عروس پیاده کنند. بعد روی این طرح را ملیله، ملیله شکسته، پولک و منجوق، مروارید، سِرمه و وسایل تزیینی دیگر می‌دوزند. سنگ‌های تزیینی و نگین‌هایی که روی لباس عروس به‌کار می‌روند، دو نوع هستند. نوع سوراخ‌دار که دوختنی است و نوع چسب‌دار که با اطو یا چسب حرارتی باید روی لباس چسبانده شود. بسته به نوع طرح می‌توان از نگین‌های رشته‌ای هم استفاده کرد.

برترین طراحان مشهور پارچه لباس عروس :

سارا برتون :

طراح لباس عروس شرکت الکساندر مک کووین است که از پارچه های ساده استفاده می کنند و تزئینات خیره کننده و لاکچری روی پارچه انجام میدهد.

ورا ونگ :

طراح لباس عروس آمریکایی است که بر روی پارچه های لباس عروس تور و پاایون های زیبا و خیره کننده استفاده می کند.

مهدی خانی :

مهدی خانی طراح لباس عروس مزون عروس پاریس است که با سابقه ترین طراح لباس عروس است. مزون لباس عروس پاریس با کیفیت ترین لباس عروس را در طراحی های متنوع و لاکچری لباس عروس تولید می کند.

علت تفاوت قیمت در لباس عروس :

یکی از مهم ترین عوامل تغیر قیمت لباس عروس نوه پارچه استفاده شده ، متریال به کار رفته ، و تزئینات و تور لباس عروس است. قیمت  پارچه گیپور ، دانتل ، مخمل باهم تفاوت دارد و این سه نوع پارچه  دارای قیمت بالا تری نسب به سایر پارچه ها است. تزئینات روی پارچه لباس عروس نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد به طوری که مروارید دوزی و سنگ دوزی روی پارچه ها قیمت لباس عروس را بالا تر میبرد.

یکی دیگر از عوامل اصلی در قیمت لباس کیفیت دوخت و تزیینات لباس می باشد . هیچ گاه کمیت را فدای کیفیت نکنید ،  یک لباس ساده که کیفیت دوخت بالایی داشته باشد و هیکل شما را از آنچه هست زیباتر نشان دهد  بهتر است از یک لباس بی کیفیت اما مجلل ! ممکن است یک لباس ساده با کیفیت دوخت بالا بسیار گران تر از یک لباس پر زرق و برق با کیفیت دوخت پایین باشد . مثلا سنگ دوزی و اپلیکه هایی که با ظرافت و با دست دوخته شده بسیار زیبا تر از تزییناتی است که با چسب حرارتی بصورت موقتی روی لباس چسبانده می شوند .

نکات مهم دوخت انواع لباس عروس :

ابتدا باید اشنایی با انواع پارچه ، انواع نوار توری مناسب ،انواع کاپ سینه ، انواع کاسه سوتین ، همچنین برش و دوخت انواع تورهای لباس عروس ، دوخت انواع سجاف ، اشنایی با رسم و مدلسازی الگو ها ، نحوه رفع انواع عیوب الگو ، مدل سازی الگوی بالا تنه ، الگوی قرینه سازی دکلته ، نحوه مدل سازی الگوی استین دار ، نیمه دکلته ، یقه ایساده ، یقه دراپه ، یقه خطی و یقه هفت همچنین دوخت انواع سنگ تزئینی ، پولک و مروارید ، ملیله و سرمه را داشته باشید.

 

جمع بندی :

در این مقاله ویژگی های انواع پارچه لباس عروس را برایتان بازگو کردیم . مزون لباس عروس پاریس نازی آباد دارای بهترین تیم طراحی و دوخت  انواع پارچه های لباس عروس و شیک ترین و لاکچری ترین لباس عروس جنوب تهران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.