عروس بروز نحوه گرفتن نمره ۹ در آیلتس: بخش جزئیات عاقلانه - عروس بروز

 آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) محبوب ترین آزمون در جهان برای آزمون مهارت زبان انگلیسی افرادی است که می خواهند برای تحصیل یا کار به خارج از کشور بروند. این آزمون در سطح جهانی توسط بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان پذیرفته شده است و آن را به منبعی مطمئن برای دسترسی به مهارت های زبانی افراد تبدیل کرده است. در آیلتس چهار بخش وجود دارد: بخش گفتاری[۱]، شنیداری[۲]، درک مطلب[۳] و نوشتاری[۴] در هر بخش به داوطلب نمره ای بین ۰ تا ۹ تعلق می گیرد. میانگین کل نمرات کسب شده در تمامی بخش ها اخذ می شود.

سیستم نمره دهی آزمون آیلتس

برای اینکه بدانید چگونه نمره ۹ در آیلتس کسب کنید، باید نگاهی به این نمرات بیندازید. نمرات آیلتس در مقیاسی از ۱ (پایین ترین) تا ۹ (بالاترین) گزارش می شود. بیایید نگاهی به جدول دسته‌های مختلف یک کاربر بر اساس امتیازهای باند مختلف کسب‌شده توسط آنها بیندازیم:

شرح سطح مهارت امتیاز نمره
کاربر تسلط خوبی به زبان دارد. این نمره نشان می دهد که داوطلب مسلط است و زبان را کاملاً درک می کند. کاربر متخصص ۹
کاربری که نمره ۸ از ۹ را می گیرد زبان را خوب درک می کند اما در موقعیت های غیرعادی می تواند اشتباهاتی را مرتکب شود. کاربر خیلی خوب ۸
این نمره نشان می دهد که یک داوطلب زبان را می داند اما دقت ندارد. آنها مهارت های تفکر منطقی خوبی دارند. کاربر خوب ۷
کاربر می تواند زبان را در موقعیت های آشنا بفهمد و از آن استفاده کند. کاربر شایسته ۶
کاربران معمولی با درک اولیه از زبان و احتمال خطا. کاربران متواضع ۵
کاربر فقط در شرایط خاصی می تواند زبان را بفهمد. فضای وسیعی برای بهبود برای چنین کاربرانی وجود دارد. کاربران محدود ۴
کاربر فقط در شرایط ساده می تواند یک ایده کلی در مورد زبان بدست آورد. کاربران بسیار محدود ۳
کاربر نمی تواند انگلیسی نوشتاری یا گفتاری را بفهمد. کاربران متناوب ۲
در مورد زبان به جز چند کلمه اطلاعات صفر داشته باشید. غیر کاربر ۱
کاربر برای سوالات امتحان هیچ تلاشی نکرده است تلاشی برای امتحان نکرد ۰

چرا کسب نمره خوب در آیلتس مهم است؟

همه دانشگاه‌های سراسر جهان برای در نظر گرفتن دانشجویان برای پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نمره آیلتس معتبر می‌خواهند. نمره آیلتس داوطلبان، ایده ای را در مورد توانایی داوطلب در درک زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه می دهد. از آنجایی که برنامه‌های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، از طریق نمره آیلتس داوطلبان، دانشگاه می‌خواهد بداند آیا او می‌تواند با برنامه همگام شود یا خیر.

هر دانشگاه حداقل شرط لازم برای نمره آیلتس را تعیین می کند که یک داوطلب باید با آن مطابقت داشته باشد تا واجد شرایط بودن خود را برای درخواست یک برنامه ثابت کند. نمره خوب در آیلتس بلیطی برای دانشگاه رویایی یک داوطلب است. اگر او با موفقیت حداقل امتیاز تعیین شده توسط دانشگاه را برآورده کند، شانس پذیرش او به طور خودکار افزایش می یابد زیرا سایر معیارهای واجد شرایط بودن دانشگاه وجود دارد که باید توسط وی رعایت شود.

حتی اگر نمره باند یک دانش آموز به میزان ۰٫۵ کمتر از حداقل نیاز باشد، ممکن است پذیرش او تحت تأثیر قرار گیرد. بنابراین، گرفتن نمره ای که یا برابر یا بالاتر از حداقل نیاز باشد، برای کسب جایگاه در دانشگاه های خارج از کشور مهم است.

اکنون که اهمیت آزمون آیلتس را می دانیم، بیایید نکاتی را برای کسب ۹ باند در هر بخش از امتحان بدانیم.

