عروس بروز عیب یابی لباسشویی در 10 دقیقه - عروس بروز

آیا ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر دارد؟ با دنبال کردن توصیه های ارائه شده توسط متخصصین تعیمر ۲۴  مشکلات رایج لباسشویی را در ۱۰ دقیقه عیب یابی و رفع کنید. راهنمای عیب یابی لباسشویی شامل: دستورالعمل های گام به گام  زمانی که ماشین لباسشویی کار نمی کند، آبکشی نمی کند، پر  از آب نمی شود یا نمی چرخد همچنین مواردی چون نشتی آب و تکان های دستگاه نیز بررسی خواهد شد.

ماشین لباسشویی اساساً یک دیگ بزرگ است که بارها و بارها از آب پر می شود و سپس تخلیه می شود همچنین به سرعت می چرخد تا لباس ها خشک شوند.

چهار چرخه ای که هر ماشین لباسشویی انجام می دهد عبارتند از پر کردن، شستشو، تخلیه و چرخش. اگرچه این توابع بسیار ابتدایی هستند، اما اصل کار دستگاه در این ۴ مورد خلاصه شده است.

شما می توانید تعدادی از مشکلات را به سادگی برطرف کنید. با این حال، برخی از مسائل بهتر است به دست متخصص تعمیر ماشین لباسشویی سپرده شود. قبل از بررسی خرابی ماشین لباسشویی، حتما آن را از برق بکشید.

۱-    ماشین لباسشویی کار نمی کند

 

اگر ماشین لباسشویی کاری انجام نمیدهد به عبارت دیگر، هنگام تنظیم در هر چرخه ای کار نمی کند یا صدایی ایجاد نمی کند، ممکن است برق دریافت نکند.

اگر زمانی که دستگاه باید به چرخه بعدی ادامه دهد متوقف شد، محافظ اضافه بار دستگاه ممکن است دستگاه را از کار بیاندازد. در این حالت، برخی از لباسها را برای کاهش بار خارج کنید و اجازه دهید محافظ خودش را تنظیم مجدد کند. سپس دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. (در برخی موارد، ممکن است لازم باشد لباسشویی را از برق بکشید و سپس آن را دوباره وصل کنید تا دوباره تنظیم شود.)

 

  • مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل و روشن است. در صورت لزوم، با استفاده از ولت متر ولتاژ، پریز را که به آن وصل شده است بررسی کنید. مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته است.

 

  • اگر به نظر می رسد پریز خراب است، کلید مدار یا فیوزی که آن را فعال می کند بررسی کنید.

 

  • سیم برق را بررسی کنید. لباسشویی را از برق بکشید و سیم آن را از نظر پارگی یا فرسودگی بررسی کنید. در صورت لزوم، سیم را تعویض کنید.

 

  • درب را باز کنید و سوئیچ درب و زبانه درب را که به آن فشار می دهد بررسی کنید. سوئیچ را فشار داده و رها کنید. اگر هنگام انجام این کار کلیک نمی کند، احتمالاً خراب است. لباسشویی را از برق بکشید، سوئیچ را باز و تست کنید، در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 

  • اگر ماشین لباسشویی هنوز کار نمی کند، ممکن است برد اصلی معیوب باشند.

نکته:  برای جلوگیری از مشکلات ماشین لباسشویی خود، مراحل نگهداری خوب را دنبال کنید. از مقدار مناسبی از مواد شوینده برای ماشین لباسشویی و سختی آب را پایین بیاورید، مطمئن شوید که دستگاه تراز است و آن را بیش از حد پر نکنید.

 

۲-    ماشین لباسشویی به درستی آبکشی  و تخلیه نمی کند

 

اگر پس از یک چرخه آب بر روی لباس یا در ماشین لباسشویی باقی بماند، مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

ابتدا مطمئن شوید که از دستگاه به درستی استفاده می کنید. به عبارت دیگر، مقدار مناسب شوینده را در جاپودری قرار دهید، دستگاه را بیش از حد پر نکنید. برای این اطلاعات دفترچه راهنمای لباسشویی خود را بررسی کنید. بار بیش از حد و حجیم می تواند باعث شستشوی نامناسب شود.

