عروس بروز راهنمای خرید آباژور مدرن - عروس بروز

راهنمای خرید آباژور مدرن

خرید آباژور مدرن

همیشه نور لوستر، نور طبیعی خورشید که از پنجره یا نورگیر سقف می آید برای روشنایی و نور پردازی اصولی در خانه ما کافی نیست. بسیاری از افراد علاوه بر لوستر، چراغ آویز مدرن و نور مخفی تصمیم می گیرند تا از نور های مکمل و روش های نورپردازی دیگر استفاده کنند. یکی از انواع نورپردازی به صورت مکمل، استفاده از آباژورها و خرید آباژور مدرن است، آباژور مدرن که احتمالا همه ما کم و بیش مدل های متنوعی از آن را دیده ایم، نوعی از چراغ و نوعی چشمه نور مصنوعی است که سه بخش اصلی دارد و سه بخش اصلی آباژور شامل کلاهک آن یا شیلد آباژور مدرن، پایه آباژور که از متریال متنوعی ساخته می شود و در نهایت لامپ آباژور است. آباژورها در نورپردازی اصلی استفاده نمی شوند و همیشه به عنوان مکمل نورپردازی در فضا کاربرد دارند. آباژورها می توانند برای استفاده های دکوری، برای مطالعات، برای تمرکز روی اکسسوری ها و دکوری جات و موارد دیگر استفاده می شوند. اگر شما هم قصد خرید آباژور مدرن دارید و می خواهید از این عنصر زیبا و کاربردی در دکوراسیون خود خصوصا در یک دکوراسیون مدرن استفاده کنید پس این نوشته مخصوص شماست! با تیم متخصص دکوریار همراه باشید تا راهنمای گام به گام خرید آباژور مدرن را با هم بررسی کنیم.

 

چرا خرید آباژور مهم است؟

آباژور یکی از تاثیرگذار ترین و همچنین زیباترین عناصر نه تنها نور پردازی بلکه دکوری در خانه و یا هر محیط مسکونی و غیر مسکونی دیگر است. آباژور مدرن در هر استایل و متریال و جنسی که باشد تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد، چه یک آباژور با شیلد استوانه و ایستاده باشد یا یک آباژور مدرن رومیزی. استفاده از آباژور خیلی وقت ها تنها برای نورپردازی هم نیست و اصالت خاصی به محیط مورد نظر شما می دهد.

خرید آباژور مدرن

همچنین آباژورها در انواع طرح ها و جنس های مختلفی ساخته می شوند و محال است که نتوانند نظرتان را جلب کنند! خرید آباژور مدرن تنها از این جهات نیست که مهم است، خرید آباژور در تحقیقاتی ثابت شده که باعث صرفه جویی چشمگیری در مصرف انرژی می شود، تصور کنید که شما برای ساعاتی در شب می خواهید مطالعه کنید و به جای لوستر بزرگ اتاق، تنها یک آباژور رومیزی کنار تخت را روشن می کنید و با نوری بسیار ملایم و مناسب به مطالعه ادامه می دهید. هنگامی که آباژور خود را روشن می کنید دیگر نیازی به روشن کردن لامپ ها و لوسترهای بزرگ ندارید. همچنین آباژورها به خودی خود بسیار بهینه هستند و انرژی کمی مصرف می کنند و همچنین بازدهی بالایی دارند. آباژورها خیلی دیر خراب می شوند و از ادوات عمری خانه هستند.

 

نکات کلیدی خرید آباژور مدرن

خرید آباژور مدرن درست مانند لوازم دیگر خانه و به خصوص لوازم مخصوص نورپردازی به تحقیق و بررسی و در نظر گرفتن فاکتورها و عوامل کلیدی نیاز دارد. این عوامل در مواردی با خرید لوستر و لامپ مشترک هستند به عنوان مثال باید به سبک دکوراسیون داخلی خانه توجه کنید، به میزان نور و نورگیری خانه توجه کنید و به مصارف و نیازها و همچنین پالت رنگی خانه و بودجه و سلیقه خود نیز دقت داشته باشید تا بتوانید خرید اصولی و درستی داشته باشید.

