عروس بروز نکات و راهنما خرید میز ناهارخوری - عروس بروز

سرویس ناهارخوری از مهم ترین ارکان موجود در خانه است که به اصلاح به آن قلب خانه می گویند، زیرا افراد با قرار گرفتن بر سر میز ناهارخوری هم برای سرو وعده های غذایی  و هم باعث بوجود آمدن لحظاتی گرم در میان اعضای خانواده می شود. سرویس ناهارخوری باعث زیبایی منزل و در پی آن از اساسی ترین اصول دکوراسیون داخلی است و هم از نظر کارایی و کاربری عنصری مهم در منزل است. اگر برای خرید سرویس ناهارخوری به بازار رفته باشید ، ناهارخوری ها بر اساس کارایی و شکل های هندسی تنوع بسیاری دارد که با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی شما باید انتخاب شود. ما در این وبلاگ  سعی کرده ایم که تمام نکاتی که در هنگام خرید میز ناهار خوری باید در آن رعایت شود را برایتان ارائه دهیم تا با آگاهی بیشتر خرید خود را تکمیل کنید.

خرید میز ناهارخوری

اولین قدم برای خرید میز ناهارخوری اندازه گیری فضای داخلی شما است. پس از اندازه گیری بهتر است میزی با ابعاد متناسب با فضای خود انتخاب کنید و البته این نکته حائز اهمیت است که سرویس ناهارخوری شما چند نفره باشد. میز ناهارخوری در اشکال هندسی مختلف نظیر گرد، بیضی، مربع و مستطیل در بازار وجود دارد که با توجه به متراژ فضای خود باید شکل میز را انتخاب کنید.

برای اینکه ناهارخوری شما در فضای منزل جلوه ی زیبایی داشته باشد بهتر است آن را در فضایی قرار دهید که هم از نظر ابعاد هم از نظر دکوراسیون داخلی با فضای منزل هماهنگی داشته باشد.

برای مثال برخی از افراد ترجیح می دهند که سرویس ناهاخوری خود را  در گوشه ای از آشپزخانه یا اتاق نشیمن قرار دهند و این چیدمان باید به نحوی باشد که با دیگر اصول دکوراسیون داخلی شما هماهنگی داشته باشد. برای اینکه دکوراسیون داخلی خود را با سرویس ناهارخوری به نحو احسن انجام دهید باید به ابعاد ، رنگ ،تناسب و شکل و ویژگی های ظاهری آن توجه داشته باشید.

ابعاد میز ناهاخوری شما باید با فضای داخلی مدنظر تناسب داشته باشد و حتما به استاندارد بودن ارتفاع میز و صندلی ها توجه کنید زیرا ناهاخوری از جمله وسایلی است که به طور روزانه مورد استفاده می گیرد.

اگر به دنبال ساختن فضایی راحت برای دکوراسیون ناهارخوری منزل خود هستید حتما پیشنهاد می شود که ابعاد میز ناهارخوری خیلی کوچکتر نسبت به فضای داخلی نباشد و حتما فاصله اطراف میز با دیوارهای داخلی و وسایل مربوط را در نظر بگیرید.  در واقع در اطراف میز ناهارخوری حدود ۱۲۰سانتی متر باید فضای خالی داشته باشید تا به راحتی در اطراف آن رفت و آمد شود.

شاید با خود فکر کرده اید که میز ناهارخوری خود را در چه مکانی از منزل قرار دهید ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم امروزه اغلب ناهارخوری ها در کنار ست ملمان در اتاق نشیمن چیدمان می شود. اگر به این فکر هستید که سرویس ناهارخوری خود را در اتاق نشیمن چیدمان کنید حتما فضایی بزرگ متناسب با ابعاد ناهارخوری خود در نظر بگیرید. البته میز ناهاخوری شما باید در قسمتی از نشیمن باشد که رفت و آمد کمتری در آن باشد که در حین سرو وعده های غذایی برای شما مشکل ایجاد نکند.

البته به این نکته حواستان باشد که سرویس ناهاخوری شما نزدیک میز تلویزیون نباشد زیرا با ایجاد سروصدا باعث برهم زدن آرامش شما شود و ممکن است که برای شما ناخوشایند باشد، پس با فاصله ای مناسب آن را در مکانی منحصر به فرد قرار دهید.

اگر ناهارخوری شما ۴نفره است قرار گرفتن آن آن در فضای آشپزخانه می تواند بهترین انتخاب باشد و بیشتر ازاین تعداد باید در اتاق نشیمن با فضایی به نسبت بزرگ قرار گیرد.

شکل میز ناهاخوری گرد، مستطیل، مربع باشد کدام بهتر است؟

قبل از اینکه که بخواهیم به فضا و دکوراسیون داخلی توجه کنید ابتدا باید مشخص کنید که میز ناهار خوری که انتخاب کرده اید برای چه دورهمی ها یا مناسبت هایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قرار است از ناهارخوری خود در فضاهای دوستانه و صمیمی استفاده کنید بهتر است که شکل آن گرد باشد. درواقع افراد با نشستن بر سر میز گرد ارتباطی نزدیک و صمیمانه تر می توانند برقرار کنند.

استفاده از میز گرد برای گفتگوهای دوستانه راحت تر از میز مستطیل است و تعداد صندلی های بیشتری می توانید دور آن قرار بدهید. البته گرد یا مستطیل بودن میز باز بستگی به فضای داخلی شما دارد.

در فضاهای کوچک و مربع،  میز گرد می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا شما می توانید از حداکثر فضای خالی خود استفاده کنید. اما میزهای مستطیل یا بیضی بیشتر برای فضاهایی با اتاق های باریک مناسب است و میزهای مربع بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب است زیرا این شکل از میز بیشتر برای ۴ نفر تهیه شده است.

جنس میز ناهارخوری

جنس میز ناهارخوری با توجه به دکوراسیون شما و اینکه چه سبکی را پسندیده اید انتخاب می شود.

میز ناهارخوری از وسیله های ضروری است،  که در طی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد به همین علت استحکام و جنس آن نیز مورد اهمیت است.

در هنگام خرید سرویس ناهارخوری پیشنهاد می کنیم که حتما به چارچوب، میز، ابعاد و مقاومت سطح آن در برابر عواملی همچون خراشیدگی ، حرارت و رطوبت آن دقت کنید تا با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را همچنان حفظ کند.

همچنین  محل اتصال پایه ها به سطح میز هم مهم است زیرا در برخی از مدل ها این اتصال با چسب چوب است و در برخی دیگر با پیچ و مهره است،  به  طبع اتصال با پیچ و مهره بهتر از چسب است و از ماندگاری بالاتری برخورد است.

برای ساختن  میز ناهارخوری از متریال های متفاوتی همانند چوب ، استیل و شیشه  و.. استفاده می شود که هرمتریال به توجه به سبک دکوراسیون متفاوت می شود.

در این وبلاگ سعی کرده ایم مهم ترین نکاتی که  در هنگام خرید میز ناهاری خوری از جنس تا ابعاد و سبک دکوراسیون و قیمت آن را بررسی کرده  و حال به این نکته می رسیم که از کجا میز ناهارخوری خود را خریداری کنیم؟

مهم ترین نکته در انتخاب فروشگاه کیفیت، اصالت و تاریخچه آن است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید. فروشگاه آنلاین باروس  با سابقه درخشان این امکان را برای شما فراهم کرده که هم بصورت خرید حضوری و هم خرید آنلاین بهترین کیفیت را با ما تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.