نحوه گرفتن نمره 9 در آیلتس
بخش گفتاری آیلتس از ۳ دور تشکیل شده است

بخش گفتاری آیلتس

بخش گفتاری آیلتس از ۳ دور تشکیل شده است.

  • دور اول: در این دور، ممتحن سوالات کلی مربوط به زندگی روزمره شما را می پرسد. این دور معمولا ۴ تا ۵ دقیقه طول می کشد.
  • دور دوم: در دور دوم، یک کارت نشانه دریافت می کنید که در آن موضوعی نوشته می شود. ۱ دقیقه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید و سپس از شما خواسته می شود که ۱ تا ۲ دقیقه در مورد موضوع صحبت کنید.
  • دور سوم: در این دور، ممتحن از شما سؤالات متقابلی در مورد موضوعی که در دور ۲ در مورد آن صحبت کردید می پرسد. این دور فرصتی برای ایجاد ارتباط با ممتحن خود می دهد.
چگونه در بخش گفتاری آیلتس نمره ۹ بدست آوریم؟

آنچه را که ممتحن می خواهد بداند را درک کنید

برای پاسخگویی مطمئن به هر سوالی، باید بدانید که سوال چه می خواهد. اگر در ابتدا سؤال را متوجه نشدید، فقط بر اساس آنچه در ابتدا به ذهنتان می رسد، با عجله به سؤال پاسخ ندهید. از ممتحن بخواهید سوال را تکرار کند. اگر از او بخواهید دوباره سؤال را برای شما بخواند، نمره ای از دست نخواهید داد.

در حین پاسخ دادن به سوالات، ارتباط چشمی خود را حفظ کنید

حفظ تماس چشمی در حین صحبت نشان می دهد که شما مطمئن هستید که افکار خود را به اشتراک می گذارید. حس خوبی در مقابل ممتحن ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا پاسخ های خود را به شیوه ای قانع کننده ارائه دهید.

پاسخ های خود را تشریح کنید

در آزمون بخش گفتاری، ممتحن مهارت های ارتباطی انگلیسی شما را ارزیابی می کند و از شما انتظار دارد که به سوالات با جزئیات پاسخ دهید. بنابراین، مطمئن شوید که پاسخ های خود را به درستی توجیه می کنید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق آنها این کار را انجام دهید، مانند مثال آوردن، ارائه حقایق و ارقام، و سایر داده های مرتبط با موضوع مورد نظر. این نه تنها پاسخ‌های شما را ثابت می‌کند، بلکه پاسخ‌های شما را زیباتر می‌کند و شما را در مقابل ممتحن بهتر نشان می‌دهد.

دایره لغات خود را گسترش دهید

واژگان به عنوان ابزاری برای نشان دادن فرمان شما بر روی زبان عمل می کند. دایره لغات خوب مهارتی است که تا ۲۵ درصد از کل امتیاز شما را جمع کند. بنابراین، مطمئن شوید که هر روز قبل از آزمون بخش گفتاری، لغات جدیدی یاد می گیرید.

آنقدر بلند صحبت کنید که واضح شنیده شوید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام پاسخ دادن به سوالات در نظر داشت این است که با حجمی صحبت کنید که توسط ممتحن به وضوح شنیده شود. لحن شما باید در عین حال مؤدبانه باشد.

برای افزایش تسلط هر روز تمرین کنید

تسلط با تمرین و ثبات همراه است. یک راه خوب برای شروع این است که هر موضوعی را انتخاب کنید و جلوی آینه صحبت کنید. به این ترتیب، در مورد اشتباهات خود و زمینه هایی که باید روی آنها کار کنید، آشنا می شوید. این را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید و در نهایت شروع به توسعه تسلط خواهید کرد. همچنین، هر زمان که یک کلمه جدید یاد می گیرید به تلفظ آن تاکید کنید. تلفظ نقش مهمی در مهارت گفتاری شما دارد. بدون تسلط خوب بر تلفظ، نمی توان به روانی خوبی دست یافت.

لهجه ممتحن را بدانید

اکثر اوقات، کاندیداهای هندی با ممتحنین خارجی مصاحبه می کنند که معلوم می شود لهجه آنها مشکل ساز است. برای اطمینان از اینکه شما از این موضوع عبور نمی‌کنید، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی با زیرنویس را شروع کنید تا بفهمید کلمات چگونه با لهجه‌های مختلف تلفظ می‌شوند.

