عروس بروز نکات مهم در هنگام خرید خط چشم کدام موارد هستند؟ - عروس بروز

قیمت انواع خط چشم

هنگامی که از میکاپ چهره صحبت به ‌میان می‌آید، چشم‌ها از بیشترین میزان اهمیت برخوردار هستند. همچنین از بین لوازم آرایش چشم‌، این خط‌ چشم است که تاثیر بسزایی در درخشش آنها دارد. شاید مدل‌های گران‌قیمت برندهای معروف را دیده باشید که گاهی بدون هیچ آرایشی و تنها با خط چشمی شیک و زیبا بر روی سن‌ها با غرور و اعتمادبه‌نفس فراوان قدم برمی‌دارند. در واقع آنها از خط چشمی بولد استفاده کرده‌اند. گویی خط چشم‌ها این توانایی را دارند که برای چهره و چشم‌ها معجزه کنند. خط چشم همچنین می‌تواند رنگ طبیعی و جلای چشم‌ها را افزایش داده و حتی بکلی فرم آنها را تغییر دهد. زمانیکه وقت کمی دارید می‌توانید تنها با استفاده از خط چشم‌ و صرفنظر از دیگر مراحل اصلی میکاپ، برای یک مهمانی دوستانه آماده شوید. در اینصورت تنها کاری که نیاز است انجام دهید، خرید خط چشمی مرغوب و درست کشیدن آن بر روی چشم‌هاست.

خرید خط چشم

برای بسیاری از ما خط چشم کشیدن تقریبا یکی از سخت‌ترین بخش‌های آرایشی است، بنابراین طبیعی است که نوع خط چشم را طوری انتخاب کنیم که کار را برای ما راحت‌تر و ساده‌تر کند. در این بین انواع بی‌شماری از خط چشم‌ها، در رنگ‌های مختلف و بافت‌های متفاوت وجود دارند. همه این گزینه‌ها باعث می‌شوند تا فرآیند انتخاب خط چشم مناسب، بطور بالقوه طولانی و گیج‌کننده باشد. در مطلب پیش رو، مجموعه‌ای از نکات مفید را تهیه نموده‌ایم تا دقیقا بدانید که چگونه از بین انواع خط چشم، مدل مناسب خود را انتخاب کنید. در آخر نیز می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مو تن رو، قیمت انواع خط چشم را مشاهده کرده و برندهای تولیدکننده آنها را بررسی و مقایسه نمایید.

استفاده از خط چشم

خط چشم مای

استفاده از خط چشم می‌تواند کار بسیار پیچیده‌ای باشد، بنابراین اگر به تازگی شروع به کشیدن خط چشم کرده‌اید، می‌توانید چیزی ساده و راحت مانند مداد یا خط چشم ماژیکی را تهیه کنید. برای نمونه می‌توانید خط چشم‌های اوریفلیم، استرا، یورن، شون یا فلورما را امتحان کنید. این مداد‌های چشم برای کسانی که مبتدی هستند و نمی‌توانند مانند حرفه‌ای‌ها بدون لرزش دست از خط چشم استفاده کنند به نوعی بهترین انتخاب است. استفاده از این مدادها ساده بوده، جایی برای اشتباه باقی نمی‌گذارند و در نتیجه آشفتگی و کثیفی خاصی ایجاد نمی‌کنند. وقتی توانستید این کار را با مداد انجام دهید، می‌توانید به سراغ خط چشم‌های مایع و مویی بروید. برای مثال می‌توانید از خط چشم مای، نوت، پاریس، اترنیتی یا کالیستا استفاده کنید. خط چشم‌های مایع به مهارت کافی نیاز دارند، بدان معنا که هنگام به کار بردن آنها دست‌های شما می‌بایست ثابت و بدون لرزش باشند. اگر اینطور نیست نگران نباشید و به اندازه کافی تمرین کنید تا در کمترین زمان به این مهارت دست پیدا کنید.

نوع خط چشم و توجه به تن یا رنگ پوست

سایه نامناسبی که به سبب کشیدن خط چشم ایجاد می‌شود، می‌تواند حالت بدی را به رنگ پوست شما القا نماید. بدین منظور مهم است که بدانید چه چیزی با سایر ویژگی‌های صورت شما بهترین هم‌خوانی را دارد. بنابراین اگر پوست روشنی دارید، بهتر است از خط چشم‌های مشکی‌رنگ و خصوصا مایع دوری کنید. زیرا استفاده از آنها باعث می‌شود تا پوست شما کمی خشن بنظر برسد. از آن بدتر اینکه می‌تواند شما را پیرتر از آنچه که هستید نشان دهد. بدین منطور به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خط چشم ژلی یا خط چشم پودری و قهوه‌ای رنگ استفاده کنید. برای نمونه می‌توانید از خط چشم رولوشن، میبلین، بل یا آرکانسیل استفاده کرده تا ظاهری ملایم‌تر داشته باشید. اما در صورتیکه رنگ پوست شما سبزه و حتی تیره‌تر است، خط چشم مشکی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. حتی این رنگ به برجسته شدن و درشت شدن چشم‌های شما کمک زیادی می‌کند.

