عروس بروز جاذبه های گردشگری استانبول - عروس بروز

ستانبول (Istanbul) بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه می باشد. جمعیت این شهر بنا به سازمان آمار جهانی بالا ی ۱۵ هزار نفر گزارش شده ‌است. استانبول سومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره و تهران محسوب می گردد. این شهر در مجاورت تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده ‌است.

 

جاذبه های گردشگری استانبول

 

۱٫موزه های باستان شناسی استانبول: موزه های باستان شناسی استانبول مجموعه ای متشکل از سه موزه است که در محله امینونو استانبول واقع شده اند. آنها حاوی مجموعه وسیعی از مصنوعات تمدن های مختلف از جمله امپراتوری های عثمانی، بیزانس و روم هستند. بازدید کنندگان اگر متمایل باشند می توانند از موزه ها بازدید کنند و با تاریخ و فرهنگ استانبول و مناطق اطراف آن آشنا شوند.

۲٫میدان تکسیم: میدان تقسیم یک میدان شلوغ است که در منطقه بی اوغلو استانبول واقع گردیده است. این یک مکان ملاقات محبوب برای مردم محلی و گردشگران است و رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های زیادی را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می توانند میدان و اطراف آن را کشف کنند و طعم سبک زندگی مدرن استانبول را ببینند.

۳٫جزایر پرنس: مجموعه‌ای متشکل از ۹ جزیره است که در دریای مرمره و در سواحل استانبول واقع شده است. آنها یک مقصد سفر یک روزه محبوب برای بازدیدکنندگان هستند و به خاطر مناظر زیبا و فضای آرام خود شناخته گردیده است. بازدید کنندگان می توانند با کشتی از استانبول سوار شوند و با پای پیاده، دوچرخه، یا کالسکه اسب به گشت و گذار در جزایر بپردازند.

 

تور استانبول زمینی

اگر به دنبال تور ارزان و هیجان انگیز به ترکیه هستید، تور استانبول زمینی با اتوبوس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

شما مسافرین عزیز و گرامی میتوانید با مراجعه به سایت های برتر گردشگری از قبیل علی بابا، سیوان دشت آریا، سفر مارکت از پکیج های ارزان و لحظه آخری تور استانبول زمینی با اتوبوس مطلع شوید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.