منابع مهم برای خواندن آیلتس:

نحوه گرفتن نمره در آیلتس
بخش شنیداری آیلتس از چهار قسمت تشکیل شده است

بخش شنیداری آیلتس

بخش شنیداری آیلتس از چهار قسمت تشکیل شده است. هر قسمت ده سوال دارد.

بخش ۱: مکالمه بین دو نفر بر اساس زمینه روزانه (پرسش در مورد کلاس زبان)

بخش ۲: سخنرانی در مورد یک موضوع خاص

بخش ۳: گفتگو بین بیش از دو نفر (بحث بین دانشجویان دانشگاه در مورد یک پروژه)

بخش ۴: یک سخنرانی بر اساس یک موضوع دانشگاهی (یک سخنرانی دانشگاه).

ضبط هر قسمت یک بار برای داوطلبان پخش می شود. داوطلبان باید صدای ضبط شده را بشنوند و همزمان با پیشروی ضبط به سوالات پاسخ دهند.

کل زمان در نظر گرفته شده برای گوش دادن ۳۰ دقیقه است. اما ۱۰ دقیقه اضافی برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه در نظر گرفته شده است

چگونه در بخش شنیداری آیلتس نمره ۹ بدست آوریم

با نوع سوالات آشنا شوید

آشنایی با نوع سوالاتی که در هر بخش از لیسنینگ آیلتس انتظار دارید می تواند تمرین شما را کمی آسان تر کند.

سوالاتی که ممکن است در آزمون شنیداری خود داشته باشید در زیر لیست شده اند:

اطلاعات تطبیقی

جواب های کوتا

سوالات چند گزینه ای

جدول، فلوچارت و تکمیل نمودار

تکمیل جمله

با حل تست های تمرینی شروع کنید

برای آشنایی با الگوی آزمون بخش شنیداری آیلتس، تا حد امکان تمرین کنید. به ضبط ها با دقت گوش دهید و تست های تمرینی و نمونه مقالات سال قبل را حل کنید تا خود را قبل از امتحان آماده کنید.

با لهجه آشنا شوید

در آزمون بخش شنیداری آیلتس طیف وسیعی از لهجه ها وجود دارد. همه آنها برای هر کلمه تلفظ متفاوتی دارند. هنگامی که شروع به گوش دادن به لهجه های همه کشورهای انگلیسی زبان کنید، درک واضحی از نحوه تلفظ برخی کلمات با لهجه های مختلف خواهید داشت. به این ترتیب در آزمون شنیداری خود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

در طول آزمون تمرکز خود را حفظ کنید

امتحان لیسنینگ آیلتس نیاز به چند کار دارد. شما باید همزمان گوش کنید، بخوانید و بنویسید. بنابراین، مطمئن شوید که به ضبط‌ها با تمرکز کامل گوش می‌دهید و پاسخ‌های خود را به طور همزمان علامت‌گذاری می‌کنید.

حواستان به محدودیت کلمه باشد

برخی از بخش‌های آزمون از داوطلبان می‌خواهد که با استفاده از کلمات محدود به سؤالات پاسخ دهند. به عنوان مثال، اگر دستورالعمل بیش از ۱۰ کلمه نباشد، نمی توانید از حد تعیین شده در دستورالعمل ها فراتر بروید. بنابراین، قبل از تلاش برای پاسخ دادن به سوالات، دستورالعمل ها را با دقت مرور کنید.

بخش شنیداری را فقط یکبار گوش دهید

همیشه مطمئن شوید که در حال حل تست های تمرینی بخش شنیداری برای بار اول هستید، زیرا در آزمون بخش شنیداری آیلتس، ضبط ها برای بار دوم پخش نمی شوند.

از ۳۰ ثانیه قبل از شروع ضبط استفاده کنید

شما ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا دستورالعمل ها را بخوانید و قبل از شروع هر بخش، سوالات را مرور کنید. از این زمان عاقلانه برای خط کشی زیر کلمات کلیدی در سوالات استفاده کنید.

