عروس بروز خونه خودتو کاملاً اقساطی نو کن - عروس بروز

شما هم از دیدن یکنواختی خانه خود خسته شده‌اید و به دنبال ایجاد یک تغییر کارا در فضای داخلی خانه‌تان هستید؟ یکی از چالش‌های امروزی خرید خانه با وجود هزینه‌های بالای ساختمان‌های شیک و باکلاس بالاشهری، دکوراسیون داخلی و ساخت قدیمی خانه‌های با قیمت‌های مناسب‌تر است. اما امروزه شما می‌توانید خونه خودتون را کاملاً قسطی نو کنید!

این روز‌ها به دلیل ضیق وقت و مشکلات مالی و حتی دلبستگی‌های آدم‌ها به مکان زندگی، جابه‌جایی امری سخت و طاقت‌فرسا شده است. از طرفی ظاهر خانه در روحیه و انگیزه شما برای بازگشت به خانه و استراحت در آرامش تأثیر به سزایی دارد پس از این رو ممکن است شما به دنبال تغییر دکوراسیون جدی در خانه خود باشید؛ ولی هزینه‌های سرسام‌آور آن برای شما سنگین و غیرقابل‌پرداخت باشد. در این مقاله با هم به نوسازی خانه و دکوراسیون داخلی با اقساط کوتاه‌مدت و بلندمدت بسته به بودجه شما می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پارکت قسطی

بخش‌های داخلی خانه

همان‌طور که بر همگان واضح است در نقشه‌کشی اولیه، خانه فضایی است که از بخش‌های مختلفی با کاربری‌های خاص و در موقعیت‌های مشخص تشکیل شده است. بعد از ساخت خانه بهتر است به دکوراسیون داخلی آن پرداخت و قابل‌ذکر است که هر بخشی از خانه دارای دکوراسیونی خاص است. در این بخش قبل از پرداختن به روش‌های نوسازی خانه به صورت قسطی لازم است که با قسمت‌های مختلف داخلی خانه آشنا شوید و برحسب کاربری هر بخشی بهترین نوسازی و دکوراسیون را برای آن در نظر بگیرید.

چند بخش اصلی و مهم از فضای داخلی خانه شامل:

ورودی

اولین بخشی که بعد از واردشدن به خانه با آن مواجه می‌شوید ورودی خانه است که باید شامل دری بزرگ‌تر با جنسی مرغوب‌تر باشد و به‌اندازه کافی از جذابیت بالا برای اهل خانه و مهمان‌ها برخوردار باشد. بهتر است ورودی خانه شما فضایی گرم و صمیمی برای یک خوشامدگویی گیرا به شما را داشته باشد.

نشیمن

اهل خانه شما هنگام دورهمی‌های خانوادگی یا حتی برای برگزاری مهمانی‌های خود از فضای نشیمن استفاده می‌کنند. این بخش باید فضایی با ابعاد متناسب و طول و عرض نزدیک به هم مانند مستطیل یا مربع داشته باشد حتی می‌توان برای فضای نشیمن (اتاق پذیرایی) از اشکال ال مانند با طول و عرض‌های متناسب استفاده کرد. بهتر است در نشیمن از یک تلویزیون یا یک نمای زیبا و جذاب استفاده شود و هنگام چیدن مبلمان باید به این نکته دقت داشته باشید که ویوی مبلمان شما تلویزیون یا نمای ساخت باشد. اگر به دنبال ایجاد فضای سنتی در نشیمن خود هستید بهتر است به‌جای استفاده از مبلمان از پستی‌های پنبه‌ای شکیل با تزییناتی قدیمی در طاقچه‌های نشیمن استفاده کنید.

آشپزخانه

آشپزخانه به قوه خود یکی از مهم‌ترین بخش‌های داخلی خانه و محل حکومت خانم‌های خانه‌دار محسوب می‌شود. طراحی داخلی این بخش در طول زمان تغییرات زیادی را شاهد بوده است و امروزه نکته مهم برای آشپزخانه‌ها دسترسی به سالن نشیمن با ایجاد یک قسمت بار یا اپن است. برای چیدمان وسایل داخلی آشپزخانه بهتر است که وسایل بزرگ‌تر به صورت مثلثی چیده شوند. همچنین نورگیر بودن آشپزخانه برای خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است پس در این راستا می‌توانید از پنجره‌ها یا نورگیر‌ها همچنین از رنگ مناسب برای دیوارها بهره بگیرید.