اگر این نوع مسائل باعث ایجاد مشکل نمی شود، احتمال اینکه آب شستشو به درام وارد نشود یا به درستی تخلیه نشود بسیار زیاد است.

 

شیرهای تغذیه را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دریچه های تامین آب که به شیلنگ های تغذیه سرویس می دهند تا آخر باز هستند.

مطمئن شوید که شیلنگ های تغذیه پیچ خورده نیستند.

شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه به طور کامل تخلیه می شود. انسداد می تواند باعث شود که آب کثیف و در دیگ باقی بماند. هنگامی که برنامه را اجرا می کنید، دستگاه را تماشا کنید تا مطمئن شوید که پس از هر بار شستشو و آبکشی کاملاً انجام می شود.

بررسی کنید که شلنگ آب سرد مسدود نشده باشد. شیر شلنگ را ببندید و سپس آن را از دستگاه جدا کنید. انتهای آن را در یک سطل قرار دهید و دوباره شیر آب را باز کنید. باید یک جریان قوی ارائه دهد. اگر اینطور نباشد، ممکن است شیلنگ تا حدی مسدود شده باشد.

برای تعیین اینکه آیا گرفتگی وجود دارد، انتهای آن را از شیر باز  کنید، آن را به یک شیلنگ در فضای باز بپیچید و دوباره امتحان کنید. اگر جریان همچنان محدود است، شلنگ را تمیز کنید یا آن را تعویض کنید.

اگر این اقدامات جواب نداد و لباسشویی شما بوش است با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

۳-    نشتی ماشین لباسشویی

 

نشت آب از ماشین لباسشویی معمولاً از شیلنگ ها یا اتصالات ناشی می شود. مطمئن شوید قسمتی که نشتی دارد از اتصالات ورودی شلنگ به لباسشویی نیست، برای جلوگیری از آسیب احتمالی، که ممکن است در صورت ترکیدن شیلنگ های تامین کننده ماشین لباسشویی رخ دهد، پس حتماً از شیلنگ های مشبک فولادی ضد زنگ و شیرهای قطع کننده نوع اهرمی استفاده کنید

محل اتصال شیلنگ ها به شیرآلات و پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید. همچنین به دنبال شیلنگ های فرسوده یا نشتی در آنها باشید. در صورت نیاز کوپلینگ ها یا گیره های شلنگ را سفت کنید یا کلاً شیلنگ ها را تعویض کنید. حتما قبل از برداشتن شیلنگ ها آب را ببندید و بعد از جدا کردن آن ها را در یک سطل تخلیه کنید.

تعیین کنید که آیا دستگاه بیش از حد کف می کند یا خیر که می تواند باعث سرریز شدن آن شود. با ریختن ۱/۲ فنجان سرکه سفید در ۱ لیتر آب در دیگ، کف را کاهش دهید. سپس به مواد شوینده کمتر یا مواد شوینده کم کف روی بیاورید.

لاستیک درب را بررسی کنید. ماشین ممکن است لباسشویی سبد یا آب بند و بلبرینگ معیوب داشته باشد که باید تعویض شود. در این صورت باید برای تعمیرات ماشین لباسشویی اقدام کنید.

۴-    عیب یابی لباسشویی وقتی آب وارد دیگ نمیشود.

 

اگر به نظر می رسد که آب سرد و گرم هر دو با فشار خوبی وارد ماشین لباسشویی نمی شوند، ممکن است آب در طول چرخه پر شدن از طریق عمل خالی کردن، زودتر از موعد تخلیه شود. مطمئن شوید که اتصال شلنگ تخلیه به لوله پایه حداقل ۸۰ سانتیمتر از کف باشد (در غیر این صورت، مشکل را با یک لوله کش در میان بگذارید). وجود یک شکاف هوا بین شلنگ تخلیه و لوله ایستاده که از جریان برگشتی جلوگیری می کند نیز خوب است.