منابع بیشتر برای بخش درک مطلب:

بخش درک مطلب آیلتس

بخش درک مطلب آیلتس شامل سه قسمت طولانی از طیف وسیعی از مطالب است. این مطالب می تواند مجلات، کتاب ها و گزارش ها باشد. داوطلبان باید به ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

انواع سوالاتی که می توان در ریدینگ آیلتس انتظار داشت عبارتند از

  • چند گزینه ای
  • تکمیل جمله
  • جای خالی
  • خلاصه
  • اطلاعات تطبیقی
  • سوالات پاسخ کوتاه
  • تطبیق سرفصل ها
  • برچسب گذاری نمودار

چگونه در بخش درک مطلب آیلتس نمره ۹ بدست آوریم

برخی از بهترین نکات درک مطلب در زیر آورده شده است

مدیریت زمان

برای پاسخ به ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه، باید بدانید که چگونه زمان را به طور موثر مدیریت کنید. برای هر قسمت بیش از ۲۰ دقیقه وقت نگذارید. ابتدا متن هایی را که راحت‌تر می‌دانید انتخاب کنید و سپس به سراغ بقیه بروید، به این ترتیب، می‌توانید برای متن های طولانی‌تر وقت بگذارید.

متن را نگاه سطحی کنید تا متن و ایده اصلی بدست آورید (Skim)

بهترین استراتژی برای به پایان رساندن آزمون ریدینگ در ۶۰ دقیقه این است که متن را برای اطلاعات مورد علاقه در هر قطعه مرور کنید. از خواندن کل متن بپرهیزید زیرا زمان زیادی می برد و باعث سردرگمی می شود.

کلمات کلیدی را علامت گذاری کنید

هر قسمت دارای کلمات کلیدی مهمی است که به شما در یافتن پاسخ کمک می کند. ابتدا سوالات را بخوانید و سپس کلمات کلیدی را مشخص کنید. آنها می توانند مکان، تاریخ و سال، نام یا اعداد باشند.

هنگام برخورد با کلمات پیچیده نگران نباشید

ممکن است کلماتی در این قسمت وجود داشته باشد که ممکن است متوجه آنها نشوید. اگر این اتفاق افتاد، وحشت نکنید زیرا لازم نیست هر کلمه را بفهمید، فقط باید معنی کلمات مربوط به سوال را بدانید.

به هر سوالی پاسخ دهید

اگر نمی توانید پاسخی برای سوالی پیدا کنید، آن را خالی نگذارید. آنچه را که فکر می کنید می تواند پاسخی ممکن باشد بنویسید. هیچ نمره منفی در آزمون وجود ندارد، نمره شما برای پاسخ های اشتباه کسر نمی شود.

فراموش نکنید که پاسخ های خود را بررسی کنید

وقتی تمام سوالات را تمام کردید. پاسخ‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام سؤالات را امتحان کرده‌اید و اشتباه املایی وجود ندارد.

مطالب توصیه شده برای بخش درک مطلب:

بخش نوشتاری آیلتس

بخش نوشتن آیلتس شامل دو کار[۵] است.

کار۱: در بخش یک، معمولاً شامل یک جدول یا گراف است که با توجه به اطلاعات داخل آن که شامل ۱۵۰ کلمه است باید یک توضیح بنویسید و زمان لازم برای بخش یک، ۲۰ دقیقه است.

کار ۲:  در بخش دو داوطلبان نظر، استدلال یا مساله ای موتجه خواهند کرد. ممکن است از آنها خواسته شود که با یک مساله موافق یا مخالف باشند، درباره مزایا و معایب یک موضوع بحث کنند، مسالهداده شده یا علت مشکل و راه حل را شرح دهند. زمان اختصاص داده شده برای اتمام بخش دو، ۴۰ دقیقه است.

چگونه در بخش گفتاری آیلتس نمره ۹ بدست آوریم

نکات نوشتاری برای بخش اول

بدانید که داوطلبان چگونه در بخش نوشتاری ارزیابی می شوند

آزمون نوشتاری بر اساس چهار معیار زیر مورد ارزیابی قرار می گیرد:

دستاورد کار[۶]

 این عامل نشان می دهد که آیا داوطلب به سؤال به درستی پاسخ داده است یا خیر. اینکه آیا کار موفقی بوده یا خیر بستگی به این دارد که داوطلب چقدر پاسخ را خوب نوشته است.

همگرایی و همبستگی:

انسجام و انسجام ساختار و جریان مقاله و پاراگراف های آن را مشخص می کند.

منبع واژگانی:

این قضاوت می کند که داوطلب چقدر از دامنه وسیعی از واژگان در زمینه مورد نظر استفاده کرده است.

محدوده گرامری و دقت

این عامل نحوه ساخت جملات و میزان دقت استفاده را ارزیابی می کند.

نکاتی که باید برای کار نوشتاری ۱ دنبال کنید

۱-سوال کار ۱ را پارافریز کنید: کار ۱ از یک نمودار، جدول یا گراف تشکیل شده است. برای شروع با معرفی نمایش تصویری، بنویسید که چه چیزی را نشان می دهد و برای چه مدت زمانی است. برای نوشتن توضیحات، می توانید سوال را پارافریز کنید.

