عروس بروز طراحی بنر خلاقانه - عروس بروز

طراحی یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه می‌تواند یک فرآیند طولانی و پیچیده باشد که افراد مختلف را درگیر می‌کند. هرچه این فرآیند طولانی تر شود، فراموش کردن برخی از مراحل یا نادیده گرفتن بخش های خاصی به دلیل محدودیت زمانی آسان تر است. خوشبختانه، دیگر نیازی به نگرانی نیست. ما این چک لیست را برای کمک به طراحی بنر خلاقانه شما ایجاد کرده ایم، بنابراین می توانید مطمئن شوید که همه چیز را پوشش داده اید و به کارآمدترین روش ممکن کار می کنید.

مرحله ۱ – در مورد پیشنهاد خود تصمیم بگیرید
اول از همه، شما باید نقطه مرکزی کمپین تبلیغاتی خود را تعیین کنید. آیا پیشنهاد خاصی دارید یا می خواهید آگاهی و مشخصات برند را افزایش دهید؟ آیا کالای فیزیکی برای فروش یا خدماتی دارید؟ ابتدا باید به طور خاص به آنچه می خواهید برسید فکر کنید، زیرا بقیه مراحل را بسیار آسان تر می کند.

هنگامی که در مورد تمرکز کمپین خود تصمیم گرفتید، طبیعی است که فکر کنید باید ادامه دهید و روی ایده هایی برای این مفهوم کار کنید، اما این به معنای از دست دادن یک مرحله حیاتی در فرآیند است، یعنی شناسایی مخاطبان.

مرحله ۲ – مخاطبان خود را شناسایی کنید
قبل از اینکه شروع به فکر کردن در مورد طرح‌ها و کمپین‌های بنر جدید خود کنید، واقعاً مهم است که به این فکر کنید که تبلیغات بنری شما چه کسی را هدف قرار می‌دهد. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سعی کنید با استفاده ابزارهای مختلف مخاطبان بالقوه خود را شناسایی کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، ایده روشنی از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و شخصیتی که تبلیغ شما را هدف قرار می دهد خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا کاربران را تجسم کنید، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا کمپین ویژه ای را برای آنها طراحی کنید.

شناسایی مخاطبان تضمین می‌کند که شانس تعامل خود را به حداکثر می‌رسانید، زیرا اگر مخاطبان احساس کنند تبلیغات شما به سمت آنها است، احتمالاً به تبلیغ شما توجه می‌کنند. این در واقع به فرآیند خلاقیت نیز کمک می کند، زیرا می توانید بدون نیاز به تلاش برای جلب توجه هر فردی که به طور بالقوه بنر را ببیند، وارد مفاهیم و ایده های دقیق شوید. این تمرین در مورد ایجاد محدودیت در تخیل یا دسترسی بالقوه شما نیست، بلکه در مورد به حداکثر رساندن تأثیرگذاری بر کمپین شما است.

مرحله ۳ – ایده های طوفان فکری
چه با یک تیم کامل روی آن کار کنید، چه به تنهایی، اکنون زمان آن رسیده که ایده‌های خود را مطرح کنید و ایده بگیرید. هر چیزی را بنویسید، از مفاهیم مبهم گرفته تا جزئیات کوچکی که می خواهید در آن گنجانده شود. هر ایده ای را که دارید بنویسید و به نوشتن ادامه دهید تا چاه خشک شود. در حین رفتن، ایده هایی را که دوست ندارید نیز خط بزنید، به این امید که بیشتر چیزهایی که برایتان باقی می ماند به نحوی مفید باشد.

راه‌های مختلفی برای طوفان فکری وجود دارد، و می‌توانید توصیه‌ها و راهنمایی‌های زیادی در مورد چگونگی انجام مؤثر آن بیابید. یکی از راه هایی که تقریباً همیشه نتایج عالی می دهد این است که واقعاً گسترده شروع کنید. هیچ ایده بدی وجود ندارد و هیچ کس به چیزی «نه» نمی گوید. از اینجا روی هر ایده تمرکز کنید و تعداد انگشت شماری را برای رفتن به مرحله بعدی انتخاب کنید. سپس دوباره آن را باز کنید و جزئیات هر یک از این ایده ها را بیابید. باز هم، در این مرحله هیچ پیشنهاد بدی وجود ندارد، زیرا مرحله بعدی به هر ایده می پردازد تا تصمیم بگیرد که آیا آن را نهایی کنید یا خیر. پس از این فرآیند، شما باید با یک ایده تقریباً کاملاً شکل گرفته، با جزئیات لازم و یک مفهوم کلی محکم باقی بمانید.