یکی دیگر از دلایل پر نشدن لباسشویی ممکن است خراب بودن هیدروستات، تایمر یا ترمسوستات دما باشد.

اگر ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند ممکن است دریچه ورودی شیر برقی یا سوئیچ سطح آب معیوب داشته باشید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید شیر های آب ورودی فشار مناسبی دارند در غیر اینصورت باید تعمیرکار لباسشویی از دستگاه بازدید کند.

 

۵-    پرشدن بیش از حد آب در لباسشویی

 

خرابی دریچه ورودی آب در شیربرقی اغلب باعث نشت آب به داخل دیگ  لباس می شود. یک سوئیچ سطح آب معیوب نمی تواند سطح آب صحیح را در دیگ  تشخیص دهد و به آب سیگنال می دهد که خاموش شود و در نتیجه آب سرریز می شود.

این تعمیرات به بهترین وجه توسط مجموعه تعمیرات لوازم خانگی در نمایندگی تعمیر ۲۴ انجام می شود.

 

۶-    ماشین لباسشویی می لرزد یا تکان میخورد

 

در بیشتر موارد، ماشین لباسشویی هنگامی که روی زمین قرار نمی گیرد یا به دلیل اینکه بار شستشوی آن نامتعادل است، می لرزد یا تکان میخورد. در اینجا نحوه جلوگیری از لرزش لباسشویی توسط متخصصین تعمیرات لوازم خانگی تعمیر۲۴  بررسی شده است.

ابتدا احتمال تکان خوردن ماشین لباسشویی به دلیل بار نامتعادل را پیدا و مشکل را از بین ببرید. اگر در یک طرف دیگ لباس ها جمع شده اند، بار را تنظیم کنید. سپس پایه های دستگاه بر روی زمین و سطح را بررسی کنید.

همچنین از محکم بودن سطح کف مطمئن شوید. برای اینکه ماشین به درستی کار کند، کف باید صاف، تراز و به اندازه کافی محکم باشد تا زمانی که لباسشویی سنگین و پر از آب است بدون انحراف در زیر بار حمایت شود.

قبل از هر کاری لباسشویی را از برق بکشید.

پایه های تراز را بررسی کنید. به زیر ماشین لباسشویی نگاه کنید و مطمئن شوید که همه پاها روی زمین قرار گرفته اند. اگر یکی یا هر دو پایه جلویی روی زمین محکم نیست، طول آنها را با آچار افزایش دهید (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید) تا محکم شوند. توجه: پاهای جلویی باید نسبت به پایه های عقبی حد امکان کوتاه باشند آنها را نباید به طور کامل بلند کنید. سطح  تراز را در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید و در صورت نیاز پاهای جلویی را کمی تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی تراز شود.

اطمینان حاصل کنید که پایه های جلویی دارای قسمت لاستیکی و مهره های قفل کننده هستند تا آنها را محکم نگه دارد. اگر این قسمت را نمیبینید، این قطعات را بخرید و نصب کنید. توجه: می‌توانید پدهای ضد لرزش را برای قرار دادن زیر پایه بخرید اینها کمک زیادی به جلوگیری از لرزش میکنند.

در صورت لزوم، ماشین لباسشویی را به جلو کج کنید. این به پاهای عقب اجازه می دهد تا به راحتی تنظیم شوند. سطح را دوباره بررسی کنید و دوباره پای جلویی را تنظیم کنید. دستگاه را به برق وصل کنید و برنامه ای بدون ریختنن لباس اجرا کنید.

در حین چرخش ببینید آیا هنوز می لرزد یا خیر. اگر لرزشی وجود داشت، باید برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.

برای رفع مشکل شما میتوانید به شکل رایگان از متخصصین تعمیرات لباسشویی در تعمیر۲۴ مشاوره دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 11 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.