عروس بروز چگونه صورت صاف و یکدست داشته باشیم - عروس بروز

یکی از دلایل اصلی زبری پوست، آکنه است. خلاص شدن از شر آکنه ممکن است به بهبود بافت پوست شما کمک کند و این اغلب با استفاده از تکنیک های پاکسازی خوب و درمان های ویژه مانند بنزوئیل پراکسید و آلفا هیدروکسیل اسید امکان پذیر است. با این حال، اگر به نظر می رسد پوست شما پس از چند هفته به این درمان ها پاسخ نمی دهد، ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید. یک متخصص پوست می تواند درمان های پزشکی را برای آکنه و اسکار آکنه پیشنهاد کند تا به شما کمک کند پوستی صاف و دلخواه داشته باشید.

استفاده از تکنیک های پاکسازی روزانه

۱. صورت خود را دو بار در روز بشویید.

تمیز نگه داشتن صورت بهترین راه برای اطمینان از عاری بودن صورت شما از جوش و سایر نواقص است. صورت خود را یک بار صبح و یک بار شب و همچنین هر زمانی که صورتتان عرق کرده است بشویید.

به عنوان مثال، ایده خوبی است که صورت خود را قبل و بعد از تمرین یا بعد از انجام کار فیزیکی بشویید. سعی کنید چند دستمال پاک کننده را در کیف بدنسازی یا کیف خود نگه دارید که بتوانید از آنها برای پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

برای شروع صورت خود را با آب ولرم خیس کنید. می توانید به سادگی روی سینک خم شوید و مقداری آب ولرم روی صورت خود بپاشید.

۲. استفاده صحیح از پاک کننده ملایم

از نوک انگشتان خود برای استفاده از پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. بهتر است صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. مقدار کمی از پاک کننده را روی دستان خود بمالید و با استفاده از دست ها و نوک انگشتان، پاک کننده را روی پوست خود ماساژ دهید.

اطمینان حاصل کنید که چشمان خود را ببندید تا از قرار گرفتن پاک کننده در آنها جلوگیری کنید.

اگر ترجیح می دهید از پارچه استفاده کنید، از یک پارچه نخی ملایم استفاده کنید تا پاک کننده را روی پوست خود ماساژ دهید. از اسکراب کردن خودداری کنید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند.

۳. با آب ولرم بشویید.

پس از اتمام استفاده از پاک کننده، مقداری آب ولرم روی صورت خود بپاشید تا آن را بشویید. این کار را چندین بار انجام دهید تا مطمئن شوید که پاک کننده را کاملاً آبکشی کرده اید.

همچنین می توانید از یک پارچه شستشوی تمیز برای پاک کردن پاک کننده استفاده کنید. فقط از مالش و مالش دادن با پارچه خودداری کنید. در عوض، پارچه مرطوب را روی صورت خود بمالید و به آرامی پاک کننده را پاک کنید.

۴. صورت خود را خشک کنید.

بعد از اینکه تمام پاک کننده را از روی صورت خود شستشو دادید، از یک حوله تمیز و خشک برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید. حوله را روی صورت خود نکشید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند.

۵. مرطوب کننده بزنید.

مرطوب نگه داشتن صورت نیز به صاف نگه داشتن آن کمک می کند. روال پاکسازی خود را با یک لایه مرطوب کننده دنبال کنید.

از بهترین کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب دارید، یک مرطوب کننده بدون چربی انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای پوست خشک مناسب است.

استفاده از درمان های خاص

۱. استفاده از پاک کننده لایه بردار هفته ای دو بار

لایه برداری می تواند برای برخی از انواع پوست مفید باشد. با این حال، سایر انواع پوست ممکن است با استفاده مکرر از لایه بردار تحریک شوند. برای جلوگیری از تحریک ناشی از لایه برداری، بهتر است لایه برداری را به دو بار در هفته محدود کنید.

بهترین اسکراب لایه بردار را انتخاب کنید که حاوی بیش از ۲٪ اسید سالیسیلیک یا ۱۰٪ اسید گلیکولیک نباشد. هر مقدار بالاتر از این سطوح و محصول لایه بردار ممکن است پوست شما را تحریک کند.