حالا باید یک تابلو، یا چند صفحه، یا هر چیزی که شما و تیمتان تصمیم گرفتید روی آن بنویسید، باقی بماند، که سرشار از ایده است. شاید برخی طرح‌ها از اینکه کمپین چگونه به نظر می‌رسد، همراه با مکان‌هایی که خرید موجودی آگهی در آن‌ها خوب است. شما باید چند ایده کپی در آنجا نیز داشته باشید، و شاید یک چارچوب تقریبی از نحوه عملکرد کلی کمپین. آیا یک بنر وجود خواهد داشت؟ چندتایی؟ آیا از بنرهای زنده استفاده خواهید کرد؟ فیلم های؟ آیا این صرفا یک کمپین تبلیغاتی است یا رسانه های دیگری نیز وجود خواهند داشت؟ اینها انواع سوالاتی است که باید در حین طوفان فکری از خود و تیم بپرسید. به احتمال زیاد در این مرحله هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، و همه گزینه ها بسته به اینکه چگونه با مخاطب هدف شما تناسب دارند، ارزش بررسی دارند.

مرحله ۴ – مفهوم سازی
اکنون زمان آن است که تمرکز خود را محدود کنید و تمام ایده های جلسه طوفان فکری را بررسی کنید. برخی کار خواهند کرد و برخی نه، بنابراین آماده باشید که برخی از ورودی های واقعا خوب را کنار بگذارید (البته آن را برای کمپین های آینده ذخیره کنید). بهترین یا مناسب ترین ایده های خود را در مقابل خود داشته باشید و آنها را در قالب یک مفهوم کلی درآورید.

این باید شامل یک چارچوب تقریبی برای کمپین باشد. طرح هایی از شکل ظاهری بنرها، نوع اندازه آنها و یک مفهوم طراحی شامل نوع تصویر یا ویدیویی که می خواهید استفاده کنید. همچنین، به عنوان بخشی از چارچوب کمپین، تصمیم بگیرید که کجا و چرا می خواهید ظاهر شود. پس از مفهوم‌سازی، باید ایده روشنی از اینکه طرح‌های خود را از کجا شروع کنید و می‌خواهید به کجا برسند، داشته باشید.

مرحله ۵ – قالب خود را انتخاب کنید
شما چارچوب خود را دارید، و یک ایده و چشم انداز روشن از کاری که می خواهید انجام دهید، دارید، بنابراین اکنون باید به دنبال این باشید که کدام قالب برای هدف شما مناسب تر است. اگر قرار است کمپین شما عمدتاً بر روی موبایل متمرکز باشد، شاید بخواهید عناصر تعاملی بیشتری را با رسانه‌های غنی اضافه کنید تا کاربران بتوانند آگهی را بکشند و دستکاری کنند. آیا از تصاویر استفاده می کنید یا یک ویدیو برای پیام شما مناسب تر است؟ آیا یک بنر ساده و ثابت برای شما کار می کند یا باید متحرک باشد؟

برای برخی از بازاریابان این یکی از بزرگترین تصمیمات است، زیرا می تواند تعیین کند که آیا سرمایه گذاری زمانی زیادی در دستان خود دارید یا خیر، اما در واقع، نیازی نیست که این تصمیم تا این حد لرزاننده باشد. با استفاده از Bannerflow، ویرایش اندازه ها یا درج ویدیوها چند دقیقه طول می کشد و نیازی به انتشار مجدد نیست. همه چیز در زمان واقعی تغییر می کند.

مرحله ۶ – اندازه آن را افزایش دهید
این با فرمت همراه است. بسته به جایی که تبلیغ خود را درج می کنید، باید اندازه آن را به درستی تنظیم کنید. بهترین کار در اکثر موارد ایجاد طیف وسیعی از اندازه‌ها است که واکنش‌گرا نیز هستند، یعنی عمل ریسایز را بر روی بنر های خود انجام دهید تا در تمام جایگاه ها نمایش داده شود، اما بدون نرم‌افزار مناسب این کار زمان زیادی را می‌برد. شما یا تیم طراحی شما باید هر اندازه جداگانه را کدنویسی کنید “که در این زمینه شرکت پارسی طرح ایرانیان یک گزینه مناسب است” و همه عناصر را دوباره در آن قرار دهید، بنابراین همه چیز به همان نسبت باقی می ماند. قابل درک است که بسیاری از بازاریابان به دلیل زمان زیادی که طول می کشد تا حد امکان از این امر اجتناب می کنند.