 

چه زمانی باید به خرید آباژور مدرن فکر کنیم؟

اگر احساس می کنید که خانه شما نیاز به هویت خاصی دارد، نیاز به یک نور ملایم برای کار یا مطالعه دارید، فکر می کنید که نور خانه کم است اما نه در حدی که یک لوستر یا لامپ بزرگ بخرید و موارد دیگر، می توانید به خرید آباژور مدرن مورد نظر خود فکر کنید، آباژور دقیقا همان چیزی ست که به آن احتیاج دارید؛ اگر می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، چراغ های کمتری روشن کنید و چشمانتان هنگام مطالعه شبانه در وضعیت راحتی قرار بگیرند.

 

دلایلی قانع کننده برای خرید آباژور مدرن

اگر هنوز مردد هستید یا نمی دانید که آیا باید آباژور بخرید یا به یک گزینه دیگر فکر کنید، در ادامه متخصصین دکوریار چندین دلیل مهم و اساسی را برای خرید آباژور مهم برایتان لیست و بررسی کرده اند، با مطالعه این عوامل احتمالا به یک جمع بندی برای خریدن یا نخریدن آباژور مدرن خواهید رسید، در ادامه نیز انواع آباژورهای مدرن از جمله رومیزی و ایستاده را بررسی می کنیم.

  • اگر قبض های برق شما را کلافه کرده، بهترین راه برای شما خرید یک آباژور است: با خرید یک آباژور شما دیگر نیازی به روشن نگه داشتن همیشگی همه چراغ ها و لوسترهای خانه ندارید. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم اگر شما قصد مطالعه داشته باشید با خرید آباژور می توانید به جای آن که لوستر بزرگ اتاق را روشن کنید، تنها یک آباژور رومیزی یا ایستاده خود را روشن کرده و کار خود را ادامه دهید. در واقع هنگامی که آباژور ایستاده کنار مبل یا آباژور رو میزی خود را روشن می کنید دیگر نیازی به روشن کردن لامپ ها و لوسترهای بزرگ ندارید. همچنین آباژورها به خودی خود بسیار بهینه هستند. آباژورها انرژی کمی مصرف می کنند و بازدهی و راندمان بالایی دارند. علاوه بر این این نکته شایان ذکر است که بخش هایی از خانه وجود دارند که نمی توانید آن ها را حتی با چراغ ها و لوسترهای بزرگ روشن کنید. با استفاده از یک آباژور نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید بلکه می توانید نور را دقیقا همان جایی که احتیاج دارید بدون ایجاد خیرگی و به صورتی ملایم قرار داده و از آن استفاده کنید.
  • آباژورها جزئی از یک دکوراسیون شیک هستند: احتمالا در بسیاری از ادارات، مطب ها و مراکز مهم و همچنین خانه های لوکس آباژورهای ایستاده و رومیزی را به وفور دیده اید. آباژورها به محل مورد نظر شما هویت می بخشند و نشانگر تمرکز شما، حرفه ای بودن و اصالت شما هستند، البته علاوه بر این که آباژورها در دکوراسیون داخلی شما حرف هایی برای گفتن دارند مصارف زیادی هم دارند و از خستگی چشم در کار کردن ها و مطالعات طولانی نیز جلوگیری می کنند.

 

آباژور دقیقا چیست و انواع آن کدام است؟

پیش از پرداختن به انواع آباژور و بررسی و شناخت بهترین آباژور برای شما، ابتدا بیایید کمی خود آباژور را بررسی کنیم. آباژور در زبان فرانسه به معنای نورتاب است و نام این محصول از همین کلمه گرفته شده است. آباژورها چشمه های نور مصنوعی ای هستند که نور را به طرف پایین به صورتی ملایم شده و غیر مستقیم هدایت می کنند و از دسته نورهای مکمل در دکوراسیون داخلی هستندو آباژورها عموما سه بخش اصلی دارند که این سه بخش پایه آباژور، کلاهک آباژور و لامپ درون کلاهک آباژور را شامل می شوند.