نوسازی خونه اقساطی

اتاق‌خواب

اتاق‌خواب‌ها محل استراحت و خلوتگاه اصلی اعضای خانه است پس بهتر است متناسب باسلیقه صاحب آن و مبتنی با اصول روان‌شناسی رنگ‌ها از دکور و رنگ‌آمیزی مناسب استفاده کنید. از جمله مواردی که در یک اتاق‌خواب کامل می‌توانید از آن بهره بگیرید سرویس بهداشتی جداگانه و شخصی، کمد‌های لباسی و میز مطالعه است.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی اصلی خانه جدای از سرویس بهداشتی‌های شخصی تعبیه شده در اتاق‌خواب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و از دو بخش توالت و دستشویی به صورت مجزا ولی کنار هم ساخته شده است. در این بخش از خانه هواگیر بودن و تهویه هوای مناسب بیشترین اهمیت را دارد.

حمام

حمام خانه محلی با نور و تهویه هوای مناسب با فاصله‌ای قانونی از آب‌گرم‌کن یا در صورت وجود موتورخانه است که برای نظافت اهل منزل ساخته می‌شود. شما می‌توانید از رخت‌کن و جکوزی مجزا در حمام‌های خانه خود بهره بگیرید و آن را به مکانی لوکس تبدیل کنید.

پارکینگ

در صورت وجود فضا از زمین‌ساخت خانه خود می‌توانید پارکینگی سرپوشیده یا روباز به صورت مجزا یا حتی متصل به ساخت خانه بسازید. نوع ساخت پارکینگ شما بستگی به منطقه سکونت شما دارد.

بازسازی خانه قسطی

نوسازی بخش‌های داخلی خانه

شاید شما هم از آن دسته از آدم‌هایی باشید که حداقل برای یک‌بار عبارت “خونه خودتو کاملاً اقساطی نو کن” را سرچ کرده‌اید. در این بخش به بررسی روش‌های نو کردن خانه به صورت اقساطی می‌پردازیم. شما می‌توانید با چند تغییر اساسی و به ظاهر کوچک جلوه‌ای جدید و نو به فضای داخلی و بیرونی خانه خود بدهید.

 نوسازی نما و ترمیم بافت ساختمان

در اثر گذشت زمان نما و بافت ساختمان‌ها در معرض نور و آب باران و برف ممکن است دچار تخریب شود و ترمیم این بافت و نوسازی آن همیشه به معنی زیباسازی خانه نیست؛ بلکه جنبه بازسازی و جلوگیری از تخریب بیشتر را دارد. بهتر است این بخش را در صورت میزان آسیب بالا به دست یک بنای کاربلد بسپارید. همچنین اگر بافت نمای بیرونی ساختمان شما دچار آسیب جزئی شده است می‌توانید با برداشتن آن بخش و تراشیدن ملاط و زیرساخت آن از ملاط جدید استفاده کنید و بافت جدید را جایگزین قبلی کنید.

نورپردازی مناسب خانه، سیم‌کشی و لوله‌کشی مناسب

برای داشتن نورپردازی مناسب خانه می‌توانید از لوستر‌ها و وسایل روشنایی جدید با روشنایی و نورپردازی چندبرابر استفاده کنید. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سیم‌کشی برق و لوله‌کشی گاز خانه به راحتی می‌توانید از شر سیم‌ها، کلید و پریز‌ها و لوله‌ها روکار که باعث اشغال فضا و زشتی دکوراسیون داخلی خانه شما می‌شدند خلاص شوید.

حذف‌کردن دیوار‌های اضافی

شما به راحتی می‌توانید با حذف‌کردن دیوار‌های اضافی خانه خود نور بیشتری را وارد خانه‌تان کنید و فضا‌های داخلی بزرگ‌تر با قابلیت مانور بیشتر برای دکوراسیون داخلی داشته باشید. لازم به ذکر است که حتماً قبل از تخریب و حذف‌کردن دیوار‌های اضافه با یک مهندس ساختمان مشورت داشته باشید.