با این حال، اگر از Bannerflow یا شرکت پارسی طرح ایرانیان استفاده می کنید، این فرآیند چند دقیقه طول می کشد. این فقط یک مورد انتخاب اندازه دیگری و استفاده از نسخه اصلی به عنوان یک الگو است. همه عناصر و انیمیشن‌ها به‌طور خودکار وارد می‌شوند و مقیاس‌بندی می‌شوند، اما اگر می‌خواهید بررسی کنید که مطمئن شوید همه چیز همچنان همان‌طور که می‌خواهید به نظر می‌رسد، این امکان وجود دارد. اگر شما هم بخواهید تغییراتی ایجاد کنید، فقط چند ثانیه طول می کشد.

مرحله ۷ – طراحی
حالا برای قسمت باحالش. شما طرح ها، اندازه های برنامه ریزی شده و قالب های انتخابی خود را دارید، بنابراین زمان طراحی فرا رسیده است. ابتدا، شما و تیم خلاق در مورد یک طرح نهایی تصمیم می گیرید و شروع به تهیه هر چیزی که از خارج نیاز دارید، مانند ویدیو یا تصویری از مکان خاص، می کنید. سپس به نسخه خود نیاز دارید، خواه فقط برای دعوت به اقدام باشد یا چیزی کمی عمیق تر. تا زمانی که همیشه از نظر مخاطبان خود می دانید با چه کسی صحبت می کنید، این بخش باید طبیعی باشد. اگر نمی توانید بین چند ایده تصمیم بگیرید، هر دو را امتحان کنید! می‌توانید آن‌ها را برای بقیه کسب‌وکارتان بکار ببرید یا آزمایش‌های A/B زنده انجام دهید.

سپس باید همه عناصر خود را کنار هم قرار دهید و بنر خود را بسازید. بسته به نرم افزار و پیچیدگی تبلیغ شما، این کار از چند دقیقه تا چند روز طول می کشد. اگر از پارسی طرح ایرانیان و خدمات این شرکت استفاده می‌کنید، با کشیدن و رها کردن عناصر خود بر روی بوم آماده، بدون کدنویسی، چند دقیقه طول می‌کشد. روزهایی که همه چیز را از ابتدا انجام می دهید و برای هر عنصر و اندازه برنامه نویسی می کنید.

برخی از مواردی که در طراحی باید در نظر بگیرید این است که چقدر از فضایی که در اختیار دارید به طور موثر استفاده می کنید و نحوه موقعیت یابی شما چگونه عمل می کند. استفاده موثر از فضای منفی واقعاً می تواند چشم را جلب کند و می تواند به روش های واقعاً تخیلی استفاده شود. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، کاربر را وادار می‌کنید که واقعاً به بنر شما نگاه کند، زیرا بیشتر از آنچه در ابتدا به چشم می‌آید به آن نگاه می‌کند. قرار دادن عناصر مختلف شما نیز بسیار مهم است. فراخوان خود را کجا قرار می دهید؟ آیا می خواهید در بالای بنر کپی کنید یا در سمت راست؟ آیا باید متن خود را کوتاه کنید تا جذاب تر به نظر برسد؟ هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد و هر تبلیغی متفاوت است. قبل از هر چیز، مطمئن شوید که شما و تیمتان از ظاهر و چیدمان راضی هستید و به کمپین افتخار می کنید.

این مرحله به طور کلی بسیار مهم است، زیرا اینجا جایی است که همه چیزهایی را که روی آن کار کرده اید جمع آوری می کنید. شما می‌خواهید که تبلیغ کاملاً اجرا شود و دقیقاً در سطح مناسب برای مخاطبان شما ارائه شود. شما و تیمتان به هر نحوی که تصمیم دارید کار کنید، مطمئن شوید که همه چیز را پیش‌نمایش می‌کنید، و اجازه ندارید تغییراتی ایجاد کنید و چیزهایی را که در مراحل اولیه دوست داشتید قربانی کنید. تمام جزئیات کوچک را بررسی کنید و همه چیز را شگفت انگیز جلوه دهید، زیرا این بنر کلید موفقیت کمپین شما است. شما به آن نیاز دارید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید و آنها را به اندازه کافی درگیر کنید تا با آن تعامل داشته باشند. در این کار موفق شوید و کمپین شما عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.