 

انواع آباژور کدام اند؟

آباژورها به طور کلی به دو دسته آباژور رومیزی و آباژور ایستاده تقسیم می شوند که در جنس، متریال، سبک و رنگ و طرح با هم تفاوت دارند، در ادامه این دو نوع آباژور را یک بررسی کلی خواهیم کرد:

  • آباژورهای ایستاده: همان طور که از نام این نوع از آباژور هم پیداست، آباژور ایستاده نوعی از آباژور است که یک پایه نسبتا بلند داشته و به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد، آباژور ایستاده بیشتر برای دفاتر، مطب ها، ادارات، مراکز تجاری و همچنین بخش پذیرایی و اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد اما برخی از افراد دوست دارد که در اتاق خواب هم از آباژور ایستاده استفاده کنند. استفاده از آباژور ایستاده کاملا شخصی است اما یکی از بهترین محل ها برای قرار دادن آن بدون شک کنار مبلمان است.
  • آباژور رومیزی: آباژور رومیزی نوع دیگری از آباژورهاست که در ابعاد کوچک تری تهیه و تولید می شود و به منظور قرار گرفتن روی میز عسلی، میز توالت یا میز آرایشی و یا میز کار طراحی شده است. آباژور یکی از بهترین گزینه ها برای مطالعه کردن در طول روز یا شب است و با مصرف انرژی کمتر، به شما نوری ملایم و بسیار تاثیرگذار هدیه می کند. این آباژور هم درست مانند آباژور ایستاده در انواع طرح و رنگ و متریال ساخته شده و در تمامی سبک های دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

 

راهنمای خرید آباژور مدرن برای خانه

بدون شک آباژور به هر شکلی و در هر کجا از خانه قرار بگیرد زیباست و ظاهری شیک و مدرن به آن می دهد و طراحی داخلی را انسجام می بخشد، اما شما برای یک خرید اصولی و درست که سالیان سال برایتان ماندگار باشد نیاز دارید که عوامل و فاکتورهای خاصی را در خرید آباژور در نظر بگیرید، در ادامه لیستی تهیه شده توسط متخصصین دکوراسیون داخلی دکوریار برایتان تدارک دیده ایم که می توانید از آن برای خرید آباژور مدرن استفاده کنید.

 

به آباژور رومیزی نیاز دارید یا ایستاده یا هر دو؟

اولین گامی که برای خرید آباژور اهمیت دارد این است که شما کدام نوع از آباژور را لازم دارید؟ ایستاده؟ رومیزی؟ یا شاید هر دوی این آباژورها؟ محلی که قرار است آباژور خود را در آن قرار دهید تصور کنید، این محل کجاست؟ کنار تخت خواب؟ گوشه خانه؟ کنار مبل بزرگ؟ کنار مبل تک؟ روی میز تحریر یا میز تلفن؟ برای چه منظوری قرار است از آن استفاده کنید؟ آیا می خواهید دکوراسیون خانه را تکمیل کنید؟ برای کار و مطالعه می خواستید یک چراغ مطالعه بخرید اما به این نتیجه رسیدید که آباژور رومیزی مناسب تر است؟ آیا جایی برای قرار دادن آباژور رومیزی ندارید؟

خرید آباژور مدرن

تمامی این موارد نکاتی هستند که باید حتما در ابتدای فکر به خرید آباژور مدرن در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فضای کافی ندارید یا میزی ندارید که آباژور را روی آن قرار دهید، بدون شک باید به سراغ آباژور ایستاده بروید که جای کمتری هم می گیرد، اما اگر از طرفی به یک منبع نور نسبتا کوچک نیاز دارید که آن را به راحتی جا به جا کنید می توانید به یک آباژور رومیزی مدرن فکر کنید.