۲- پاراگراف دوم شامل نمای کلی است: نمای کلی مهم ترین پاراگراف کار ۱ است. شامل خلاصه ای از جنبه های اصلی نمودار، جدول یا گرافاست. به طور کلی، نمای کلی شامل ۲ یا ۳ جمله است

۳- پاراگراف ۳ و ۴: ویژگی اصلی را به تفصیل شرح دهید

در پاراگراف سوم سعی کنید جنبه های اصلی کار را با جزئیات شرح دهید.

نکات نوشتاری برای کار ۲

نوع سؤالاتی را که ممکن است برایتان ارسال شود، بدانید

قبل از شروع نوشتن پاسخ خود، مهم است که نوع سؤال و استراتژی در پاسخ به هر نوع سؤال را شناسایی کنید. می توانید سوالاتی مانند

موافق یا مخالف

این نوع سؤال نظری را بیان می کند که به دنبال آن بیان واقعی خواهد بود. پس از آن این سوال مطرح می شود که تا چه حد موافق یا مخالف هستید؟

ساختار برای پاسخ به موافق یا مخالف

مقدمه: تا چه حد موافق یا مخالف هستید؟

بدنه:چرا موافق یا مخالف هستید؟

نتیجه گیری: با استفاده از کلمات مختلف دلیل موافقت یا مخالفت خود را مجدداً بیان کنید

در مورد هر دو دیدگاه بحث کنید و نظر خود را بیان کنید

این سوال مستلزم بحث دو دیدگاه متضاد در یک موضوع است و در پایان نظر خود را بیان کنید.

ساختاری برای بحث در مورد هر دو دیدگاه

مقدمه: به طور خلاصه، در مورد هر دو طرف موضوع بنویسید

بدنه: هر دو طرف را با اظهارات، حقایق و ارقام پشتیبان مورد بحث قرار دهید

نتیجه : هر دو طرف را بررسی کنید و نظر خود را به اشتراک بگذارید

علل و راه حل

سوال با بیان یک مساله شروع می شود. بخش اول سوال علت مساله را می پرسد و قسمت دوم حل مساله را می طلبد.

ساختار برای پاسخ به علل و راه حل

مقدمه: به طور خلاصه علت مساله و راه حل را بیان کنید

بدنه:علل و راه حل را به تفصیل توضیح دهید

نتیجه گیری: با ارائه چند فکر تکمیلی در مورد مشکل، علل آن و نحوه حل آن به پایان برسانید.

آیلتس
هر قسمت دارای کلمات کلیدی مهمی است که به شما در یافتن پاسخ کمک می کند

دو بخش

همانطور که از نام آن پیداست، سوال از دو بخش مختلف تشکیل شده است. سوال با بیانیه و سپس یک سوال شروع می شود. در بخش دوم سوال سوال دیگری مطرح خواهد شد.

  • ساختار برای پاسخ به سوالات دو قسمتی
  • مقدمه:با پاسخ دادن کوتاه به سوالات شروع کنید
  • بدنه: هر دو قسمت را با جزئیات پاسخ دهید
  • نتیجه گیری: با مرور هر دو قسمت سوال با استفاده از کلمات مختلف نتیجه گیری کنید

مزایا و معایب

این سوال از شما می خواهد که مزایا و معایب یک عبارت داده شده را بیان کنید.

ساختاری برای پاسخگویی به مزایا و معایب

  • مقدمه: مزایا و معایب عبارت داده شده را بیان کنید
  • بدنه: مزایا و معایب آن را با جزئیات توضیح دهید
  • نتیجه گیری: به عبارت دیگر جوانب مثبت و منفی را دوباره بیان کنید.

از واژگان خوب استفاده کنید: به غیر از شناسایی نوع سؤالات، حفظ دامنه مناسب واژگان نقش مهمی در کسب نمره باند خوب در آیلتس دارد.

از اشتباهات املایی بپرهیزید: اشتباه نوشتن یک اشتباه است که نباید اجازه دهید اتفاق بیفتد. این می تواند بر روی برداشت مقاله خوب نوشته شده شما تأثیر بگذارد و در نهایت بر نمره آیلتس شما تأثیر بگذارد.

مطالب مرتبط با بخش نوشتاری:

[۱] Speaking

[۲] Listening

[۳] Reading

[۴] Writing

[۵] Task

[۶] Task Achievement

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.