عروس بروز مدرک بین المللی آرایشگری چیست و از کجا می‌توان آنرا گرفت؟ - عروس بروز

حتما برای شما هم لذت بخش است که پس از گذراندن یک دوره آموزش آرایشگری، گواهی نامه تایید آن دوره را دریافت کنید.گواهی هایی که به منظور تایید دانش آموختگی دوره هایی نظیر شینیون، اکستنشن، خدمات ناخن، خدمات ماساژ، مراقبت های پوست و مو و … به هنرجویان آرایشگری اعطا می شود مدرک بین المللی آرایشگری نامیده می‌شوند. برای دیدن لیست آرایشگر ها کلیک کنید

مدرک بین المللی آرایشگری

 در مراکز آموزش فنی حرفه ای کشور ، آموزش ها انجام میشود و کلاس ها برگزار می شوند و متقاضیان دو یا سه نوبت در سال امکان ثبت نام در کلاس ها را دارند.

این روزها در کنار این دوره ها، آموزشگاه های زیادی ، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی می کنند و شما  باید دقت کنید این آموزشگاه از کدام موسسه خارجی نمایندگی رسمی دریافت کرده و مدارک این موسسه در چه کشورهایی قابل پذیرش است.

روی گواهینامه های هنرجویان کد رجیستری وجود دارد تا چنانچه فردی قصد استعلام مدارک دریافتی خود را داشت، از طریق سایت رسمی موسسه مرجع (خارجی) امکان این کار برای او  فراهم باشد.

 

 مدارک فنی و حرفه ای آرایشگری

  • گریم سینمایی
  • گریم کودک
  • ماساژ
  • کوتاهی مو
  • کار با مواد
  • بافت مو
  • پیرایش عمومی
  • کاشت ناخن و طراحی
  • آرایش عروس
  • پاکسازی پوست
  • اکستنشن مژه و ابرو
  • خودآرایی
  • طراحی با حنا
  • آرایش دائم

چه آموزشگاه هایی ارائه دهنده مدارک بین المللی آرایشگری هستند؟

برای دریافت مدرک بین المللی آرایشگری می توان به نزدیک ترین آموزشگاه فنی حرفه ای محل زندگی خود مراجعه نموده و در کلاس ها ثبت‌نام نمایید .

این کلاس ها حدودا هفت ماه زمان‌می برد و نهایتا شما می توانید مدارک خود را در انتهای دوره با شرکت در آزمون های تئوری و عملی دریافت کنید.

متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند باید بدانند که گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری با توجه به اخذ کد بین المللی برای هر مدرک در اکثر کشورها معتبر است  و به رسمیت شناخته می شود.

و شما قبل از شرکت در دوره باید از وجود شماره سریالی که امکان استعلام به صورت اینترنتی  وجود داشته باشد، اطمینان حاصل نمایید.

همچنین‌ می توانید به آموزشگاه های خصوصی آرایشگری مراجعه نمایید و بر اساس مربیان و سازمان های خارجی طرف قرارداد با این موسسات در مورد ثبت نام در آنها تصمیم نهایی را بگیرید.

 مدارک آرایشگری مردانه

برخلاف تصور برخی از افراد، مدرک آرایشگری مردانه با دیپلم آرایشگری دوره های متفاوت و جداگانه ای محسوب هستند.

متقاضیان کافی است که در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت نمایند تا علاوه بر آموزش، مدرک رسمی آن را که دارای اعتبار بین المللی نیز می باشد را اخذ کنند.

دیپلم آرایشگری مستلزم گذراندن چندین واحد درس های عملی و تئوری در مدت حدود یک سال است.

انواع مدرک آرایشگری زنانه

سه نوع مدرک برای افرادی که دوره ها را تمام می کنند، توسط سازمان فنی حرفه ای صادر می شود.

که به شرح زیر است:

مدرک فنی حرفه ای

مدرک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

مدرک گذراندن  مهارتی فنی و حرفه ای

هنرجویان باید توجه داشته باشند که  فقط مدرک رسمی فنی حرفه ای به عنوان گواهی بین المللی شناخته می شود. زیرا این گواهی قابل ترجمه در دفاتر رسمی می باشد.

 

چگونه در دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام،  نیازی به در اختیار داشتن هیچگونه پیش زمینه و مدرک تحصیلی خاصی نیست و هنرجویان می توانند بازه زمانی ثبت نام را از نزدیکترین آموزشکده محل زندگی خود سوال کنند.

متقاضیان در نهایت با کسب مهارت های لازم، در آزمون های کتبی و عملی هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای شرکت نموده و مدارک خود را طی بازه شش الی هفت ماهه دریافت نمایند.

مدرک بین المللی آرایشگری چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی این مدرک به مهاجرت مربوط می‌شود. این مدرک حدودا در ۵۴ کشور قابل پذیرش است.

در این مدارک، نوع دوره، استاد مربوطه و مقدار زمان صرف شده ذکر شده و بعد از قبولی به هنرجو اطلاق می‌شود؛ پس نشانه تخصص فرد مورد نظر نیز می باشد و می‌توان از آن به عنوان رزومه کاری و یا اثبات مهارت و جلب اعتماد مشتریان  بهره برد.

شغل آرایشگری در کشور های پیشرفته بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است و به همین دلیل شغل مناسب برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

برای اینکه بتوان ویزای کاری گرفت، روش های متفاوتی وجود دارد؛ مثل گرفتن مدرک بین المللی آرایشگری زنانه برای مهاجرت، شرکت در دوره های فنی حرفه ای و … .

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 415 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.