 

سبک دکوراسیون منزل یا محل مورد نظر شما چیست؟

حالا که نوع ایستاده یا رومیزی آباژور خود را انتخاب کردید، به یکی از فاکتورهای تعیین کننده می رسیم، بدون تعیین کردن این که سبک خانه شما مدرن است یا کلاسیک مطمئنا نمی توانید به گزینه هایی برای خرید آباژور برسید. اگر خانه شما مدرن است باید انواع مدرن و اگر کلاسیک است باید آباژورهای کلاسیک را بررسی و از میان آن ها انتخاب کنید تا در خانه شما هارمونی و هماهنگی ایجاد شود و سبک دکوراسیون داخلی به هم نریزد. فراموش نکنید که آباژور قرار است باعث انسجام و شیک شدن طراحی داخلی باشد و نه بهم ریختگی و ناهماهنگی آن!

 

جنس و رنگ کلاهک آباژور

مورد بعدی که در انتخاب یک آباژور مدرن تعیین کننده است بدون شک کلاهک آن است، شما می دانید که باید چه آباژوری انتخاب کنید، سبک دکوراسیون خود را هم می شناسید و برای آباژور هم جایی خالی کرده اید، یکی از جزئیات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید بدون شک جنس و رنگ کلاهک آباژور شماست که به عواملی همچون سلیقه، پالت رنگی خانه، مصارف و توقعات شما از آباژور و موارد بستگی دارد. اگر قرار است که از آباژور در طول روز زیاد استفاده کنید و یا برای کار و مطالعه آن را می خرید به شما توصیه می کنیم که از رنگ های روشن تر استفاده کنید، اما اگر برایتان جنبه زیبایی دارد و با دکوراسیون هم هماهنگ است، یک آباژور با شیلد یا کلاهک تیره بسیار جذاب خواهد بود. موضوع پر اهمیت دیگری که باید به آن دقت داشت جنس کلاهک آباژور شماست که معمولا از پلیمر یا پارچه تهیه می شود وطرح های متنوعی از ساده تا ماکسیمال دارد. این نکته را بدانید که آباژورهایی که پلیمری هستند نور کمتری را از خودشان عبور می دهند که برای مطالعات شبانه ایده آل است، اما اگر طرح های پارچه ای دوست دارید و نور بیشتری لازم دارید بهتر است به آباژورهایی با شیلد پارچه ای فکر کنید.

 

 

از کجا و چگونه آباژور مدرن بخریم؟

ما نگرانی شما برای خرید یک آباژور خوب و مناسب را درک می کنیم  و می دانیم که برای خرید آباژور مدرن برای منزل خود چقدر هیجان زده هستید. آباژور مدرن انواع مختلفی دارد و در طیف متنوعی از متریال و قیمت های متنوع عرضه می شود و قابل درک است که برای انتخاب آن به کمک نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید، ما برای همین موضوع کنار شما خواهیم بود.

فروشگاه اینترنتی دکوریار یک فروشگاه آنلاین و یک مرکز تخصصی دکوراسیون و ساخت و طراحی اجرای تمام ادوات مربوط به دکوراسیون داخلی است، از یک اتاق کوچک تا بزرگ ترین سالن سمینار کشور. ما در دکوریار تلاش می کنیم تا محصولاتمان را نه تنها با گارانتی و نهایت کیفیت و بهترین قیمت بلکه با رضایت کامل مشتری و دریافت خدمات مشاوره ی پیش از خرید عرضه کنیم. اگر شما هم درمورد خرید آباژور مدرن یا هر کالای دیگری مردد هستید می توانید از خدمات رایگان مشاوره ی خرید دکوریار استفاده کنید. شما در دکوریار می توانید تصویر تمامی کالاها به همراه نقد و بررسی کارشناسانه و همچنین نظرات خریداران را به دقت بررسی کنید و یک خرید عالی، به صرفه، هوشمندانه و لذت بخش را تجربه کنید بدون این که از منزل خارج شوید یا ساعات طولانی را در مغازه های مرکز شهر بگذرانید. برای ارتباط مستقیم با کارشناسان و متخصصین طراحی و دکوراسیون داخلی دکوریار می توانید همه روزه با ما از طریق شماره ی ۰۹۹۳۱۸۱۷۱۶۶  تماس بگیرید تا با هم داستان حس خوب خانه تان را روایت کنیم!

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.