تعویض رنگ و طرح کاغذ‌های دیواری به صورت قسطی

برای ایجاد حس و حالی جدید در فضای داخلی خانه در وهله اول می‌توانید رنگ دیوار‌ها را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای ایجاد تغییر در رنگ و طرح دیوار‌های داخلی خانه از کاغذ دیواری‌ قسطی موجود در بازار هم استفاده کنید. سنگ نما یا برچسب‌های دیواری نیز می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای کاغذ‌های دیواری باشند؛ ولی از لحاظ قیمت و ماندگاری پیشنهاد ما استفاده از طرح های گوناگون کاغذ دیواری قسطی موجود در بازار است.

تعویض در و پنجره‌ها داخلی و بیرونی ساختمان

در و پنجره‌های قدیمی جلوه‌ای خسته‌کننده و زشت به خانه شما می‌دهند پس با تعویض آن‌ها می‌توانید به خبی به نوسازی قسطی خانه خود کمک کنید. از جمله بخش‌هایی که در ابتدا از یک‌خانه با آن مواجه می‌شوید بعد از نمای ساختمان در و پنجره‌ها هستند. می‌توانید پنجره‌های قدیمی خود را با پنجره‌های دوجداره و کشویی عوض کنید و علاوه بر زیباسازی خانه خود از ورود سروصدا‌های زیاد و گردوخاک خارج خانه به داخل آن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از در‌های زیبا و رنگ‌آمیزی شدهٔ بازار به‌جای در‌های قدیمی خود استفاده کنید. شما حتی می‌توانید برای در حیاط و پارکینگ خود از در‌های ریموت‌دار استفاده کنید.

تعویض کف‌پوش‌های خانه به صورت قسطی

با توجه به دکوراسیون خانه می‌توانید از تعویض کف‌پوش‌ها به عنوان راهی برای نوسازی خانه به صورت قسطی استفاده کنید. اگر به دنبال ایجاد محیطی گرم‌ونرم برای کف خانه خود هستید یا اگر فرزند خردسال در خانه دارید از موکت استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید موکت قسطی به‌سادگی تغییری گیرا در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید. باید دقت داشته باشید از آنجایی که موکت‌ها در برابر اشیای تیز و رطوبت حساس هستند به دنبال خرید انواع ماندگار و قابل‌شست‌وشوی آن‌ها باشید.

همچنین شما می‌توانید از سنگ به عنوان گران‌ترین و مقاوم‌ترین نوع کف‌پوش خصوصاً در سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده کنید. سرامیک‌ها نیز با توجه با قیمت به صرفه‌ای که نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها دارند از رایج‌ترین آن‌ها هستند.

اگر به دنبال ایجاد منبعی الهام‌بخش و طبیعی برای کف خانه خود هستید از پارکت‌ها استفاده کنید. با خرید پارکت لمینت قسطی به زیبایی می‌توانید کف خانه خود را مزین کنید.

ایجاد تغییرات اساسی در آشپزخانه

با ایجاد تغییرات اساسی در آشپزخانه می‌توانید انرژی و بوی زندگی را به خانه خود برگردانید. استفاده از لوازم آشپزخانه قسطی برای نوسازی آن‌ها یا حتی تعویض کابینت‌ها از جمله تغییرات عمده‌ای است که می‌توانید روی آشپزخانه خود پیاده کنید.

هزینه‌های نوسازی خانه

امروزه با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی شاید پرداخت یکجا هزینه‌ها برای شما سخت و طاقت‌فرسا باشد. با استفاده از متد‌های آموزشی سایت ما می‌توانید شعار “خونه خودتو کاملاً قسطی نو کن” را محقق کنید. تنها کافی است در خرید مایحتاج لازم برای ایجاد تغییرات دکوراسیون داخلی از خرید قسطی هر یک از آن‌ها به صورت مستقل شروع کنید و تا جایی که می‌توانید کار‌هایی که خودتان قادر به انجام آن‌ها هستید یا خرید‌هایی که خودتان وقت پیگیری آن‌ها را دارید مستقلاً انجام دهید تا برآوردی کامل در هزینه‌های خود داشته باشید.

خلاصه مطلب

در مقاله خونه خودتو کاملاً قسطی نو کن به بررسی بخش‌های مختلف خانه برای شناخت نوع کاربری هر یک از آن‌ها پرداختیم. سپس روش‌های مختلف و ساده‌ای برای نوسازی قسطی خانه را بیان کردیم و دیدیم می‌توان با کم‌ترین هزینه‌ها به صورت قسطی به نوسازی و بازسازی کامل خانه پرداخت. شما نیز تجربه‌های قسطی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.