نوع خط چشم و تقویت رنگ طبیعی چشم ها

وقتی صحبت از خط چشم و رنگ چشم به میان می‌‌آید، ترفندی که باعث سازگاری این رنگ‌ها با یکدیگر می‌شود، استفاده از سایه‌های متضاد است. برای مثال اگر چشم‌های آبی‌رنگ دارید، می‌توانید رنگ آبی آن را با کشیدن یک خط چشم قهوه‌ای‌رنگ یا مسی‌رنگ دچار کنتراست کنید. به عبارت ساده‌تر ایجاد این کنتراست، رنگ آبی طبیعی چشم‌های شما را به نوعی تشدید کرده و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. حال برای اطمینان از اینکه دقیقا کدام رنگ‌ها با یکدیگر دچار کنتراست یا تضاد می‌شوند، استفاده از چرخ رنگ یا color wheel توصیه می‌شود. با این شیوه به سادگی رنگ چشم خود را روی چرخ‌ رنگ پیدا کرده و به دنبال رنگ ایجاد‌کننده تضاد در سمت مقابل آن بگردید. رنگی که پیدا می‌کنید رنگ خط چشم شما خواهد بود.

خلق ظاهری فوق العاده با خط چشم

خط چشم مناسب می‌تواند دختری با ظاهر معمولی را در مدت چند ثانیه به یک خانوم شیک و پر زرق و برق تبدیل کند و حتی بالعکس! همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید ظاهری آرام را برای کل روز حفظ کنید، یک خط چشم ملایم با مداد یا ماژیک را انتخاب کنید (البته به یاد داشته باشید رنگ مناسب را برای تن پوست خود به کار ببرید). با این کار چشم‌هایتان بدون هیچ آرایش غلیظی زیبا و برجسته بنظر می‌رسند. اما اگر به دنبال ظاهری شیک‌تر و مناسب مهمانی هستید، طبیعتا چیزی با شدت اثر بیشتر به کار شما خواهد آمد. در اینصورت تمام چیزی که نیاز دارید یک دست حرفه‌ای با یک خط چشم ضخیم‌تر است. می‌توانید از خط چشم ماژیکی یا مایع، با خاصیت ضدآب و ماندگاری طولانی مدت، که چشم‌ها را در تمام طول شب درخشنده و سرحال نگه می‌دارد استفاده  کنید. در آخر نیز می‌توانید با خرید انواع ریمل کالیستا یا مای و استفاده از آنها، خط چشمی طبیعی‌تر و بی‌عیب و نقص داشته باشید.

نکات خرید خط چشم

برای خرید خط چشم به موارد زیر حتما دقت کنید:

 

  • فرم چشم‌ها و نوع پوست خود را بشناسید
  • به ضخامت و شکل نوک قلم یا براش خط چشم دقت کنید
  • به رنگ خط چشم توجه کنید
  • به دنبال خط چشم واترپروف (ضدآب) باشید
  • نوع خط چشم (مدادی، ماژیکی، مایع مویی، ژله‌ای) را طوری انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید
  • برای جشن‌ها از خط چشمی با ماندگاری بالا استفاده کنید
  • برای استفاده روزانه، خط چشمی که به سختی پاک می‌شود را انتخاب نکنید
  • از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید
  • وجود برچسب سلامت را چک نمایید
  • به ویژگی‌ها، مواد تشکیل‌دهنده و تاریخ انقضای روی جعبه توجه کنید
  • خط چشم‌های معروف که مشتریان از آنها رضایت دارند را شناسایی کنید

حرف آخر

هرچقدر که چشمان زیبا و دستی هنرمند در کشیدن خط چشم داشته باشید، تا زمانیکه از خط چشم مناسب خود استفاده نکنید، یک جای کار می‌لنگد. هر برند و مدلی که دم دستتان است یا قیمت کمتری دارد، نباید شما را مجاب به خرید کند. به دنبال برندهای تولیدکننده خط چشم باکیفیت و مرغوب باشید. خواهید دید از این پس یا به جمع طرفداران خط چشم می‌پیوندید یا اینکه با مهارت و لذت بیشتری خط چشم می‌کشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.