اگر هرپس سیمپلکس، زگیل یا مولوسکوم کونتاژیوزوم دارید، لایه برداری نکنید. این می تواند منجر به عفونت شود.

اگر مستعد لکه های تیره ناشی از گزش حشرات یا سوختگی هستید از لایه برداری خودداری کنید. این در افرادی که رنگ پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود.

اگر پوست مستعد آکنه دارید، می توانید روزانه لایه برداری کنید. روز به روز بین لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی جایگزین کنید. لایه بردارهای مکانیکی از مواد زبر مانند سیلیس کنجاله ذرت و دانه های خرما تشکیل شده اند. اینها همچنین شامل لوفاها و اسفنج های خشن هستند. یک لایه بردار شیمیایی پروتئین یا پیوندهای بین سلول ها را با استفاده از مواد خاصی از بین می برد.

۲. یک پاک کننده ضد آکنه را امتحان کنید.

اگر پوست شما مستعد جوش است، استفاده از محصولی که حاوی داروهای آکنه بدون نسخه است ممکن است مفید باشد. می توانید پاک کننده ها و سایر محصولاتی را پیدا کنید که حاوی موادی هستند که ممکن است به مبارزه و پیشگیری از آکنه کمک کنند.

به دنبال محصولی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، گوگرد یا رزورسینول باشد. این محصولات بدون نسخه در دسترس هستند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد تا نتایج یک درمان بدون نسخه آکنه را مشاهده کنید. همچنین ممکن است با تطبیق پوست خود با دارو، کمی قرمزی و پوسته پوسته شدن را تجربه کنید.

۳. محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید

 

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند. محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید ممکن است مفید باشند. آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک کند، بنابراین ممکن است باعث صاف‌تر شدن پوست شود و همچنین به جلوگیری از آکنه کمک کند.

به دنبال پاک کننده یا مرطوب کننده ای باشید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشد.

۴. هفته ای یکبار از ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک هایی که حاوی مواد ضد آکنه هستند می توانند به کاهش چربی و باکتری های اضافی روی پوست شما کمک کنند. به دنبال ماسکی باشید که حاوی زغال چوب یا خاک کائولین باشد. صورت خود را طبق معمول بشویید و سپس ماسک را بزنید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

می توانید یک ماسک ورقه ای صورت بخرید یا خودتان یک ماسک خانگی درست کنید.

۵. مشاوره پزشکی

در مورد درمان های پزشکی برای اسکار آکنه اطلاعات کسب کنید. پوست ناهموار همچنین می تواند ناشی از اسکار آکنه باشد، اما برخی درمان ها وجود دارد که ممکن است کمک کند. برخی از مواردی که ممکن است در مورد آنها از متخصص پوست خود بپرسید عبارتند از:

درم ابریژن:  درم ابریژن می تواند روشی موثر برای صاف کردن پوست خشن باشد، به خصوص اگر زبری ناشی از اسکار آکنه باشد. برای صاف کردن سطح پوست نیاز به استفاده از یک برس چرخان دارد. از متخصص پوست خود در مورد این گزینه بپرسید که آیا پوست شما در اثر اسکار آکنه زبر است.

پرکننده های بافت نرم پزشک شما همچنین می تواند چربی را به نواحی حفره دار پوست شما تزریق کند تا سطح را صاف کند. با این حال، نتایج فقط موقتی هستند، بنابراین برای حفظ نتایج باید این درمان را به طور منظم انجام دهید.

لایه برداری شیمیایی:  لایه برداری می تواند لایه های بیرونی پوست را از بین ببرد و به کاهش ظاهر اسکار آکنه کمک کند.

لایه برداری با لیزر و نور درمانی:  این درمان ها از لیزر برای کمک به صاف کردن سطح پوست و بهبود ظاهر آن استفاده می کنند.

جراحی پیوند پوست:  برای اسکارهای شدید، می توان تکه ای از پوست را با جراحی روی صورت شما پیوند زد. نتایج این روش دائمی است، اما این روش از درمان های دیگر جدی تر است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.